press releaseWłaściciel każdego bloga, portalu czy serwisu dobrze zna temat informacji prasowej. Zwykle zalewają skrzynkę, domagając się umieszczenia na stronie. Są przeróżne, jedne mniej inne bardziej wartościowe – co przekłada się na to, jak wielką mam ochotę na ich publikację na naszej stronie. W tym kontekście warto się zastanowić nad tym, jak to właściwie jest – czy Press Release są faktycznie godnymi uwagi materiałami dla SEO, czy wręcz przeciwnie?

Publikacje prasowe a pozycjonowanie

Linkowanie wewnętrzne zdaje się być głównym (o ile niejedynym) motywatorem do tego, by faktycznie pochylić się nad artykułami Press Relase. Jeśli jakiś z dostarczonych materiałów w istocie zdaje się mieć w sobie wartość SEO – warto pochylić się nad nim nieco bardziej i de facto – wykorzystać jego potencjał w swojej usilnej walce o lepszą pozycję w wyszukiwarkach.

Press Release – na czym polega linkowanie?

Zasada jest prosta – im dłuższą notkę prasową pozyskamy i umieścimy na stronie – tym większą mamy szansę na to, że ilość linków wewnętrznych, jakie pozyskujemy będzie też większa. To główny zasadny wpływ Press release na pozycjonowanie. Linki zewnętrzne – o ile się zdarzają – powinny i są bardzo rzadkie, ale umieszczać je należy wyłącznie w formie linków do:

  • firm
  • konkretnych usług czy produktów

Nie powinno być też problemu z edycją notki prasowej. Jeśli jest w niej coś, co nie pasuje – czegoś za mało, bądź wręcz przeciwnie – za dużo, też śmiało warto edytować. Najważniejsze jest to, że jeśli już faktycznie decydujemy się na to, by taką notkę opublikować – do powinno się z niej wycisnąć maksimum korzyści.

Umieszczając Press Realse pamiętaj, by:

  • umieścić ją w całości
  • odpowiednio zredagować, aby uniknąć double content

Kiedy jeszcze notki prasowe mogą być przydatne? Gdy z braku czasu bądź innego powodu aktywność na stronie z naszej strony jest tymczasowo przystopowana. Informacje prasowe mogą wtedy stanowić pomocny, swoistego rodzaju wypełniacz treści – aby coś się działo, zarówno względem czytelników, jak i samego pozycjonowania.

2 myśli o “Press release (informacje prasowe) a wpływ na SEO – czy warto je publikować?

  1. Radek pisze:

    Gotowy content mający wartość informacyjną. Przy publikacji materiałów zgodnych z naszą tematyką -czemu nie? 😀

  2. Julka pisze:

    Zawsze zastanawiałam się czy jak dostaję takie notki prasowe to czy muszę je publikować w całości czy faktycznie mogę je sobie obciąć, dociąć, przeredagować, coś skrócić.
    Dzięki za odpowiedź na to pytanie 🙂

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl