Jak działa grupowanie w GSC (Google Search Console)Dzisiaj pod pojęciem serwis internetowy może zmieścić się wiele różnych aspektów – od www po brak www, od mobilki po desktop, czy http bądź https. Aby obsługa tych wszystkich elementów przebiegała możliwie jak najsprawniej – szczególnie w kontekście sprawdzenia:

  • ilości kliknięć
  • liczby wyświetleń
  • CTR

Usługi w Google Search Console o indywidualnym charakterze są normą, tak samo jak wynikające z tego osobne raporty. Jednak odkąd pojawiło się grupowanie w GSC weryfikowanie zagregowanych danych w końcu stało się nie tylko możliwe, ale nawet przyjemne do wykonania.

Grupowanie w Google Search Console – do jakich usług to wykorzystać?

Jeśli jesteś właścicielem serwisów, które posiadają:

  • domeny z HTTP i HTTP
  • domeny bez www i z www
  • aplikacje mobilne i strony desktopowe

Powinieneś skorzystać z możliwości grupowania GSC. Aby z tego w pełni skorzystać, najlepiej sięgnąć do źródła, czyli supportu Google, gdzie znajdują się wszelkie potrzebne do spełnienia wytyczne, aby takie zgrupowanie było w ogóle możliwe.

Przykładowe wytyczne do testowania funkcjonalności:

  • maksymalna ilość stron i aplikacji do grupowania: 200
  • stworzone wcześniej zestawy usług nie mogą podlegać grupowaniu

Jak wykonać grupowanie?

Zacznij od zalogowania się do swojego konta w Google Search Console, a następnie:

  • Utwórz zestaw (przycisk po prawej stronie).
  • Wpisz nazwę tworzonego zestawu.
  • Wytypuj usługi, które chcesz zgrupować.
  • Zapisz wprowadzone ustawienia.

Uwaga – po przyciśnięciu buttona „anuluj” zestaw zostanie utworzony i jego usunięci będzie możliwe tylko poprzez przejście na stronę główną GSC.

Raporty, które można utworzyć na podstawie grupowania są następujące:

  • Kierowanie międzynarodowe,
  • Karty informacyjne (Rich Cards),
  • Zablokowane zasoby,
  • Analityka wyszukiwania,
  • Obsługa na urządzeniach mobilnych,
  • Przyspieszone strony mobilne.

Ważne – dane w raportach zaczną się pojawiać dopiero po kilku dniach od utworzenia zestawu. Szukaj powiadomień i wykresów w panelu administracyjnych GSC. Pamiętaj też, że w dalszym ciągu będziesz mógł przeglądać dane indywidualnie.

2 myśli o “Jak działa grupowanie w GSC (Google Search Console)?

    • Szymon Słowik pisze:

      Właśnie chciałem ten temat poruszyć. Warto sobie dodać wersje językowe jako osobne widoki GSC. W zasadzie każdy podkatalog danej domeny można w ten sposób sobie wyodrębnić (np. jak migrujemy jakąś kategorię z innej domeny, aby mieć informacje o indeksacji itp.).

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl