Dokładnie 28.06.2016 roku Google wdrożyło dosyć istotne zmiany w swój flagowy program Google Partners. Zmiany dotyczą przede wszystkim jakości – Google postanowiło zredukować liczbę agencji, które do tej pory mogły pochwalić się certyfikatem z logo firmy z Mountain View.
Google wprowadziło szereg zmian w samym procesie analizującym jakość pracy agencji, która ubiegają się o członkostwo w programie Google Partners – oczywiście zmian związanych z podniesieniem jakości świadczonych przez agencje usług promocji w sieci. Co z agencjami, które już uczestniczą w programie? One również nie ustrzegą się kontroli, gigant z Mountain View będzie uważnie analizował każdą kampanię, sprawdzając także, czy dana agencja umie zatrzymać klienta na dłużej i czy poprawnie tworzy z nim biznesowe relacje polegające na kreowaniu i promowaniu marki w Google. Agencje, które nie spełnią wyśrubowanych norm stracą certyfikat, co bezpośrednio przełoży się także na utratę zaufania potencjalnych Klientów.
To nie wszystko, wraz ze zmianą w podstawowym programie, Google wprowadza także nowy status – Google Premium Partners. To nowy wyznacznik jakości dla agencji, które za swoją pracę zostały docenione przez Google.
Zmiany oczywiście wpłyną także na samych reklamobiorców – teraz szukając nowej firmy, która kompleksowo zajmie się marketingiem w sieci mamy większą pewność (nie mylić ze 100% gwarancją), że wybierając certyfikowaną agencję nasze pieniądze nie zostaną wyrzucone w przysłowiowe błoto.
Dzięki za art 🙂 Właśnie namierzyłem kilka agencji, które straciły status, a baner Google Partners dalej wisi 🙂
Śmiesznie 🙂