Od kilku lat portale społecznościowe są niezwykle popularne na całym świecie. Większość użytkowników Internetu korzysta z nich na co dzień i loguje się, aby sprawdzić, co dzieje się w życiu znajomych. Z Social Media korzystają również znane firmy i marki. Czy ich obecność na przykład na Facebooku ma faktycznie realny wpływ na odnoszony przez nie sukces marketingowy?
Social Media a SEO
Większości znanych marek na świecie zależy na tym, aby znaleźć się na jak największej ilości portali społecznościowych i w ten sposób dotrzeć do ich użytkowników. Każdy z nich może się bowiem okazać potencjalnym klientem firmy. Użytkownicy portali tworzą aktywną społeczność i w miarę upływu czasu, stają się klientami firmy. Często zachęceni ciekawym artykułem, wchodzą oni na stronę sklepu i dokonują konwersji, poprzez zamówienie newslettera lub dokonanie zakupu. Social Media w pozycjonowaniu odgrywają więc ogromną rolę.
Poza tym, dla wielu firm portale społecznościowe to najlepsza forma komunikacji z klientami. Zamieszczają tam one informacje o planowanych promocjach i akcjach wyprzedażowych, ale są również szybko porozumieć się z klientami w razie awarii w sklepie lub innego losowego zdarzenia.
Najpopularniejsze portale społecznościowe
Istnieją portale, które znane są praktycznie wszystkim użytkownikom. To właśnie tam warto zakładać konta firmowe i zamieszczać cenne informacje. One będą służyły zachowaniu odpowiednich relacji z klientami:
- Facebook,
- Twitter,
- Google+,
- Printerest,
- LinkedIn.
Social Media w pozycjonowaniu
Większość portali społecznościowych jedynie pośrednio ma wpływ na to, jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajdzie się konkretna strona www. Linki, które umieszczane są w Social media zazwyczaj uzyskują atrybut nofollow, ale przyczyniają się do uzyskania atrybutu follow.
Trzeba pamiętać o tym, że ilość treści, która pojawia się na co dzień w Social Media jest zbyt duża, aby algorytmy Google mogły ją na bieżąco analizować. Każdy z nas zamieszcza tam bowiem sporo treści. Największą wartością są oczywiście linki do stron firmowych, które pojawiają się na portalach społecznościowych. Użytkownicy takich portali odwiedzają bowiem strony, a także często linkują je swoim znajomym.
Warto mieć swój Fanpage
Każda szanująca się firma powinna w dzisiejszych czasach posiadać swój Fanpage na Facebooku. Większość osób, które nie znały jej do tej pory i odwiedzają stronę po raz pierwszy, sprawdza, czy firma znajduje się na portalu i ile osób ją obserwuje. Dzięki takiemu Fanpage’owi można również reklamować swoje produkty i treści, a także pozostawać w stałym kontakcie z klientami.
Warto wykorzystać taki profil do tego, aby linkować swoją stronę jak najczęściej i znajdujące się na niej treści. Z pewnością poskutkuje to po pewnym czasie większą ilością odwiedzin witryny. Nawet niewielkie strony, które dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę i zaczynają w biznesie, powinny pomyśleć o zaatakowaniu mediów społecznościowych jak najszybciej. Powinno to przynieść szybko oczekiwane efekty.
Zabrakło tylko tematu; Social media w budowaniu marki i sprzedaży 🙂
Nie wiem, czy faktycznie trzeba być w każdym z wymienionych serwisów, ale w kilku niewątpliwe należy. Bez dobrej promocji w Internecie, firma praktycznie nie ma szans na wybicie się na tle konkurencji. Social media dają możliwość bycia bliżej ludzi, odpowiadania na komentarze, dyskutowania – to bardzo ważne w dzisiejszych czasach!