Coraz więcej osób korzysta obecnie z Internetu na swoich urządzeniach mobilnych. Bardzo ważne jest więc dostosowanie witryny do potrzeb takich urządzeń. Aby strona www prawidłowo wyświetlała się na ekranie urządzenia, powinna być ona RWD (responsie Web design).
Test My Site With Google
W ubiegłym roku Google wprowadziło nowe narzędzie do sprawdzania mobilności stron internetowych. Część z właścicieli domen, którzy korzystają z kampanii AdWords, otrzymało więc od Google maile, w których pojawiły się wyniki tych testów. Dotyczyło to również osób, które same nie testowały swoich witryn. Google zdecydowało się na przeprowadzenie takiej kampanii, aby pomóc użytkownikom w dostosowaniu ich stron do standardów mobilności.
Jakie informacje można pozyskać, dzięki pracy zespołu AdWords?
W testach stron można otrzymać po 100 punktów w każdym z poniższych zakresów:
- szybkość ładowania się stron www na telefonach komórkowych,
- szybkość ładowania się stron www na komputerach,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych testowanej witryny.
W treści wiadomości, można również wyczytać, jakie działania należy podjąć i co poprawić, aby strona była w pełni RWD. Oczywiście, takie same informacje można uzyskać samodzielnie testując stronę.
Warto zadbać o dostosowanie swojej strony do standardów mobilności
Google podkreśla, że niezwykle istotne jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. W szczególności należy zwrócić uwagę na informacje zaznaczone w raporcie kolorem czerwonym, ponieważ mają one największy wpływ na funkcjonowanie strony. Warto więc zdecydować się na pobranie pełnego raportu z Test My Site With Google.
Wskaźnik Mobile Friendliness może mieć w przyszłości ogromne znaczenie dla znalezienia się strony na wysokiej pozycji rankingowej Google w zakresie mobilności. Wiele osób opuszcza bowiem witryny, które nie są RWD i z których ciężko korzysta się na smartfonie lub tablecie.
Warto skorzystać z pomocy AdWords w tym zakresie i zamówić raport oceny swojej strony, ponieważ może mieć to kluczowe znaczenie dla jej przyszłości.