Google Maps to w Polsce nadal egzotyczna usługa. Mimo, że Google promuje mapki, dając im dostatecznie dużo miejsca w wynikach organicznych, przedsiębiorcy często zapominają o tym, aby dodać swój biznes do mapki lub co gorsza – dodają firmę, nie dbając o poprawność danych. Największy problem dotyczy telefonów, które często są nieaktywne. Zdarza się także, że dzwoniąc do restauracji na numer znaleziony na mapie, odbiera pani Zosia z pralni. Nie trzeba mówić, że osoba szukająca w ten sposób usług lokalnych traci czas i nerwy.
Inny problem to nieaktywne strony. Biznes lokalny rządzi się swoimi prawami, co oczywiście rozumiemy. Jednak nie ważne, czy to duża korporacja, czy mała lokalna restauracja – strona to podstawa i warto zadbać, aby opłacić hosting na czas. To samo tyczy się poprawności podawanych telefonów.
Weryfikacja Google?
Dobrze, ktoś powie, że przecież do mapek nie zostanie dodana żadna firma bez weryfikacji Google. Z tym oczywiście się zgodzimy. Co więcej, Google deklaruje, że co pewien czas pracownicy dzwonią pod podane dane i sprawdzają, czy firma istnieje i czy jest dostępna dla potencjalnych klientów. Niestety szukając kilku miejsc w okolicach dość dużego miasta (stolica Wielkopolski, Poznań), natrafiliśmy na wiele nieaktywnych numerów i stron. Oznacza to, że weryfikacja Google nie działa zbyt dobrze, a szkoda, bo Mapki mają potencjał, co zaczynają dostrzegać użytkownicy.
Dlatego apelujemy – jeżeli zarządzacie profilami Google i macie dostęp do mapek, sprawdźcie, czy adresy i telefon tam podane są poprawne. To nie tylko ułatwia życie klientom, ale również zwiększa konwersję, a o to przecież chodzi. Warto wytłumaczyć klientom, że mapki Google to dobry dodatek i że bagatelizując sprawę poprawności danych, tracimy klientów i zarobek (ten argument zwykle trafia do wyobraźni wszystkich).
Problem braku poprawności danych wydaje się być duży. Możliwe, że Google podejmie dodatkowe działania weryfikacyjne i już niedługo będziemy mieli mały update mapek i firm oraz adresów, które zostały tam dodane.
Wraz z wprowadzeniem nowej aktualizacji mapy google mogą zaczać popularyzować się w jeszcze większym tempie niż dotychczas, na własnym przykładzie widzę że coraz częściej korzystam z map i telefonów przy mapach szukając na przykład restauracji.
Pozdrawiam Mateusz.
I tak zauważyłam dużą poprawę jeśli chodzi o mapy. Ostatnio usuwałam dwa wpisy nadmiarowe, które wcześniej ktoś założył. Był kontakt telefoniczny oraz mailowy ze strony Google i wpisy po około 3 tygodniach zniknęły.
Ja się zajmuję mapami na co dzień, bo współpracuję z Google w tym zakresie. Zwalczam te nieaktywne telefony i faktycznie muszę powiedzieć, że ludzie po macoszemu je traktują.
Warto tam być i do tego z takiej mapy prowadzi link do naszej strony..
a czy warto być w Google Maps jeśli działalnośc jest prowadzona wyłacznie w sieci ?
sklep internetowy? Będę wdzięczna za odpowiedź. Jesli tak to dlaczego?