fbpx
Przejdź do treści
Strona główna » Publikacje » Nowy wskaźnik w PageSpeed Insights – sprawdź, co się zmieniło

Nowy wskaźnik w PageSpeed Insights – sprawdź, co się zmieniło

Nowy wskaźnik w PageSpeed Insights - sprawdź, co się zmieniłoPageSpeed to znane i lubiane narzędzie pozwalające na szybkie sprawdzenie czasu ładowania się strony. Działa zarówno względem mobilnych, jak i desktopowych witryn. Wiedza zdobyta na tej kanwie może pomóc każdemu na to, by wydajność posiadanej strony była jeszcze wyższa, a goście na stronie przebywali dłużej i chętniej. Nic więc dziwnego, że twórcy tego narzędzia idąc za ciosem postanowili sprawdzić kilka ulepszeń.

Jaka nowość w PageSpeed Insights czeka na użytkowników?

Nowość nr 1: zawarty w raporcie wskaźnik szybkości działania strony

Nowość nr 2: zawarty w raporcie wskaźnik dotyczący optymalizacji strony

Co więcej, oba wskaźniki są rozdzielone względem stron mobilnych i desktopowych, co ułatwia porównanie i pozwala wyciągnąć wnioski. W tym zgrabnym raporcie PageSpeed Insights już na podstawie samych kolorów możemy się dowiedzieć, jak nasza strona spisuje się względem ładowania – zielony, pomarańczowy, czerwony – są naprawdę dość wymownymi barwami.

Bez zmian jest skala optymalizacji i zawiera się e zakresie od 0 do 100. Oczywiście – im wyższa ocena, tym bardziej możemy się cieszyć. Jednak spokojnie, nawet jeśli wynik będzie daleki od zadowalającego – do dyspozycji użytkownika narzędzia czekają wskazówki i zalecenia, których można spokojnie użyć w ramach strony i jej optymalizacji.

Skąd PageSpeed oblicza szybkość ładowania?

Bierze pod uwagę wartości dwóch miar – wyliczając z nich ostateczny parametr. Te mediany to First Contentful Paint (FCP) oraz DOM Content Loaded (DCL). To na kanwie tych wskaźników można się dowiedzieć jak zadowolony bądź nie jest użytkownik danej witryny.

Do wysunięcia wniosków przydatny jest również dołączony z ramienia narzędzia wykres z rozkładem wczytywania strony. Wystarczy najechać na interesujący nas słupek diagramu – aby dowiedzieć się jak wypada pod względem wczytywania się. To cenna wiedza, z której powinien skorzystać każdy rezolutny właściciel strony www. Ale uwaga jest taka, że na te ostatnie informacje mogą liczyć wyłącznie witryny z dość dużym ruchem.

Udostępnij wpis:

1 komentarz do “Nowy wskaźnik w PageSpeed Insights – sprawdź, co się zmieniło”

Możliwość komentowania została wyłączona.