Za nami rok 2017 – trzeba przyznać bardzo obfity, jeśli chodzi o zmiany w analizie danych. W dużym stopniu przyczynia się do tego fakt, iż coraz więcej e-przedsiębiorców wie z jakich narzędzi mogą korzystać i co więcej – jak to się robi, co przekłada się na różne decyzje strategiczne w biznesie.
Dla tych bardziej rezolutnych analiza danych internetowych to już nie tylko egzotyczna możliwość w prowadzeniu biznesu, ale wręcz codzienna rutyna – w której z powodzeniem wykorzystywane są narzędzia takie jak:
- Google Optimize,
- Google Analytics,
- Google Tag Menager.
W związku z powyższym, widać było, iż Google wziął pod uwagę te tendencje – skupiając się tym samym na maksymalnym rozwoju różnych usług z pakietu Google Analytics Solutions, z których możemy w Polsce korzystać pod postacią możliwości zapewnionych przez Google Optimize oraz Google Data Studio.
Jakie zmiany i trendy na rok 2018?
Zacznijmy od Google Optimize, który pozwala na to by osoby bez wiedzy z zakresu programowania miały możliwość potestowania funkcjonalności swojej strony internetowej.
Chodzi o strategię optymalizacji współczynnika konwersji – bo dzięki niemu, nie wydając pieniędzy na promocje i rabaty jesteśmy w stanie tę konwersję zdecydowanie zwiększyć. W realizacji tego celu współczesnemu e-przedsiębiorcy skutecznie pomogą różnego typu metody UX, z testami A/B na czele. To trend, na którego realizację pozwala właśnie propozycja GA.
To swoiste oddanie pod testy klientów tej samej strony, ale różniącej się kilkoma elementami – które następnie pozwalają wyciągnąć wnioski na temat tego, jaka wersja jest najbardziej odpowiednia, potrafi przynieść tak pożądaną konwersję i w efekcie – większą sprzedaż.
Choć było już słychać na temat takich rozwiązań, współczesne ulepszenia znacznie pomagają w osiągnięciu takich efektów. Oddane do dyspozycji narzędzie Google Data Studio różni się od poprzedników tym że jest:
- bardziej intuicyjne w obsłudze
- mocniej rozbudowane
- posiada możliwość zaprojektowania odmian stron
To nie koniec profitów, jakie niesie ze sobą Google Data Studio – kolejnym jest generowanie raportów dynamicznych. Największą zaletą jest to, że pochodzą one z gotowych wgranych już templatek i można je bardzo łatwo udostępnić. Jeśli chodzi o AdWords Google Data Studio również ma do zaoferowania wiele dobrego, np. możliwość zestawiania danych pochodzących z różnych źródeł, a jego jasna obsługa i przejrzysta budowa to już wisienka na torcie.
Google Tag Manager – jakie zmiany?
2017 był rokiem wielkich zmian i Google Tag Manager nie był wyjątkiem. Przyczyniła się do tego coraz większa popularność tego narzędzia, która zmotywowała twórców do jego udoskonalenia. Poza tym warto nadmienić o związanym z nim nowym kodzie śledzenia, pozwalającym na jeszcze większą kontrolę nad użytkowanymi narzędziami.
Podsumowując, choć jeszcze wiele jest do poprawienia i udoskonalenia, każdy roztropny e-przedsiębiorca winien zapoznać się z tymi i innymi nowościami, dla poszerzenia swoich marketingowych możliwości w eCommerce.
Dzięki za podsumowanie. Google Optimize właśnie sprawdzam w praniu 🙂
Możliwość komentowania została wyłączona.