W sieci możemy znaleźć wiele poradników czy opisów sposobów zdobywania linków. Jedne są niekatulane, inne natomiast śmiało można zaliczyć do tych wartościowych porad, które są na czasie. Metodę, którą dziś zaprezentujemy można śmiało zaliczyć do tej nowoczesnej i nadal bardzo mało popularnej. Mowa o link bait.
Czym jest link bait? Jest to linkowa przynęta, którą zastawiamy na stronie celem zdobycia odnośników od innych wydawców czy portali. Nie są to zwykłe prośby o podlinkowanie artykułu – link bait to wyrafinowany marketingowy sposób na wzbudzenie aktywności internautów. Przykłady? Metoda link bait sprawdza się w przypadku marketingu wirusowego, gdzie na stronie pojawia się ciekawy i przydatny artykuł, ważny news lub wideo, do którego zaczynają linkować internauci.
Jak zdobywać linki metodą link bait?
Zarzucenie przynęty nie jest proste. Dlaczego? Ponieważ nie ma sprawdzonej formuły na to, aby internauci zaczęli linkować do naszego bloga. Jedno jest pewne – twórca treści musi myśleć nieszablonowo. Jeżeli materiał spodoba się internautom – możemy być pewni, że przynęta zadziała i dzięki niej zyskamy wiele cennych odnośników. Cała trudność polega na tym, aby znaleźć punkt zaczepienia – coś nowego i świeżego – coś, czego jeszcze nie było w sieci.
Metodę link bait stosują najlepsze agencje marketingu internetowego, co tylko potwierdza słuszność tej metody. Być może na link baitach oprze się przyszłość internetowego marketingu.
Brakuje jeszcze tylko fajnych przykładów linkbaitu 😉