grafika1Żyjemy w czasach, w których izolacja zaczyna realnie wpływać na nasze życie. Koronawirus sprawił, że zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domach, a nasza codzienne rutyna w większości przypadków uległa drastycznym zmianom. Nic nie jest już takie, jakie było przed epidemią – trudno nawet mówić o jej końcu. Z tygodnia na tydzień rośnie liczba zarażonych, tak samo, jak liczba zgonów – na szczęście w dużo mniejszej liczebności. W tych trudnych czasach widzimy na własne oczy, jak wiele biznesów zaczyna upadać, ponieważ brak klientów jest dla nich zabójczy. Nie każda branża przetrwa ten ekstremalny czas. Nie każda będzie w stanie się podnieść. Gdzie więc warto iść? Co warto robić, aby przetrwać?

Które branże nie odniosą dużych strat?

Trudno mówić o jakiejkolwiek dziedzinie, która w czasach epidemii nie poniosła żadnych strat. Są oczywiście firmy, które straciły mniej i te, które straciły więcej, jednakże wszyscy ponieśliśmy koszty szalejącego wirusa. Najlepiej dziś trzymają się przedsiębiorstwa, które od zawsze dbały o swoich klientów, tworząc wokół siebie społeczność, z którą się po prostu zaprzyjaźniły. Taka działalność znacznie ułatwia dziś komunikację, która w dużej mierze prowadzona jest przez internet. Dzięki zaufaniu, jakie zaskarbiły sobie aktywne na Facebook’u przedsiębiorstwa, łatwiej było zmienić profil działalności lub niektóre jej elementy, aby móc dalej funkcjonować i boleśnie nie zniknąć z rynku. Restauracje za radą wiernych klientów zmieniły oferty na miejscu na skuteczne dostawy posiłków, kluby fitness zamieniły zajęcia grupowe na prowadzone online, a sklepy online obniżyły opłaty za wysyłkę sprzedawanego towaru, aby klienci zdecydowali się na zakup u nich, a nie gdzie indziej. Wszystkie te działania pomogły klientom zdecydować, gdzie chcą wydawać swoje pieniądze.

Jeśli pracujemy na umowę o pracę, to najprawdopodobniej nie odczuliśmy jeszcze straty finansowej. W najbliższym czasie może się to jednak zmienić, ponieważ rynek się łamie, koszta pozostają, a przychody są drastycznie ucinane. W dobie takich czasów przetrwają jedynie firmy, które zmienią swoje usługi tradycyjne na cyfrowe, albo tak dopasują to, co oferują, do sytuacji, że będzie możliwość skorzystania u nich z bezpiecznych zakupów produktów lub usług. Koronawirus spędza sen z powiek wszystkim osobom, które zdają sobie sprawę z tego światowego zagrożenia.

Jeśli chcielibyśmy zapisać w punktach, co powinna posiadać firma gotowa do przetrwania zastoju gospodarczego, moglibyśmy stworzyć następującą listę takich cech:


• produkty cyfrowe,
• elastyczność w zmianie oferty,
• dopasowanie do klienta,
• otwartość na zmiany,
• tanią lub darmową wysyłkę online,
• szybki i bezproblemowy kontakt z klientem online.

To oczywiście nie wszystko. Nawet firma, która ma wokół siebie wierną społeczność, aby utrzymać się na rynku, powinna wziąć pod uwagę zatrudnienie dobrej firmy SEO. Branża ta pomaga utrzymać strony na wysokiej pozycji, dzięki czemu klienci w pierwszej kolejności trafiają właśnie na nią.

Pozycjonowanie a koronawirus – jak to wygląda w praktyce?

Tak naprawdę na najwyższych notach w Google są teraz jedynie tematy i strony związane z koronawirusem. Epidemia Koronawirusa a pozycjonowanie strony internetowej jest więc dziś tematem głównym, którego nie chce i nie może unikać żadna z firm. Każdy z nas musi się dostosować, ale jeśli chcemy zrobić to z głową, warto zatrudnić agencję SEO, która tak zmieni zaplecze naszej strony, aby było ją widać jak najwyżej w wyszukiwarce Google. Każdy przedsiębiorca, każdy właściciel firmy musi się liczyć ze zmianami, ale powinny one też dotyczyć konstrukcji strony. Jest to potrzebne po to, aby strona nie zniknęła z wyszukiwarek, a wciąż się w nich wyświetlała.

Branża SEO nie powinna jednak stracić na epidemii. Jeśli dobrze dostosuje się do potrzeb klientów, oferując im swoje usługi odnośnie do pozycjonowania w lepszych cenach, to istnieje duża szansa, że w jej dziedzinie kryzys nie nastąpi. Jeśli copywriterzy dalej z zaangażowaniem podejdą do tematu, to mogą jedynie zyskać, w przeciwieństwie do osób pracujących w innych zawodach.

Agencje SEO muszą jednak wziąć pod uwagę, że kryzys firm sprawi, że będą one cięły koszty. Może się okazać, że zrezygnują z SEO. Jeśli jesteśmy w stanie przetłumaczyć im, że to błąd, zróbmy to. Działania związane z SEO są niezwykle istotne, ponieważ nie są natychmiastowe. To one jednak wzmacniają naszą pozycję rynkową i one odpowiadają za dużą ilość odwiedzin na stronie i pojawianie się na nich potencjalnych klientów. Jeśli więc SEO zniknie z listy współpracowników firmy, zniknie też jej pozycja, która nie wróci wraz z końcem epidemii – nagle. Aby wrócić, trzeba będzie podjąć działania SEO ze zdwojoną siłą, a to również nie oznacza natychmiastowego powrotu. Warto porozmawiać ze swoją agencją SEO i zastanowić się nad najlepszym rozwiązaniem. Agencje te również powinny obniżać swoje ceny. Lepiej bowiem jest utrzymać zlecenie, czy też długotrwałą współpracę, niż zupełnie stracić kontakt z firmą. Każdy z nas musi dziś iść na ustępstwa. Jeśli zrobimy to z głową, wszystkim będzie łatwiej wrócić do normalności za jakiś czas.

6 myśli o “Koronawirus – jak dopasować branżę SEO do trudnych czasów epidemii?

  1. Agencja-display.pl pisze:

    Niektóre firmy wykorzystuj a sytuacja jak na przykład sklepy z odżywkami, które do oferty dodają maseczki, chusteczki czy też płyny dezynfekujące. Zabieg na przetrwanie.

  2. Kacper pisze:

    Branżę spożywcze mają teraz eldorado. Najlepsze efekty mają Ci, którzy już wcześniej interesowali się pozycjonowaniem i teraz dobra widoczność przekłada się na mega wzrost konwersji.

  3. Thomas pisze:

    Sklepy dostarczające żywność stały się teraz z pewnością popularniejsze ale myślę, że podobnie jest ze sklepami oferującymi produkty takie jak książki, płyty, gry coś na zabicie nudy podczas kwarantanny. Może być podobnie także z odzieżą, wszystko co ludzie mogli kupić osobiście teraz zamawiają przez internet. Gorzej jest z branżą gdzie istotą była fizyczna obecność ludzi np. restauracje, kina, teatry. To z pewnością trudny czas dla tych kierunków biznesu.

  4. Mikołaj pisze:

    Zgadzam się, jeśli branża SEO będzie umiała dopasować ofertę do potrzeb konkretnego klienta to na pewno nie ucierpi w obecnej sytuacji.

  5. Ewelina pisze:

    Paradoksalnie epidemia srzyja branży SEO. Wielu moich znajomych przeniosło swoje biznesy do sieci. Tak więc, dla branży to całkiem niezły czas.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl