Jakie działania należy wykonać, by osiągnąć najlepsze efekty w prowadzonej kampanii Google Ads? – to pytanie zadaje sobie wielu właścicieli stron. Nie trzeba być jednak specjalista, a co więcej nie trzeba nawet znać dokładnej odpowiedzi. Wielką pomocą są bowiem narzędzia, które pozwalają tworzyć reklamy i optymalizować całą kampanię. Największą ich zaletą jest to, że są całkowicie darmowe!
Właściwa analiza z Google Analytics
Pierwszym z owych narzędzi jest Google Analytics. Prowadzenie kampanii reklamowej nie ma sensu, gdy nie używa się tego narzędzia do analizowania zachowań użytkowników na stronie. Dlaczego? Otóż taka analiza pozwala zapoznać się z tym, czego, szukają lub oczekują użytkownicy. A to z kolei daje pełen obraz tego, w jaki sposób powinna wyglądać konfiguracja całej kampanii Google Ads. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie konta Google Ads z Google Analitycs, gdyż wtedy można na bieżąco analizować opłacalność prowadzonych działań.
Skuteczne narzędzie Google Trends
Google Trends to kolejne bezpłatne narzędzie, które pozwala polepszyć działania prowadzone w obrębie kampanii. W oparciu o to narzędzie można dowiedzieć się jakie frazy są najbardziej popularne w konkretnych rejonach Polski lub świata, a także jakie podobne słowa kluczowe są wyszukiwane. Dodatkowo można z łatwością przekonać się o tym, kiedy dane frazy są najczęściej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce.
A co z kosztami? – Google Keyword Tool i UberSuggest
Narzędzia do Google Ads takie jak Google Keyword Tool i UberSuggest wskazują, które frazy kluczowe są aktualnie najbardziej popularne w sieci. Narzędzie Google Keyword Tool podpowiada sprytnie jakie słowa warto byłoby wdrożyć do kampanii, by osiągać lepsze zyski. Dodatkowo określa także jakie koszty wiązać będą się z kliknięciem w reklamę. Z kolei UberSuggest oprócz tego podrzuca także ciekawe i inspirujące pomysły na tematy blogowe lub różne teksty i artykuły. Daje to szansę na poprawienie pozycji strony w sieci.
Odpowiedzi na pytania – Answer the Public
Wiedza na temat rodzaju i charakteru pytań, które wpisywane są wraz ze słowami kluczowymi w wyszukiwarce, jest niezwykle istotna, gdyż pozwala jeszcze lepiej dopasowywać odpowiednie frazy do kampanii Google Ads. Całą tę wiedzę można zdobyć z łatwością poprzez wykorzystanie narzędzia Answer the Public, które jest oczywiście bezpłatne.
Parę słów na temat konkurencji – SimilarWeb
Działania prowadzone przez konkurencję mają wielkie znaczenie, dlatego warto poznać słowa kluczowe, które są przez nich wykorzystywane w kampanii. Można to zrobić szybko za pomocą narzędzia SimilarWeb.
Podpowiedzi Keyword Sh!tter
Program ten przeszukuje wyszukiwarkę i ukazuje całą listę podpowiedzi, które pojawiają się obok wybranej frazy w Google Autocomplete. Pełna optymalizacja Google Ads przy dostępie do tego narzędzia to pestka.
krótki ale treściwy artykuł, warto poczytać aby sobie uporządkować temat Google Ads, dziękuję
Możliwość komentowania została wyłączona.