Usługa Google Voice Search istnieje na rynku internetowym już od wielu dobrych lat. Jednak dopiero od pewnego czasu zyskała tak dużą popularność. Działanie usługi polega na umożliwieniu wyszukiwania głosowego użytkownikom internetu. Najczęściej jest ona wykorzystywana w urządzeniach mobilnych takich jak smartfony, ale także w domowych centrach rozrywki oraz smart tv. Aktualnie około 20% wyszukiwań odbywa się właśnie poprzez usługę Google Voice Search. A popularność usługi ma jeszcze dużo bardziej wzrosnąć.
Czym dokładnie jest Google Voice Search?
Wyszukiwanie głosowe czyli usługa Google Voice Search polega jak sama nazwa wskazuje na zadawaniu głosowych zapytań wyszukiwarce. Widoczny przy polu tekstowym w wyszukiwarce Google mikrofon znany jest chyba każdemu, gdyż obserwować można go już od wielu lat. Jednak dopiero od niedawna ta opcja zyskuje aż tak sporą popularność. Wynika to zapewne z wygody jaką daje korzystanie z funkcji głosowej. Usługa dostępna jest zarówno na urządzeniach mobilnych takich jak smartfon, tablet czy też smart tv oraz oczywiście w wyszukiwarce desktopowej. Ze względu na wzrastające użytkowanie smartfonów i innych urządzeń mobilnych korzystanie z funkcji głosowego wyszukiwania może wzrosnąć już niebawem nawet do 50%.
Jak korzystać z usługi Google Voice Search?
Korzystanie z opcji głosowego wyszukiwania w Googlach jest niezwykle proste. Wystarczy kliknąć w mikrofon znajdujący się obok pola tekstowego, a następnie zadać pytanie. Już po chwili wyświetlone zostaną wyniki wyszukiwania. Na szczycie wyszukiwania znajdują się strony, które przedstawiają najbardziej aktualne informacje. Wyszukiwanie głosowe różni się nieco od tradycyjnego.
Jak pozycjonować strony pod wyszukiwanie głosowe?
Pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe powinno wyglądać nieco inaczej niż w przypadku tradycyjnego wyszukiwania ręcznego. Pozycjonowanie Google Voice Search musi uwzględniać tak zwane długie ogony czyli rozbudowane zapytania i frazy. Nie zaleca się, więc stosowania tradycyjnych krótkich fraz kluczowych, które pojawiają się w przypadku zwykłego sposobu wyszukiwania. W głosowych zapytaniach użytkownicy formułują raczej bardziej naturalne i dłuższe pytania. Bardzo ważne są także jak najbardziej sprecyzowane i konkretne dane oraz informacje.
Google kładą duży nacisk na strony, które przystosowane są w pełni do urządzeń mobilnych, gdyż właśnie na nich najczęściej wykorzystywane jest wyszukiwanie głosowe. Dodatkowo istotne jest szybkie i sprawne wyświetlanie danych, dlatego im lepiej zoptymalizowana i zaprojektowana jest strona tym lepiej.
Mam wrażenie, że autor nie odpowiedział „Jak pozycjonować strony pod wyszukiwanie głosowe?”. Długi ogon. I tyle? Oczekiwałbym więcej informacji 😉