Czym musi cechować się dobry opis kategorii w sklepie online?

Opisy kategorii stosowane są już praktycznie przez wszystkie sklepy, które chcą odgrywać znacząca rolę na rynku sprzedaży internetowej. Dobry opis kategorii wpływa również na generowanie większych zysków. Dlaczego opis kategorii w sklepie online jest taki ważny? Tego można dowiedzieć się z poniższego artykułu.

Co to jest opis kategorii?

Opis kategorii sklepu jest niczym rozbudowany i dobry drogowskaz. Ma on wskazywać najważniejsze cechy danych produktów, a także skrócić prowadzone poszukiwania przez konsumenta. Dobrze zaprojektowany opis kategorii to taki, dzięki któremu klient nie musi błądzić na stronie. Opis kategorii to informacje, linki i najważniejsze dane o produktach.

Jak pisać opisy kategorii, aby skutecznie przyciągnęły uwagę?

Tworzenie opisów kategorii powinno odbywać się zgodnie z zasadami SEO. Dzięki temu można wplatać do nich słowa kluczowe i frazy przewodnie. Dzięki temu wpływa się również na pozycjonowanie sklepu, strony, czy bloga i podniesienie pozycji w wyszukiwarce.

Napisanie opisu kategorii nie należy do najprostszych zadań. Musi to być w miarę zwięzły tekst, w którym zostaną zawarte najważniejsze cechy takiego opisu. O tym, jak pisać opisy kategorii, powinien wiedzieć każdy dobry copywriter i pozycjoner. Pomagają one choćby w budowaniu widoczności na frazy z tzw. „długiego ogona”. Jest to również spore pole do reklamy produktów. Opis kategorii nie musi być nudny. Można wokół niego stworzyć ciekawą historię, która również spełni funkcję poradnika i pozwoli na czytelne zapoznanie się z ofertą.

Jaki powinien być opis kategorii?

Oczywiście, głównym celem sklepu jest osiągnięcie zysku i sprzedaż towarów. Dlatego też opisy powinny być kreowane pod klientów, którzy chcą poznać wszystkie najważniejsze informacje o produktach i usługach. Całość musi być przyjazna w odbiorze i czytelna. Ma to być również skrót najważniejszych informacji, które uprzedzą pytania klientów. Jedną z ważniejszych funkcji jest również zachęcenie do zakupu poprzez wytworzenie popytu na produkt. Jest to miejsce do uświadomienia klienta, że potrzebuje danej rzeczy.

Zarówno klienci, jak i wyszukiwarki, doceniają unikalność i niepowtarzalność opisów. Dlatego zamiast korzystać z gotowych opisów ze strony producenta, lepiej jest skorzystać z pomocy specjalisty, który zadba o dobry odbiór tekstu, jak i pozycjonowanie. Jeśli opisów jest bardzo dużo, to będzie trzeba sporo zainwestować w nie, jednak jednocześnie każdy opis jest miejscem na reklamę i perswazję.

Ile znaków poświęcić na opis kategorii?

Opisy kategorii powinny zawierać między 2000 a 3000 znaków. Dłuższe teksty po prostu będą pomijane i nie będą spełniać swojej funkcji. Nawet jeśli są to teksty pod SEO, to nie należy przesadnie ich wypełniać frazami kluczowymi. Wszystko powinno zostać zrobione jak naturalniej. Tekst tej długości pozwoli zawrzeć najważniejsze informacje o kategorii, a przy okazji nie zanudzi klienta.

Opisy kategorii w sklepie – postaw na jakość i zaciekaw klientów

Opis kategorii to często jeden z pierwszych tekstów, na jakie napotyka klient podczas przeglądania strony i konkretnych kategorii. Dlatego też odpowiednio przygotowany opis potrafi naprawdę pozytywnie oddziaływać na klientów i zachęcać ich do zakupów. Aby odbiór tekstu był jak najlepszy i uniwersalny należy połączyć SEO z wysoką jakością wypowiedzi. To musi być przyjemny, ale i praktyczny opis. Powtarzające się opisy i źle napisane są negatywnie odbierane i uznawane za duplikaty.

Klienci w opisach kategorii oczekują konkretów. Mają się dowiedzieć, jakie są zalety danych produktów i usług, a następnie poznać przewagę nad konkurencją. Im lepszy opis i bardziej przydatny dla klienta, tym większa szansa, że zrobi on zakupy w tym konkretnym sklepie.

Dlaczego warto poświęcić się i stworzyć dobre opisy kategorii?

Odpowiedź powinna być oczywista. Taki tekst zawsze warto napisać, ponieważ nawet jeśli będzie krótki, to jest to dobre miejsce do zawarcia najważniejszych informacji i przekazanie klientom ważnej wiedzy o danej kategorii produktów. Dobry opis kategorii wpływa również na pozycjonowanie sklepu w wynikach. Opisy to szansa na wartościowy i unikalny tekst, który pozwoli wyróżnić się spośród innych.

5 myśli o “Czym musi cechować się dobry opis kategorii w sklepie online?

  1. AgencyWiWi pisze:

    Zamierzam skorzystać z usługi utworzenia sklepu internetowego, dlatego tan post bardzo mi się przyda. Sam z perspektywy klienta zwracam uwagę na takie rzeczy.

  2. Paweł Cengiel pisze:

    To bardzo ważne i nie należy pomijać tej części. Poza pozytywnym wpływie przy pozycjonowaniu danej strony będzie miejscem na przekazanie potrzebnych informacji klientom.

  3. anixol pisze:

    Pisanie dobrych opisów kategorii to trudna sztuka. Dziękuje za przydatne porady, które postaram się wykorzystać w opisach do sklepu internetowego. Ważne, aby nie przesadzić z opisami i zachęcić klientów

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl