Ambasador marki – kim jest i jakie reklamowe korzyści może Ci przynieść?

Spędzając czas w Internecie, coraz częściej słychać o takich osobach, jak Ambasador marki. Kim on jest dla firmy i dlaczego inwestycja w taką funkcję jest bardzo ważna? Informacje na ten temat można znaleźć w artykule.

Wśród popularnych błędów poznawczych, góruje między innymi efekt autorytetu. Jest to efekt, przez który decyzje i zachowania opierane są wyłącznie na autorytecie. Używa się go jako pozamerytoryczne argumentowanie, które ma wprowadzić drugą jednostkę w zakłopotanie i zwątpienie.

Dla ludzi słowo autorytetu często jest niepodważalne i boją się mu zaprzeczyć. Dlatego też markom zależy na tym, by zaprosić do współpracy osoby, które cieszą się ogromną popularnością i są autorytetem w jakiejś dziedzinie. Z takich osób właśnie powstają ambasadorzy marki.

Ambasador marki – kim jest i jakie są jego obowiązki?

Ambasador marki(firmy), to osoba (często publiczna, znana, lubiana i o ustalonej pozycji w środowisku marki), która pracuje na zlecenie danego podmiotu. Głównym zadaniem jest reprezentacja firmy/marki w pozytywnym świetle.

Ambasador marki powinien wykorzystywać swoją postać, autorytet i popularność, by zwiększyć świadomość marki i oczywiście podnieść przychody ze sprzedaży. Musi on uosabiać tożsamość korporacyjną w każdym aspekcie swojego życia. Wpływ na odbiór ma więc jego wygląd, zachowanie, moralność i wypowiedzi. Ambasador marki powinien sprawnie korzystać ze strategii promocyjnych, które pozwolą wzmocnić relację klientów z marką i powiększyć grono odbiorców.

Jeszcze do niedawna jako ambasadorzy występowali jedynie celebryci, teraz jednak coraz częściej są to również eksperci w danej branży. Oczywiście, osoba reprezentująca markę, powinna dobrze znać jej produkty.

Na czym polega praca ambasadora marki?

Wśród wymogów, które powinien spełniać dobry ambasador marki, są między innymi:

  • Entuzjazm,
  • Otwarcie na innych ludzi,
  • Obecność w mediach,
  • Duża liczba odbiorców,
  • Znajomość marki,
  • Dobry i reprezentatywny wygląd.

Natomiast ambasadorzy marki muszą wykonywać takie obowiązki jak:

  • Reprezentowanie marki,
  • Pomoc w tworzeniu treści,
  • Udział w różnych wydarzeniach,
  • Budowanie świadomości marki przez pozytywne opinie i marketing szeptany,
  • Budowanie własnego autorytetu w branży,
  • Pomoc w poznawaniu produktów i usług,
  • Promocja marki.

Powyższe wymagania i obowiązki mogą być oczywiście modyfikowane, jednak jest to dość uniwersalny zestaw.

Jakie są korzyści pracy, jako ambasador marki?

Dbałość o reputację firmy – dobry i rozpoznawalny ambasador marki, nie tylko ją wspiera, gdy wszystkie dzieje się dobrze, ale w trakcie wizerunkowych kryzysów potrafi utrzymać dobrą opinię o marce i ostudzić emocje.

Ambasador ożywia produkty i usługi – dzięki temu, że produkt ma swoją twarz, to staje się bardziej ludzki i ludzie kojarzą go z daną osobą, z którą wiążą się pozytywne historie, co wpływa na większą chęć kupna.

Promocja w social mediach – ambasador dostarcza nową bazę odbiorców i dociera w miejsce, do których wcześniej marka nie była w stanie.

Zapewnia dobry marketing szeptany – odpowiednio skrojone rozmowy i przemycane dobrych opinii o produkcie do normalnych wypowiedzi to naprawdę potężne narzędzie marketingowe.

Wsparcie rozwoju firmy – utrzymywanie pozytywnego wizerunki i sprowadzanie nowych klientów wpływa na wyniki finansowe firmy i ich poprawę.

Zwiększony ruch na stronie – gdy ambasador marki używa swojego bloga, strony i opisuje, a także podlinkowuje stronę, to zwiększa jej rozpoznawalność. Tak samo działa to, gdy na stronie firma wspomina o znanej osobie i dzięki temu polepsza widoczność w wyszukiwarkach.

Ambasadorzy znanych marek – poznaj przykłady najlepszych

Niektóre marki kojarzą się tylko i wyłącznie z konkretnymi osobami. Budowanie wizerunku firmy na jednej osobie przez lata sprawia, że konsumenci nie wyobrażają sobie rozpadu tego duetu. Wśród polskich rozpoznawalnych ambasadorów marek są między innymi:

  • Marek Kondrat (ING) – od lat występuje w reklamach banku. Ludzie często kojarzą go właśnie tylko z tym bankiem, a nie z innymi rolami, w które się wcielał.
  • Ewa Chodakowska (KRUK) – reprezentuje nie tylko swoją markę, ale również luksusową biżuterię. Doczekała się nawet własnej kolekcji.
  • Robert Lewandowski – piłkarz już od lat występuje w spotach tej marki zachęcając do korzystania z jej produktów.
  • Kuba Wojewódzki – jego kontrowersyjne zachowanie wcale nie zniechęciło Play do współpracy z nim. Marka dobrze wykorzystuje jego wizerunek i przynosi to efekty.

Jak widać, ambasadorami marek mogą zostać osoby z różnych środowisk. Nie trzeba więc już tylko mieć statusu celebryty. Należy również reprezentować sobą coś więcej.

Jak współpracować z ambasadorem marki?

Odpowiednio zaprojektowana umowa jest bardzo ważna. Do najważniejszych należy opisanie, w jaki sposób marka ma być promowana i reprezentowana. Oczywiście nie może zabraknąć opisu obowiązków, a także określenie, jakiego zachowania ambasador powinien się wystrzegać i z jakimi produktami nie może się pokazywać.

W umowie należy również określić wynagrodzenie ambasadora, które będzie zależeć od jego rozpoznawalności i wpływu na konsumentów. Należy określić, czy jest to wynagrodzenie miesięczne, godzinowe, od ilości napisanych postów, zamieszczonych leadów, itd.

Jaka jest różnica pomiędzy ambasadorem marki a influencerem?

Choć może tak się wydawać, to granica między tymi osobami jest dość wyraźna. Ambasador wspiera markę na podstawie stałej umowy i wynagrodzenia. Natomiast influencer to osoba, która posiada sporo fanów i może wypowiedzieć się na temat produktu firmy, lecz nie zawsze musi to być opinia tylko pozytywna.

Jeśli firma może pozwolić sobie na zatrudnienie dobrego ambasadora marki, to powinna w to rozwiązanie zainwestować. Korzyści mogą być naprawdę ogromne i mierzalne.

6 myśli o “Ambasador marki – kim jest i jakie reklamowe korzyści może Ci przynieść?

  1. Fabian pisze:

    Do tej pory myślałem, że ambasador marki i influencer to to samo, a jak widać różnica jest spora. Cel jest w sumie taki sam, a więc stworzenie reklamy nastawionej na konkretną grupę odbiorców. Ciekawy wpis.

  2. marika pisze:

    Świetny wpis. Ja ostatnio postanowiłam zamówić ulotki. Faktycznie to był świetny wybór, tym bardziej, że wykonane zostały bardzo profesjonalnie

  3. MagdaM pisze:

    Wiadomo, że w ramach dobrej kampanii SEO ważnym jest, aby nasza strona Internetowa była łatwa w obsłudze oraz intuicyjna. W przeciwnym wypadku nasi potencjalni klienci szybko uciekną do konkurencji. Warto o to zadbać, przy źle zaprojektowanej stronie nawet Marek Konrad nie pomoże 😀

  4. url building pisze:

    Sama właśnie ostatnio zdecydowałam się na współpracę z dobrą firmą jeśli chodzi o marketing internetowy i szczerze mówiąc nie żałuję. Całą sprawę wykonali bardzo profesjonalnie

  5. lena pisze:

    Mnie akurat dosyć sporo korzyści przyniosły darmowe like na instagramie. Dodatkowo firma bardzo profesjonalnie podeszła do całej sprawy

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl