AdSense w wynikach wyszukiwania to podstawa w marketingowym (i zarobkowym) działaniu giganta z Mountain View. Jednak nie tylko ilość reklam jest dla Google ważna – liczy się także sposób ich wyświetlania. Widzieliśmy najróżniejsze testy widoczności AdSense – dodatkowe panele, rating i wiele innych. Tym razem przyszedł czas na kolory – Google rozpoczęło testy nowego oznaczenia reklam AdSense.
Google testowało kolor zielony w miejscu, w którym zwykle widywany jest odcień żółty (i nadal jest). Po kilku godzinach kolor wrócił do normy. Jak zdążyliśmy zauważyć, Google chce wprowadzić różne kolorystyczne wersje oznaczeń reklam AdSense dla różnych krajów. Z pewnością gigant z Mountain View chce dopasować się kolorystycznie do wierzeń i przekonań panujących w danym kraju (w Polsce odcień zielony kojarzony jest ze spokojem i naturą, ale już na przykład w Indiach to kolor niepokoju i niebezpieczeństwa). Jak na razie nie znamy oficjalnego stanowiska Google w sprawie kolorystycznej zmiany AdSesne. Jedno jest pewne, Google nieustannie testuje nowe rozwiązania, które bezpośrednio wiążą się z AdSense.
Właśnie myślałem, że to tylko jakaś zmiana w Chrome w trybie Incognito. A tu taka niespodzianka 🙂
Jak dla mnie to kolejny krok do zmniejszenia widoczności wyników płatnych. Kto wie czy w przyszłości nie będą one przemieszane organic/paid/organic/paid.
Możliwość komentowania została wyłączona.