Dobra widoczność w sieci to podstawa, jeśli chce się zaistnieć w wirtualnej rzeczywistości i z tego źródła zaskarbić sobie Klientów. Szczęśliwie – internet jest usiany różnego rodzaju narzędziami, usługami i serwisami, dzięki którym dotarcie do wybranej grupy odbiorców naprawdę jest możliwe.
Jednym z tych narzędzi, na które z różnych powodów (będziemy o nich pisać poniżej) warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności jest wizytówka firmy, szerzej znana jako Google Moja Firma (Google My Business).
Google Moja Firma – czyli co?
Mówiąc o Google Moja Firm tak naprawdę mówimy o narzędzi, dzięki któremu każda firma ma możliwość zarządzania swoją obecnością w dwóch miejscach online:
- wyniki wyszukiwania Google,
- Mapy Google.
Lubimy korzystać z tego narzędzie, bo jest proste, darmowe – a do tego niesie sporo korzyści dla wizerunku i SEO firmy. Warto również wiedzieć, że jest to równocześnie miejsce, w którym można znaleźć naprawdę dużo przydatnych informacji na temat firmy – są to np. jej nazwa, rodzaj, adres, godziny pracy czy sam link prowadzony do domowej witryny.
Widać więc wyraźnie, że poprzez takie rozwiązanie – klient, potencjalny Internauta, ma wszystkie potrzebne mu informacje na temat firmy właściwie w zasięgu ręki. Jest to zgodne z założeniami wizytówki firmy w Google, o którym należy pamiętać – tworząc ją.
Jakie warunki trzeba spełniać, aby posiadać taką wizytówkę?
Google podaje jednoznaczną odpowiedź, mówiącą o tym, że opcja umieszczenia wizytówki w Google Moja Firma jest dostępna dla wszystkich firm, które:
- posiadają fizyczną lokalizację, którą mogą odwiedzać klienci,
- dojeżdżają do klientów.
Nie jest więc to dostępne dla e-sklepów operujących jedynie w sieci, bez tradycyjnego kanału sprzedaży. Podobnie, wszelcy przedsiębiorcy prowadzący biznes wyłącznie w oparciu o usługi internetowe, nie mogą stać się posiadaczami takich wizytówek. Zatem osoba pracująca jako wirtualny asystent mieć wizytówki nie może, ale już freelancer – elektryk, który ze swoimi usługami dojeżdża, choć nie ma fizycznej siedziby, czy warsztatu – może posiadać swoje oficjalne miejsce w Google Moja Firma.
Google Moja Firma – po co?
Teraz, gdy już wiesz dokładnie czym jest wizytówka firmy w Google i gdy upewniłeś się, że prowadzony przez Ciebie biznes zalicza się, do tych które mogą zaznaczyć tam swoją obecność w sieci – być może zastanawiasz się, czy w ogóle warto poświęcić temu swoją uwagę.
Odpowiedź mogłaby brzmieć po prostu: tak, warto. Jednak, aby odpowiedzieć na pytanie zadane w tytule pokrótce wyjaśnimy najważniejsze powody. Przede wszystkim obecność firmy w Google Moja Firma mocno zwiększa widoczność w sieci. Szybko zobaczysz, że dobrze to wpływa na SEO strony.
Po drugie – obecność wizytówki firmy w Google to też lepsze doświadczenie zakupowe klientów. To nie jest już tak łatwo mierzalne, ale na pewno niesie wartość dodaną, o której przekonasz się prędzej czy później. Wisienką na torcie jest większy ruch na stronie internetowej, ale nie tylko – również w social media, czy nawet fizycznej lokalizacji firmy.
Posiadanie wizytówki google to podstawa w dzisiejszych czasach. Bez googla mój interes wogóle by nie istniał.
A czy znasz jakieś inny strony do dodania wizytówki NAP? Może mógłbyś sporządzic jakas liste? Dzieki
Posiadamy w ofercie takie wizytówki NAP: https://seosklep24.pl/pozycjonowanie-lokalne/517-30-prywatnych-wizytowek-nap.html i https://seosklep24.pl/oferta/481-25-wizytowek-nap.html
Możliwość komentowania została wyłączona.