Jest takie miejsce w sieci, gdzie nie ma znaczenia, co się oferuje, w jakiej branży się działa i z jakiego miejsca na świecie, bo każdy ma jeden i ten sam cel: być jak najwyżej. Chodzi oczywiście o wyniki wyszukiwania Google. Wszystko, co Ty robisz – robi konkurencja. Wszystko czego nie robisz, może wpłynąć na straty w SERpach.

To nie wszystko – trzeba działać w ujęciu kompleksowym i wszechstronnym, co ma znaczenie jeszcze większe, gdy przypomnimy sobie, że jedyna ¼ podejmowanych działań ma związek z on-page SEO, a cała reszta to wszystko co dzieje się poza pozycjonowaną witryną. W związku z tym najważniejszymi zadaniami w kontekście podejmowanych strategii SEO są:

  • pozyskiwanie backlinków z witryn www o silnym TF
  • budowanie silnego profilu linków

Bez podejmowania działań o tym charakterze właściwie o wysokiej pozycji w Google można zapomnieć. Ale to i tak za mało i trzeba robić więcej, by wyprzedzić innych i w tym miejscu pojawia się outreach.

Czym jest outreach?

Mowa o niczym innym, jak o tym na co dosłownie wskazuje nam nazwa – marketing outreach to robienie znacznie więcej poprzez sięganie znacznie dalej ze swoimi działaniami. Dla webmasterów outreach to jedna z najskuteczniejszych technik budowania profilu linków, dzięki której informacje o firmie są rozpowszechnianie po sieci w możliwie najbardziej wiarygodny sposób, za którym stoi uzyskiwanie wysokiej jakości backlinków. Jednak na tym nie koniec – to wszystko ma związek z jeszcze jednym ważnym tematem, jakim jest możliwość tworzenia relacji biznesowych o solidnych podstawach.

Marketing outreach – założenia

U podstaw marketingu typu outreach leży konieczność dotarcia do wpływowych osób i organizacji, których odbiorcy są potencjalną klientelą posiadanej oferty. Jest to więc pewnego rodzaju influencer marketing oparty o obustronne korzyści.

Chodzi w nim o to, by komunikat na temat firmy (strony) pojawiał się w zasięgu odpowiednich osób we właściwym czasie, a to właśnie staje się możliwe, dzięki współpracy z influencerami. Outreach marketing w tym kontekście jawi się jako proces, w którym wyszukuje się źródeł powiązanych z tematyką prowadzonego biznesu, a następnie szuka się z nim i kontaktu, by koniec końców promować treści, przynoszące korzyści dla każdej z zainteresowanych stron.

Okazuje się, że tego rodzaju marketing w dzisiejszych czasach naprawdę ma sens i jeśli ktoś poprawnie opanowuje jego możliwości posiada niemalże złoty bilet – nie tylko do pierwszych miejsc w wyszukiwarkach, ale też do gustu odbiorców.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl