Odpowiednio dopasowane do danego działania strategie marketingowe pozwalają zyskiwać największe korzyści. Ciekawym rozwiązaniem jest Inbound Marketing, który opiera się o dostarczanie klientom pozytywnych emocji. Taka strategia marketingowa jest dość tania, a jednocześnie niezwykle skuteczna. Więcej na ten temat znaleźć można poniżej.
Parę słów na temat Inbound Marketingu
Powstanie omawianej tu strategii marketingowej datuje się na rok 2005. To właśnie wtedy zauważono, że wykorzystanie marketingu cyfrowego i metod takich, jak pozycjonowanie PPC przynosi wiele korzyści. Aktualnie coraz mniejsze znaczenie mają typowe banery reklamowe, spoty i popupy. E-maile sprzedażowe są ignorowane lub automatycznie kierowane do Spamu, dlatego one również odchodzą w niepamięć. Stąd też duży nacisk kładzie się na Inbound Marketing, który wywołuje różne emocje i przyciąga uwagę klientów.
Aby dokładniej wyjaśnić, czym jest Inbound Marketing, należy wymienić jego kilka podstawowych form. Cała strategia obejmuje takie elementy jak:
-
transmisje na żywo – filmy na YT, czy też relacje na portalach społecznościowych przybliżają firmę do klientów,
-
blogowanie – niemałe znaczenia mają dzisiaj blogi, które są chętnie czytane przez użytkowników poszukujących konkretnych treści,
-
e-booki – bezpłatne e-booki są bardzo mile odbierane przez klientów,
-
media społecznościowe – istnienie w mediach pozwala nawiązywać bliższe relacje z klientami,
-
pozycjonowanie – słowa kluczowe zawarte w treściach znajdujących się na blogach, w mediach społecznościowych itd., pozwalają poprawiać pozycję stron w wyszukiwarce.
Stosowanie omawianej tutaj strategii pozwala osiągać wiele korzyści. Przede wszystkim jest to obniżenie kosztów przeznaczonych na reklamę i marketing. Inbound Marketing jest bowiem bardzo skuteczną metodą. Dodatkowe korzyści to zwiększona popularność marki, zaangażowanie w kontakty z klientami, lepszy odbiór marki przez użytkowników i większa sympatia z ich strony. Taka strategia wpływa także na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce.
W inbound marketingu chodzi jednak głównie o to, że to odbiorca ma dotrzeć do materiału reklamowego a nie reklama do odbiorcy.
Możliwość komentowania została wyłączona.