Mimo, iż na każdym kroku słyszymy, jak wiele uwagi Google skupia na contencie oraz rozwoju stron internetowych, nadal spotykamy się ze stronami firmowymi czy też sklepami online, których właściciele nie zamierzają inwestować w zakładanie blogów czy zakładek z aktualnościami ze swojej branży. Poniżej 10 powodów, które powinny przekonać każdego właściciela takiej strony, że jednak warto rozpocząć wojaże nad budową własnego firmowego bloga.

1. Zainteresowanie odwiedzających stronę – nie każdy internauta skupia się wyłącznie na opisie produktu lub usługi. Czasami internauci szukają bardziej precyzyjnych bądź wręcz poradnikowych informacji, które mogą znaleźć właśnie na firmowym blogu.

2. Pozycjonowanie long tail – pisanie wartościowego contentu to nie tylko pomoc dla internautów i potencjalnych klientów, ale także okazja, aby w nowych wpisach zamieszczać popularne frazy long tail, które bardzo szybko zdobędą pozycje TOP, co przełoży się na zwiększenie ilości wejść na daną stronę bądź sklep. A czym kończy się zwiększenie ruchu na stronie? Zwiększeniem sprzedaży – otóż to.

3. Sukcesywne budowanie wartościowego contentu – wiele stron firmowych lub sklepów online ma problem z brakiem aktualizacji treści. Google nie lubi portali, które nie otrzymują nowej dawki unikalnego contentu. Blog firmowy rozwiązuje ten problem.

4. Poprawa wizerunku firmy/sklepu – czyż nie lepiej podjąć współpracę ze sprawdzoną firmą, która na swoim blogu zamieszcza ciekawe porady czy też prezentacje swoich prac? Wielu internetowych klientów dojrzało i przed wydaniem swoich pieniędzy skrupulatnie ocenia, czy dana marka jest godna zaufania. Bez bloga firmowego wiarygodność mocno spada, co może zaważyć o utracie potencjalnego klienta.

5. Zdobywanie linków – ten podpunkt możemy wykorzystać na dwa sposoby – pierwszy to możliwość linkowania wewnętrznego (z wpisów na blogu do stron z produktami/usługami lub do innych części portalu, które tematycznie wiążą się z danym artykułem) a drugi to szansa na zdobycie naturalnych linków z innych stron. Jeżeli specjalistyczny artykuł opublikowany na blogu zostanie doceniony, odnośnik do niego pojawi się na niejednym forum czy też w niejednym artykule opublikowanym na innej stronie – w taki oto sposób za pomocą samego contentu możemy budować profil linkowy.

6. Szansa na poprawę relacji z Klientami – blogi firmowe to nie tylko miejsca, gdzie publikuje się specjalistyczne artykuły. To także doskonała przestrzeń do publikowania komunikatów, aktualności czy tez wyjaśnień. Klienci doceniają takie inicjatywy, co na pewno wpływa na poprawienie relacji.

7. Stworzenie miejsca do branżowych rozmów – warto pod artykułami włączyć panel do prowadzenia rozmów – wystarczą zwykłe komentarze, które pomogą w dalszym rozwoju artykułu, jednocześnie pozwalając internautom na wypowiedzenie się o wpisie. My, jako właściciele strony, zyskujemy nowy content i kanał do komunikacji z internautami a także źródło cennych informacji i sugestii.

8. Pomoc w promocji witryny – blogi firmowe w znaczący sposób wpływają na ogólną promocję firmy i jej strony. Tyczy się to nie tyko wyszukiwarki internetowej, ale także innych mediów.

9. Budowa bazy e-mailingowej – artykuły branżowe generujące dyskusję to doskonałe miejsce, aby przy okazji budować bazę mailingową (oczywiście za pozwoleniem internautów). Ponadto pod artykułami na blogach można dodać panel newslettera – istnieje duża szansa, że osoba, która przeczyta dany artykuł i się nim zainteresuje zostawi swój e-mail i wróci na stronę, gdy opublikujemy kolejną branżową publikację.

10. Budowa bazy przydatnych informacji dla Klientów – ostatni argument to publikacja przydatnych baz wiedzy dla klientów. Baza taka może składać się z popularnych pytań i odpowiedzi (FAQ) lub innych poradników (rodzaj i temat zależy od branży). To duże ułatwienie dla właścicieli strony – gdy następnym razem odezwie się do nas Klient, który zada popularne pytanie, nie musimy odpisywać, wystarczy wkleić mu link do wpisu na blogu firmowym.

Jak widać, każdy podpunkt to obiektywny i potwierdzony doświadczeniem argument, który nakłania do tego, aby budować blogi firmowe i bazy wiedzy dla Klientów. Być może na początku blog nie przyniesie ogromnych korzyści, ale z biegiem dodawania kolejnych wartościowych artykułów (to bardzo ważne, pisane teksty muszą być unikalne, tematyczne i specjalistyczne) blog będzie generował coraz więcej wejść, co na pewno przełoży się na ilość sprzedaży.

2 myśli o “10 powodów, dla których warto prowadzić firmowy blog

  1. HOLIGO pisze:

    6. Szansa na poprawę relacji z Klientami
    Myślę, że ten punkt wyśmienicie rozwiązuje własny firmowy fanpage, co dla wielu firm jest wygodniejszym rozwiązaniem niż prowadzenie własnego bloga.

  2. Tadeusz pisze:

    Wszystko racja, ale muszę Wam powiedzieć, ze Wasza strona po zamknięciu zaskakującego okienka z reklamą traci responsywnosc. Trzeba bardzo chcieć, żeby przeczytać artykuł.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl