To kluczowa chwila, od której zależy, jak wiele zyska strona i przede wszystkim jej administrator – wybór słów kluczowych. Warto podkreślić, że nie jest to permanentny wybór, nawet w trakcie trwania kampanii SEO możemy zmienić ofertę, powiększyć zasób słów kluczowych, skupić się na innych long tail lub po prostu zmniejszyć ilość fraz, gdyż budżet przeznaczony na SEO już się wyczerpuje. Jest wiele metod. Czasami zmiany słów kluczowych następują po filtrach, a czasami oferta jest powiększana, gdy pewna grupa fraz znajdzie się na upragnionej pozycji TOP 1. Wiemy kiedy i po co zmieniać frazy, ale jak oszacować ich wartość? Jak wybrać te kilka lub kilkanaście wyrażeń, które będą pasować do strony i do kampanii SEO? To nie jest takie trudne!
Obiektywne spojrzenie na stronę, wcielenie się w postać zwykłego klienta, który po wpisaniu kilku wyrażeń ma znaleźć naszą stronę na TOP 1 – to tradycyjny i najbardziej praktyczny sposób. Wystarczy zapisać frazy SEO do analizy – trzeba wiedzieć, że nie każda tak wymyślona fraza będzie opłacalna.
Jeżeli rozpoczynamy kampanię SEO i od razu rzucamy się na frazę „opony” lub „pozycjonowanie” – szybko poniesiemy fiasko. Nowe projekty powinny zaczynać się od long tail lub od fraz regionalnych. Wraz z biegiem czasu i umocnieniem strony w indeksie, można zmieniać słowa kluczowe na bardziej wyszukane i co najważniejsze – konkurencyjne, które dadzą większy ruch potencjalnych klientów na stronie.
W sieci znajdziemy wiele narzędzi podpowiadających frazy na podstawie treści lub meta tagów i tytułu strony. Doskonałym narzędziem okazuje się aplikacja Google Keyword Tool, która oprócz podpowiedzi, analizuje frazy i pokazuje ich konkurencyjność. Link TUTAJ