6 października odbył się oficjalny SEO Hangout prowadzony przez pracowników Google, którzy odpowiadali na pytania użytkowników biorących udział w rozmowie. W pewnym momencie jeden z uczestników konferencji zadał pytanie o aktualizację PR (której notabene nie było od przeszło roku).
Oto odpowiedź ekipy GWC (Google Webmaster Central), a dokładnie Johna Mueller’a:
“PageRank is something that we not have updated for a year now and we probably not going to be updating it going forward, at least in the Toolbar PageRank”
W wolnym tłumaczeniu:
Page Rank nie był przez nas aktualizowany przez rok i zapewne nie zostanie zaktualizowany w przyszłości, przynajmniej nie w widocznym pasku PageRank.
Oznacza to nic innego, jak oficjalne odejście Google od wskaźnika Page Rank. Warto podkreślić, iż Google nadal może weryfikować PR lub sprawdzać wartość wewnętrznie, ale nie będzie prowadzić ani wspierać Google Page Rank Toolbar. Jednym słowem PR naszych stron nie zmieni się w widoczny dla nas sposób. Wiele osób podejrzewa jednak, że PR zostanie zastąpiony przez inny wskaźnik, nad którym pracuje Google.
Page Rank od wielu miesięcy przestał liczyć się na arenie SEO. Nie radzimy sugerować się tym wymarłym wskaźnikiem przy weryfikacji domen.
Cały Hangout (swoją drogą bardzo ciekawy – polecamy obejrzeć) można znaleźć na kanale YT:
https://www.youtube.com/watch?v=-GlxLlpm3Ew&feature=youtu.be
Witam
Pagerank już od dłuższego czasu tracił na wartości. Jest wiele innych ważniejszych czynników na pozycje strony.
Pozdrawiam
Ciekawe kiedy gieldy linków i artykułów wezmą to pod uwagę ;-)))) Bo na razie to must have przyjęcia.
@DMati – myślę, że to będzie ostatnia rzecz jaką będą chcieli zmienić. Wiąże się z tym na pewno przerobienie systemu tak aby weryfikował i nagradzał strony ze względu na inne czynniki.
@Mariusz – oczywiście masz rację. Page Rank od jakiegoś czasu już powoli tracił i pisaliśmy o tym na blogu, niestety nadal wielu klientów zwraca uwagę na Page Rank.
A czy nie można choć w przybliżeniu zastąpić go do ocen zewnętrznym narzędziem jak choćby Real PageRank?
Hmmm ciekawe, jednak nowe strony w dalszym ciągu potrafią załapać PR. Faktem jest że o ile nei zostanie on potem wyzerowany, to też i nie jest dalej aktualizowany. Mam kilka takich stronek co takie PR załapało. Nie wiele bo PR 1-3 ale zawsze coś.
To się narobiło, jak teraz handlować domenami? 🙂
Możliwość komentowania została wyłączona.