Jeśli chodzi o sposób wyświetlania reklam i oznaczenia linków AdWords – to zmiana goni zmianę. Właściwie od kwietnia 2016 specjaliści Google nie przestają zmieniać, jeszcze do nie dawna poddawali testom zamiany żółtej ikonki obok adresu URL promowanej domeny na zieloną etykietę, a dzisiaj już można zauważyć wdrażanie nowego pomysłu na oznaczanie linków sponsorowanych. Cel: możliwie jak najbliższe dopasowanie reklamy testowej do wyników wyszukiwania typu organicznego.
W czym tkwi sęk?
Już od jakiegoś czasu reklamy AdWords widoczne w googlowskiej wyszukiwarce zajmują miejsce zarówno po liście wyszukiwania, jak i przed. Przyjęło się ich oznaczanie napisem reklama w kolorze zielonym – który jest w 100% takim samym odcieniu jako kolor URL. Efekt? Internauta nierzadko zamiast kliknąć w organiczne wyniki wyszukiwania, klika właśnie w reklamę tekstową – co za tym idzie budżet reklamodawcy zostaje obciążany z każdym takim delikwentem, można więc stwierdzić, że nie do końca jest to wynik jakiego oczekiwano.
Aktualne testy w AdWords nowych oznaczeń przy linkach sponsorowanych – najważniejsze fakty:
- Białe tło, zielona ramka, z wyrazem Ad – tak prezentuje się testowana etykieta.
- Postawiono specjalnie na tego rodzaju kolorystykę, aby nowo wybrana etykieta była bardziej subtelna aniżeli testowane przed rokiem żółte etykiety.
Wnioski
Aktualne poczynania pracowników Google dają do myślenia. Przede wszystkim my jako obserwatorzy tych działań faktycznie zaczynamy się zastanawiać nad tym, czy w istocie fakt, że oznaczenia przy linkowaniach sponsorowanych są coraz bardziej maskowanie naprawdę wspomoże klikalność reklamy. Nie ulega wątpliwości to, że Google przede wszystkim zależy na zwiększeniu swoich przychodów. Pytanie czy tendencję polegającym na tym, że userzy w celu uniknięcia reklam wpisują adres bezpośrednio do paska przeglądarki faktycznie uda się w ten sposób przechytrzyć. Jedyne co nam pozostaje to być po drugiej stronie tych testów i czekać na ich wyniki oraz zapewne… kolejne zmiany.
Najważniejsza przy stosowaniu reklam AdWords jest ich zgodność z zapytaniami konsumentów. Oczywiście dopasowanie koloru etykiety ma znaczenie, ale nie jest to kwestia, nad którą godzinami powinni się rozwodzić specjaliści SEO. Nie da się nie zauważyć, że Google mocno inwestuje w Adwordsy.