fbpx
Przejdź do treści
Strona główna » Publikacje » Szkolenia SEO – czy warto?

Szkolenia SEO – czy warto?

Szkolenia oferowane są praktycznie w każdej dziedzinie zawodowej. My naturalnie skupimy się na szkoleniach SEO, które już są ekstremalnie ogólną dziedziną. Dlaczego? Ponieważ możemy podzielić szkolenia SEO na te, które dotyczą tylko social media (w odniesieniu do pozycjonowania), szkolenia pomagające optymalizować strony, szkolenia AdWords i AdSense, szkolenia dotyczące ogólnych strategii pozycjonowania i wiele więcej.

Czy warto? To pytanie zadaje każdy, kto wybiera się na jakiekolwiek szkolenie. Oczywiście zakładamy, że dobieramy szkolenie do własnych potrzeb (jeżeli interesujemy się AdWords a znajdziemy się na szkoleniu z optymalizacji – wtedy na pewno nie skorzystamy). Pragniemy jednak poruszyć inny, jakże znaczący problem. Wielu szkoleniowców SEO, którzy oferują drogie jak na polskie realia szkolenia najzwyczajniej w świecie zasypują uczestników kursu teorią, która nie zawsze ma przełożenie w praktyce.

Smutna prawda jest taka, że wiele publikacji lub zwykłe śledzenie blogów SEO jest w stu razach efektywniejsze, niż uczęszczanie na szkolenia SEO. Jednymi zasługującymi na uwagę szkoleniami są międzynarodowe konferencje, prowadzone przez praktyków. Takie szk0lenia z ręką na sercu polecamy. Każde inne odradzamy. Zwłaszcza dla tych, którzy mają już śladowe pojęcie o tym, czym jest sekcja meta lub wiedzą, dlaczego nie wolno pozyskiwać ciągle identycznych anchorów. Nawet początkujący dowie się więcej z forum o pozycjonowaniu, niż z ust szkoleniowca, który często czyta bez opamiętania slajdy, z których nic nie wynika.

Tym bardziej mylne jest twierdzenie, że ktokolwiek na takim szkoleniu poda gotowy przepis na udane SEO. Nikt nie dzieli się swoimi strategiami, a zwłaszcza z osobami, których kompletnie nie zna.

Udostępnij wpis:

20 komentarzy do “Szkolenia SEO – czy warto?”

  1. Moim zdaniem szkolenia SEO mijają się z celem. Na takich szkoleniach nikt nigdy nie poda konkretnych informacji. Nawet na szkolenie SEORockstars 2013 było słabe, a kosztowało trochę pieniędzy.

  2. Zgodzić się nie mogę. Wybierzcie się na międzynarodową konferencję, dowiecie się tego samego co można przeczytać na zagranicznych blogach. Wybierzcie się na prawdziwe szkolenie seo, na którym jak widać jeszcze nie byliście, dowiecie się rzeczy o których nigdzie nie przeczytacie. To oczywiste, że osoba która sprzedaje wiedzę na szkoleniu, nie będzie się nią w całości dzielić za darmo na forach czy blogach.

  3. Szkolenia SEO maja za zadanie zarobić na sprzedaży szkolenia a nie na tym aby ktoś zarabiał po takim szkoleniu. Byłem jednak kiedyś na szkoleniu np. z Linuxa i jest całkiem inaczej – takie akurat miało sens

  4. Nie zgadzam się z tym. Uczestniczę w szkoleniach i po pierwsze nie spotkałem się z takim, na którym szkoleniowcy “zasypują uczestników kursu teorią, która nie zawsze ma przełożenie w praktyce”. Jest to wiedza w 100% praktyczna, omawiane są case study, a każde z nich ma ogromne przełożenie na efekty pozycjonowania. Szkolenia są poza tym idealną okazją do tego, by podyskutować ze znanymi specjalistami i innymi ludźmi z branży, zweryfikować swoje teorie, porozmawiać o doświadczeniach innych. Szkolenia inspirują do poszukiwania efektywniejszych technik pozycjonowania.

  5. Nie mogę się zgodzić z wnioskami tego wpisu. Nie wiem na jakich szkoleniach byłeś Jakubie, że masz takie spostrzeżenia, ale moje są zupełnie inne. Wybierając się na jakiekolwiek szkolenie koniecznie trzeba zapoznać się z dwiema sprawami: KTO to szkolenie prowadzi, bo to jest najważniejsze oraz jaki jest PLAN szkolenia, a więc jakie tematy będą poruszane. Oczywiście nie warto iść na szkolenie, które prowadzi nie wiadomo kto lub którego zakres nas nie interesuje lub jest poniżej naszych potrzeb.

    Weź także pod uwagę, że na szkolenia SEO nie jeżdżą tylko pozycjonerzy! Firmy wysyłają na takie szkolenia swoich webmasterów, programistów, handlowców itd. dla których poziom podstawowy jest wystarczający do tego co potrzebują.

    Dodatkową zaletą szkoleń jest kontakt bezpośredni ze szkoleniowcem i innymi uczestnikami. W czasie rozmów często padają tematy o których nie przeczytasz na forach i blogach. Dodatkowo poruszane są konkretne przypadki (case studies), o których nie dowiesz się nigdzie indziej.

  6. Oczywiście każdy ma swoje zdanie na temat szkoleń oraz tego jak są prowadzone. Wpis miał na celu wywołanie troszkę osób, które systematycznie udzielają się jeśli chodzi o szkolenia oraz biorą w nich czynny udział. Oczywiście szanuję Wasze wypowiedzi na temat szkoleń. Wpis został napisany tylko i wyłącznie dlatego, że mam takie zdanie na temat szkoleń. Oczywiście nie wszystkich.

  7. są szkolenia, które mają na celu tylko zarabianie, a są szkolenia gdzie można normalnie porozmawiać, przedstawić małe case study i przeanalizować wnioski z testów. Moim zaniem wrzucanie wszystkiego do jednego wora jest mocno nietrafione

  8. To wszystko zależy od szkolenia oraz od tego czego dana osoba oczekuję. Ostatnio byłem na szkoleniu z Zend Framework i naprawdę było bardzo fajne, wiem, że inna branża, ale ZF można się nauczyć przecież z turtoriali, dokumentacji, ale tutaj mieliśmy cały tydzień szkolenia z praktycznymi ćwiczeniami… właśnie, w takich szkoleniach seo tego nie ma, nie można sobie czegoś zrobić, potestować i mieć pytania do tego co zrobiliśmy źle i czemu nam nie wychodzi. Nie jest to do końca wina prowadzących bo w seo często na efekty trzeba czekać, ale jest to pewien argument, że nie do końca one są tak dobre jak inne szkolenia.

  9. Szkolenie SEO? Wątpię by oprócz otrzaskanych frazesów można było rzeczywiście czegokolwiek wartościowego się dowiedzieć. Zwłaszcza, że algorytm wyszukiwarki Google ewoluuje zawsze szybciej. Moim zdaniem osławiony pingwin i panda nie byłyby tak uciążliwe gdyby sami właściciele seo katalogów bardziej dbali o ich jakość. Jak się czyta niektóre wpisy w tzw moderowanych katalogach, to nie dziwi fakt, że Google ten bełkot tak skutecznie filtruje.

  10. Jeżeli ktoś znajdzie sensowne szkolenie proszę o info! SEO, to zakręcona dziedzinna i nadążanie za jej zmiemmością jest jak gra w ruletkę. Z drugiej strony zakulisowa prawda o szkoleniach i poradnikach jest taka, że zawsze pozostaje element niedopowiedzenia – taka gra szkoleniowca z kursantami…

  11. Jakub niestety ja także pozwolę się z Tobą nie zgodzić, mam wrażenie, że źle wybierasz szkolenia.

    Moim zdaniem szkolenia są robione w 2 celach:
    1. Aby przyspieszyć zdobycie wiedzy. Sam kupuję wiele szkoleń, bo jak mam przewertować setki stron w znalezieniu czegoś sensownego to wolę zapłacić i mieć to czego potrzebuję. Większość szkoleń w których uczestniczę (sporo z nich są prowadzone online) to sama praktyka, zero lania wody.
    2. Aby spojrzeć na temat przeze mnie znany z zupełnie innej strony. Ja stosuję np. pewne metody: pozycjonowania, organizacji pracy, motywacji… ale ktoś inny ma zupełnie inne metody to warto się z nimi zapoznać.

  12. Śledzenie blogów jest efektywniejsze ? Tutaj to bym się mocno zastanowił, jest niewiele blogów, które warto śledzić, wiele z nich to reklama. Nikt ci na blogu nie przedstawi realnych i skutecznych działań. Na szkoleniu również, jednak można dowiedzieć się ciekawych nowych informacji.

  13. Ciekawy artykuł, w sumie zgadzam się z nim. Sam się zastanawiam nad szkoleniem, ale chyba lepiej wydam to na własne próby, testy itp

  14. Uderz w stół a nożyce się odezwą – jak łatwo zauważyć w komentarzach, osoby prowadzące lub organizujące szkolenia nie zgadzają się z opinią Jakuba a osoby uczestniczące w szkoleniach raczej podzielają jego pogląd. Gdyby jeszcze poprosić o opinię TC z forum Googla to z pewnością by stwierdzili, że szkolą one w zakresie łamaniu wytycznych googla dla webmasterów. Jednym słowem punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Jeżeli są dobre szkolenia – to w takim razie spróbujmy je pokazać i określić czego konkretnie nauczą kursantów. Warto też określić dla jakiej grupy zaawansowania jest to szkolenie optymalne. Zazwyczaj każde szkolenie zachwalane jest jako wspaniałe tak samo jak każda firma zachwala swoje pozycjonowanie. Może warto zrobić ranking szkoleń SEO oparty na opiniach uczestników ?

  15. Jak widzę dyskusja się silnie spolaryzowała na zwolenników szkoleń – przeważnie osób prowadzących seo blogi oraz samodzielnie prowadzących lub sprzedających szkolenia oraz na niezadowolonych ich uczestników, którzy sądzili ,że na jedno lub dwudniowym szkoleniu można posiąść tak rozległą wiedzę w 100 procentach. A prawda jak zwykle leży pośrodku. Szkolenia seo są niezbędne aby usystematyzować zdobytą wiedzę , pokazać interesujące case studies lub jeszcze lepiej sposoby jak wejść kuchennymi drzwiami do zakazanej krainy seo, ale niestety nie wszystkie spełniają to wyobrażenie i stąd ta dyskusja. I tak naprawdę nie ma znaczenia , nazwisko osoby prowadzącej czy znacznie zawyżona cena uczestnictwa bo content is the king. Wszystko zależy od sposobu i jakości przekazywanej informacji. A może na tym forum możemy podzielić się opinią o poszczególnych szkoleniach seo ?
    Pozdrawiam wszystkich,

  16. Ja uważam, że warto brać udział w szkoleniach SEO, albo chociaż pójść na jedno i zdecydować czy to nas kręci czy nie 🙂

  17. Moim zdaniem każde szkolenie jest na wagę złota. Nigdy nie wiemy w jakiej sytuacji życiowej się znajdziemy. Warto jest więc w siebie inwestować.

Możliwość komentowania została wyłączona.