M-commerce ma się dobrze i właściwie nikogo już to nie dziwi. Ludzie XXI wieku kochają urządzenia mobilne i widać to na każdym kroku – nie tylko na ulicach, czy w autobusach, ale przede wszystkim poprzez baczne śledzenie większej liczny wyszukiwań i zapytań użytkowników właśnie pochodzących z urządzeń mobilnych.
Październik 2016 – padł rekord
Historycznie ważna chwila miała miejsce w październiku tego roku – bowiem to właśnie tego miesiąca użycie tabletów oraz smartfonów znacznie przewyższyło użycie laptopów i komputerów – jeśli chodzi o użycie tychże urządzeń do przeglądania Internetu.
Ten ruch z urządzeń mobilnych daje do myślenia…
Zachowania użytkowników poszukujących informacji w sieci zmieniają się i wszyscy siedzący w branży komercyjnej online muszą mieć tego świadomość i muszą wiedzieć jak z tego skorzystać, to wykorzystać i być na bieżąco z aktualnymi trendami. Z raportu wynika, że choć przewaga urządzeń mobilnych nie była zastraszająco ogromna to jednak poziom ruchu 51,3% który został wygenerowany przez tablety i smartfony nie może zostać zignorowany, a wręcz przeciwnie – powinien każdemu rozsądnemu użytkownikowi dać do myślenia. Tym bardziej, że userów, aktywnych odbiorców m-commerce z dnia na dzień jest coraz więcej i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja nie będzie się zmieniać.
Responsywność – absolutny must have
Twoja strona nie jest jeszcze responsywana? Szybko zacznij działać, bowiem możesz zostać daleko w tyle za konkurencją. Ruch z mobile jest każdego dnia większy, szkoda z tego nie skorzystać. Dlatego inwestycja w dobrze zaprojektowaną responsywną stronę jest koniecznością u schyłku 2016 roku. Co na to Google mobile? Gigant już zabrał się za projektowanie osobnego indeksu dla wyszukiwarki mobilnej oraz desktopowej, co będzie miało nieuchronne konsekwencje dla wszystkich stron, które nie będą dostosowane do urządzeń mobilnych – mogą one nawet zniknąć z m stron wyszukiwania. Co ważne, ta tendencja jest widoczna również w naszym kraju. To powinno dać do myślenia także polskim online biznesmenom.
Jako użytkownik muszę przyznać, że przyzwyczaiłem się już do stron responsywnych. Ciężko się przegląda „starą” stronę.