Gmail to elektroniczna poczta zespołu Google. Szacuje się, że blisko 100 procent aktywnych internautów posiada własną pocztę. Żadna nowina, ale ciekawostką będzie fakt, że ponad POŁOWA tych osób wybiera właśnie Gmail. Wpływ na to ma prawdopodobnie bardzo zaawansowane działanie, wygodny interfejs i możliwość ściągnięcia aplikacji mobilnej. Dane Google pokazują, że co najmniej dwie trzecie użytkowników Gmaila regularnie sprawdza swoją pocztę z urządzenia mobilnego. Widać więc, że reklama na poczcie Gmail może przynieść mnóstwo korzyści. Wystarczy tylko wiedzieć jak wykorzystać jej potencjał.
Jakie zalety płyną z korzystania reklamy Gmail Ads?
Przede wszystkim można w łatwiejszy sposób dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych Klientów. Dziś wszystkie działania reklamowe oparte o wyszukiwarkę Google, czyli również przez Gmail są odbierane dobrze, ponieważ Google to niezaprzeczalny i niepodważalny lider wśród wyszukiwarek internetowych. To właśnie reklama na Gmail może pomóc w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, można za sprawą odpowiednich narzędzi budować świadomość u klienta, wygenerować większą sprzedaż a nawet wymusić na kliencie lojalność wobec firmy.
Jak wygląda reklama Gmail Ads?
Ogólnie rzecz biorąc reklama na Gmail dzieli się na dwie części: zwiniętą oraz rozwiniętą. Tworząc reklamę można korzystać z gotowych szablonów. Można również skonfigurować reklamę w sposób odpowiedni dla swoich indywidualnych potrzeb a to w praktyce oznacza, że łatwiej ukierunkować ją na słowa kluczowe i inne parametry.
Taka forma reklamy świadczy w dużej mierze o profesjonalizmie firmy. Dziś nawet kiedy widzimy ogłoszenia o jakiejś usłudze, gdzie w kontakcie widzimy domenę innej poczty wydaje nam się, że mamy do czynienia z osobą niewzbudzającą zaufania. Widać więc, że poczta Google ma ogromne znaczenie i bardzo silne fundamenty jeśli chodzi o pozycję na rynku. Chcąc, aby firma utrzymywała się na rynku i dodatkowo rozwijała się, przynosząc jeszcze wyższe dochody trzeba żyć w zgodzie z oczekiwaniami klientów i szukać rozwiązań, które mogą być dla nich korzystne. Istnieje kilka wskazówek dotyczących prowadzenia reklam, aby te mogły konwertować:
Szablon obrazu – odpowiedni wybór szablonu wzmacnia efekt wizualny, szablon pojedynczej promocji, grafika reklamy oraz oczywiście sam komunikat, który musi być niezwykle perswazyjny. Dzisiejsza klientela jest bardzo świadoma tego, że z każdej strony wywierany jest na nią wpływ reklamodawców. Chcą być wolni od reklam, aby móc samodzielnie decydować o tym z kim chcą współpracować, jakie będą warunki i okres współpracy. Właśnie dlatego konieczne jest to, aby reklama była dziś bardzo subtelna i nienachalna a Google ze swoją kampanią poczty elektronicznej nam to umożliwia. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że na naszych skrzynkach wyświetlają się reklamy, często na nie zaglądamy, nie wzbudzają w nas więc negatywnych emocji i nawet nie jesteśmy świadomi tego, że na nie reagujemy i to jest właśnie klucz do sukcesu, który każdy powinien chcieć osiągnąć.
Reklamy w Gmail są chyba często pomijane przez reklamodawców. Osobiście też z nich nigdy nie korzystałem. Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Nigdy nie korzystałem a reklam w gmailu, nigdy też w żadną z reklam nie kliknąłem. Jakiś czas temu je zablokowałem, wcześniej jednak gdy się wyświetlały wzbudzały we mnie niechęć – dlaczego? ponieważ reklamy często dotyczyły tego co było w mailu… a kto by chciał aby ktoś czytał twoją pocztę.