Znaczenie marketingu internetowego rośnie z roku na rok. Skuteczne dotarcie do klientów jest kluczem dla uzyskania sukcesu komercyjnego. Jednak okres pandemii sprawił, że konkurencja w Internecie wzrosła. Zatem brak realizowania odpowiednich działań marketingowych w jeszcze większym stopniu ograniczy możliwość rozwoju firmy internetowej. Dodatkowo stałe zmiany wprowadzane przez najważniejszą na krajowym rynku przeglądarkę przekładają się na konieczność profesjonalizacji prowadzenia działalności biznesowej w sieci. Brak dostosowania się do wymagań Google może być bardzo kosztowny dla tych właścicieli witryn, którzy już inwestowali, choćby w pozycjonowanie serwisów internetowych. Zatem zapoznanie się z najnowszymi trendami w SEO w 2022 roku może być kluczem do sukcesu.

Jakie będą najważniejsze trendy w marketingu internetowym w 2022?

W 2022 roku w marketingu internetowym pojawi się wiele nowych trendów, jak i też pogłębi się znaczenie zmian, które można było zaobserwować w 2021 roku.

Szczególną uwagę właściciele stron internetowych powinni zwrócić na:

  • jakość treści,

  • analizę danych,

  • przyjazność witryn użytkownikom urządzeń mobilnych,

  • SXO,

  • optymalizację wydajności serwisów internetowych,

  • wideo marketing,

  • wyszukiwanie głosowe.

Wartościowa treść miała znaczenie od kilku lat. Jednak zmiany w algorytmach Google w coraz większym stopniu kładą nacisk na content, który przynosi odbiorcom realne korzyści. Takie informacje są znacznie częściej dokładnie przeglądane, co bezpośrednio przekłada się na efekty marketingu internetowego. Zatem pozycjonowanie w 2022 musi opierać się na tworzeniu wartościowej dla odbiorców treści.

Jakie trendy z 2021 wpłyną na pozycjonowanie w 2022?

Pewne zmiany, które można było zaobserwować w marketingu internetowym już w 2021 roku, będą miały znaczenie również w 2022 roku. Do takich trendów można niewątpliwie zaliczyć to, jakie znaczenie będzie miała dobrej jakości treść na pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach. Odbiorcom trzeba dostarczyć informacje, które są przydatne. Obejmuje to między innymi kompleksowe zaprezentowanie wybranych tematów. Zaprezentowanie treści z różnych perspektyw, a także ich aktualizacja będzie, także pozytywnie wpływać na wyniki serwisu internetowego. Nie można zapominać, także o odbiorcach treści na urządzeniach mobilnych. Przykładanie coraz większego znaczenia do sposobu wyświetlania się stron na telefonach sprawia, że nie można pomijać tego trendu w SEO w 2022 roku.

Jak wykorzystać treść przy budowaniu widoczności strony internetowej?

W coraz większym stopniu w marketingu internetowym trzeba myśleć perspektywicznie. Działania, które przynoszą szybko wymierne korzyści, mogą być wykorzystywane, ale nie można zapominać o długoterminowych celach. Z tego powodu skupianie się wyłącznie na płatnych reklamach nie pozwoli budować pozycji serwisu internetowego w dłuższym okresie. Jeśli chce się tworzyć treści, które sprawią, że odbiorcy będą chętnie wracać po kolejne informacje, wówczas trzeba skupić się na budowie rozpoznawalnej marki. Wymaga to stworzenia strategii, która pozwala na docieranie z przekazem, który jest merytoryczny i wiarygodny.

Warto wykorzystać taki sposób publikowania treści jak:

  • artykuły sponsorowane,

  • posty na kontach portali społecznościowych.

Odpowiednie budowanie kont w social mediach pozwala na zwiększenie zasięgów. Dodatkowo można budować pozytywne relacje zarówno ze stałymi, jak i też potencjalnymi klientami, czy odbiorcami treści. Natomiast artykuły sponsorowane są doskonałym sposobem na tworzenie wizerunku autorytetu. Informacje, które są merytoryczne, ekspercki przekaz sprawią, że odbiorcy będą chętniej się zapoznawali z prezentowanymi na stronie internetowej treściami. W ten sposób pozycjonowanie strony w 2022 roku jest w stanie przynosić znacznie lepsze efekty, które dodatkowo będą się utrzymywały w dłuższym okresie.

Strony internetowe dopasowane do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych.

Szczególnie od 2019 roku wzrosło znaczenie ruchu, który pochodzi z urządzeń mobilnych. Równocześnie Google tworzy rankingi serwisów internetowych, biorąc pod uwagę oceny uzyskiwane przez wersje mobilne. Zatem SEO w 2022 roku nie może się opierać wyłącznie na stworzeniu mobilnej wersji witryny. Należy dokładnie sprawdzić, czy jest ona przyjazna dla użytkowników.

Mobilna wersja strony internetowej powinna:

  • szybko się ładować,

  • być interaktywna,

  • nie stwarzać problemów po stronie użytkownika.

Z tego powodu należy poddać dokładnej analizie Core Web Vitals dla mobilnej wersji strony internetowej. Tylko w ten sposób można ocenić, czy nie pojawiają się problemy, które sprawią, że uzyska ona niskie oceny w rankingach Google. Wówczas będzie się to przekładać również na to, jakie pozycje w wynikach wyszukiwania będzie w stanie uzyskać strona internetowa.

Na co zwrócić szczególną uwagę w marketingu internetowym w 2022?

Każdy rok przynosi nowe trendy w marketingu internetowym, które warto brać pod uwagę, gdy chce się osiągać lepsze wyniki. W 2022 roku rosnąć będzie znaczenie działań, które nastawione są na użytkownika. Witryny internetowe powinny zapewnić wygodną obsługę. Łatwość wyszukania treści powinna być jednym z priorytetów dla właścicieli stron. Z tego powodu wykorzystać należy możliwości, które oferuje SXO. Korzystać trzeba z narzędzi, które pozwalają na lepszą analizę danych, która pozwala tworzyć bardziej interesujące treści. W ten sposób pozycjonowanie strony w 2022 będzie w stanie przynosić znacznie lepsze rezultaty. Dotyczy to nie tylko poprawiania pozycji serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania, ale również utrzymania już uzyskanych wyników.

Jakie znaczenie dla pozycjonowania w 2022 będzie miała analiza danych?

Zbieranie danych o tym, jak wyświetla się witryna, ma coraz większe znaczenie z punktu widzenia budowania skutecznych strategii w marketingu internetowym. Jeśli kampanie mają przynosić oczekiwane rezultaty, wówczas nie powinno się podejmować działań, które nie są oparte na bardzo dokładnej analizie zachowań Internautów, trendów w branży. Pozwala to w znacznie większym stopniu skupić się na tym, co wpływa na konwersję. Nastawienie na pozyskanie potencjalnych klientów staje się kluczowe dla tych podmiotów, które zajmują się sprzedażą. Często nawet niewielki ruch na stronie może przekładać się na wysoką sprzedaż. Oczywiście właściwa analiza danych pozwala dopasować konkretne strategie SEO do indywidualnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, czy strony internetowej. W ten sposób marketing internetowy w 2022 może zapewnić znacznie lepsze efekty z punktu widzenia oczekiwań konkretnego klienta.

SXO, czyli nastawienie na doświadczenie użytkownika.

Strony internetowe muszą być coraz bardziej przyjazne dla odbiorców. Im bardziej użyteczna jest witryna, tym będzie uzyskiwała znacznie lepsze wyniki w rankingach Google. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia tego, jak skutecznie można realizować pozycjonowanie w 2022.

Witryna zbudowana z punktu widzenia potrzeb użytkownika jest:

  • przejrzysta,

  • funkcjonalna,

  • łatwo dostępna.

Bardzo ważne z punktu widzenia SXO jest to, żeby strona internetowa prawidłowo się wyświetlała na różnych urządzeniach. Istotne jest, aby serwis internetowy szybko się ładował. Jeśli czas wyświetlania się poszczególnych elementów przekracza pewne normy czasowe, wówczas użytkownicy znacznie częściej będą rezygnować z zapoznania się z treścią. Dodatkowo strona internetowa będzie miała niższe oceny w rankingach Google, co bezpośrednio będzie przekładać się na gorsze pozycje, na których jest wyświetlana w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli serwis internetowy nie uzyskuje odpowiednich ocen w ramach SXO, wówczas warto zainwestować w jego optymalizację z punktu widzenia doświadczeń użytkownika. Natomiast, gdy poprawa witryny nie jest możliwa, trzeba pomyśleć o stworzeniu jej nowej wersji. W ten sposób można się znacznie lepiej przygotować się pod wymagania, które stawia pozycjonowanie strony w 2022.

Dlaczego warto optymalizować wydajność strony internetowej?

Modyfikacje wprowadzane przez Google sprawiają, że konstrukcja serwisu internetowego w coraz większym stopniu musi brać pod uwagę to, jakie będzie kluczowe parametry będzie w stanie uzyskać. Jeśli nie będzie miał odpowiednich wskaźników Core Web Vitals, wówczas negatywnie będzie to wpływać na pozycję witryny w przestrzeni internetowej.

Z tego powodu niezbędne jest sprawdzenie, jakie wyniki uzyskuje strona w dla takich parametrów jak:

  • szybkość ładowania się,

  • bezpieczeństwo,

  • stabilność layoutu,

  • UX,

  • sposób wyświetlania się wersji mobilnej.

Im bardziej wydajny będzie serwis internetowy, tym znacznie lepiej będzie oceniany przez algorytm Google. Z tego powodu SEO w 2022 roku nie może pomijać użyteczności witryn. Zwiększenie roli takich parametrów sprawia, że brak usunięcia konkretnych błędów, może przekładać się na pogorszenie wyników strony internetowej. Natomiast im bardziej przyjazne dla użytkowników będą serwisy internetowe, tym można uzyskać znacznie lepsze wyniki. Zatem optymalizacja witryny powinna być jednym z priorytetów.

Jak wyszukiwanie głosowe wpłynie na SEO w 2022?

Nowe technologie związane z wyszukiwaniem głosowym mogą sprawić, że konieczne będzie odmienne tworzenie treści. Rozwój Asystenta Google, czy Alexa sprawiają, że coraz większa liczba użytkowników decyduje się na korzystanie z tych technologii. Równocześnie zapytania głosowe są odmiennie konstruowane od tych w formie pisemnej. Z tej perspektywy pozycjonowanie strony w 2022 może wymagać tworzenia nowych stron internetowych, które będą w stanie odpowiedzieć na odmienny sposób tworzenia zapytań. Innym rozwiązaniem może być modyfikowanie treści, aby były adekwatne zarówno dla krótkich zapytań, jak i też bardziej rozbudowanych. Oczywiście należy brać pod uwagę informacje, które pochodzą z analiz zachowań użytkowników. Pozwala to ustalić, jak będą zmieniać się długości zapytań, które tworzą odbiorcy treści w Internecie. W ten sposób można określić właściwą strategię dla konkretnych firm i serwisów internetowych.

Dlaczego warto pomyśleć o wykorzystaniu marketingu video?

Jeśli dotychczas nie wykorzystywało się marketingu w formie wideo, wówczas należy brać pod uwagę, że jego znaczenie w 2022 roku będzie jeszcze większe. Zatem niezbędne może być rozpoczęcie wykorzystywania takiej formy prezentowania treści. Do zalet marketingu wideo można zaliczyć to, że pozwala uzyskać znacznie wyższy stopień zaangażowania użytkowników. W ten sposób można uzyskać znacznie lepsze wskaźniki odwiedzin. Dodatkowo wykorzystując taki sposób tworzenia przekazu marketingowego, można w ramach SEO w 2022 roku ograniczyć współczynnik odrzuceń. W ten sposób możliwe jest pośrednie poprawienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Natomiast decydując się na tworzenie treści w formie wideo, trzeba brać pod uwagę, że filmy muszą być nie tylko ciekawe, ale również precyzyjne. W ten sposób będą odpowiadały na konkretne zapytania użytkowników. Tak skonstruowana treść będzie pozytywnie postrzegana przez algorytmy Google, co pozwala uzyskać doskonałe wyniki przy pozycjonowaniu serwisów internetowych.

Dlaczego warto skupić się na pozytywnym doświadczeniu użytkownika?

Rosnąca konkurencja w przestrzeni internetowej w poszczególnych branżach sprawia, że zdobycie nowych odbiorców staje się trudniejsze. Zatem kluczowe jest, aby realizować określone działania lepiej od innych podmiotów. Nastawienie na użytkownika jest sposobem na tworzenie contentu, który zapewnia lepszy odbiór treści. Gdy odbiorca nie może w krótkim czasie znaleźć interesujących informacji, wówczas będzie negatywnie reagował na dostarczane mu informacje. Z tego powodu dobór treści do intencji zapytań użytkowników ma bardzo duże znaczenie. Poruszane tematy powinny być prawidłowo opisane, czyli przede wszystkim dopasowane do potrzeb użytkownika i zoptymalizowane. Wyczerpanie tematu nie zawsze będzie przynosić oczekiwane rezultaty. Wiele zależy od tego, w jakim miejscu informacje mają być umieszczone. Często lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na wybranych zagadnieniach, które opisze się z różnej perspektywy. Pozwala to dostarczyć treść, która jest bardziej czytelna. W ten sposób można zaprezentować informacje, które są naprawdę przydatne dla użytkownika, który poszukuje odpowiedzi na szczegółowe pytanie. Należy to brać pod uwagę z punktu widzenia tego, jak skutecznie można będzie realizować pozycjonowanie w 2022.

Jak powinien być tworzony marketing treści pod pozycjonowanie w 2022?

Podstawą strategii większości firm internetowych w ramach marketingu internetowego jest tworzenie odpowiedniego contentu. Pod tym kątem marketing internetowy w 2022 również będzie opierał się na wartościowych treściach. Pozwala to wpływać na zwiększenie widoczności w Internecie. Jednak marketing treści, aby przynosił odpowiednie efekty, powinien być rozbudowany i różnorodny. W ten sposób można zwiększyć zainteresowanie odbiorców konkretnymi informacjami.

W marketingu treści powinno się wykorzystywać:

  • blogi,

  • wideo,

  • media społecznościowe,

  • wiadomości e-mail.

Pozwala to docierać do odbiorców, którzy preferują różne formy zapoznawania się z treścią, która udostępniana jest w Internecie.

Jak obniżyć koszty marketingu poprzez optymalizowanie współczynnika konwersji?

Okres pandemii sprawił, że branże internetowe przeżyły intensywny rozwój. Jednak przekłada się to również na rosnące koszty prowadzenia działalności. Dotyczy to również marketingu internetowego. Z tego powodu jednym z celów powinno być prowadzenie efektywnych działań. W ten sposób można uzyskać oczekiwane dochody przy optymalnym poziomie inwestycji. Pozwala to ograniczyć wydatki na marketing. Optymalizacja wskaźnika konwersji powinna skupiać się na ułatwieniu klientowi podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu. Zatem cały proces sprzedażowy powinien być prawidłowo skonstruowany. W ten sposób odbiorca będzie mógł uzyskać niezbędne informacje, a także szybko trafić do punktu docelowego, czyli miejsca, gdzie może między innymi dokonać zakupu.

Oczywiście konwersja może dotyczyć nie tylko wypełnienia formularza zakupowego, ale również:

  • subskrypcji,

  • pobrania materiałów,

  • zapisu do newslettera.

Jeśli marketing internetowy w 2022 ma być skuteczny, wówczas proces sprzedażowy nie powinien być nadmiernie skomplikowany. Przyciski wzywające do akcji, formularze powinny być przejrzyste.

Zakupy online powinny być:

  • proste,

  • zrozumiałe,

  • wygodne.

Wprowadzenie danych nie powinno być kłopotliwe. Jeśli klient ma trudności, wówczas znacznie bardziej obciążone będą działy obsługi klientów. Wielu nabywców przy zakupach internetowych porzuci je, gdy spotka się z nadmiernymi trudnościami. Zatem warto przygotować taką konstrukcję procesu zakupu, która opiera się na informowaniu klientów o statusie postępu zamówienia. Wyświetlanie szczegółowych informacji o etapie transakcji sprawi, że klient nie będzie zirytowany tym, że nie wie, jak długo zajmie mu ukończenie całego procesu.

W celu optymalizacji konwersji warto zadbać również o:

  • czas ładowania strony,

  • przypomnienie o porzuconym koszyku,

  • opinie o produktach.

Lepszy czas ładowania się strony pozwala skrócić okres, w którym przejdzie się wszystkie etapy transakcji zakupowej. Natomiast opinie o produktach to sposób na budowanie zaufania.

2 myśli o “Pozycjonowanie SEO i marketing internetowy w 2022

  1. Piotr pisze:

    Witryna to klucz do sukcesu w obecnych czasach. Co z tego że pozyskujemy ruch jak nie konwertuje 🙂

  2. Seohelp.pl pisze:

    SXO to teraźniejszość i przyszłość. Już nie wystarczy zrobić optymalizację, dodać content, zdobyć linki. Trzeba także analizować mikrokonwersje, czynniki behawioralne, robić testy A/B, analizował mapy cieplne.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl