Święta to czas, kiedy wszyscy wpadają w zakupową gorączkę. Klienci wybierają produkty (głównie prezenty dla swoich bliskich), a właściciele sklepów zacierają ręce, już licząc świąteczny utarg. Jak sprawić, aby jeszcze bardziej wykorzystać przedświąteczną gorączkę zakupów? Poniżej kilka rad dla właścicieli sklepów online:
Wskazówka 1: Nie zlecaj pozycjonowania świątecznych fraz „na już”. Dla wielu zapewne wyda się to dziwną radą na SEO-blogu, ale uwierzcie – uratuje ona niejednego przedsiębiorcę przed niepotrzebnym stresem. Otóż proces bezpiecznego pozycjonowania i zdobywania linków to cały cykl działań, które trzeba odpowiednio rozłożyć w czasie, a co za tym idzie – wcześniej zacząć. Zatem rozpoczęcie zdobywania linków na anchory typu „prezent na święta” na początku grudnia nie jest dobrym pomysłem – stracimy tylko nakłady pieniężne, a w pośpiechu możemy także sprowadzić na stronę niezły bałagan pod postacią filtra. Jeżeli już myślimy o pozyskiwaniu ruchu ze świątecznych fraz, kampanię należy zacząć odpowiednio wcześnie (nawet w okresie letnim).
Wskazówka 2: Uruchom mailing/newsletter. Czas obudzić marketingowy potencjał mailingu i Klientów, którzy zapisali się na newsletter. Wyślij im przypomnienie o swoim sklepie, pokaż nowe produkty, zasugeruj pomysł na prezent – każdy sposób na dotarcie do grupy docelowej jest dobry, zwłaszcza przed świętami, kiedy potrzeba zakupów rośnie w każdym internaucie.
Wskazówka 3: Świąteczne promocje i kody rabatowe. Nie ma lepszego wabika, niż hucznie ogłoszona świąteczna promocja. Puść w eter kod rabatowy, który działa do określonej daty – uwierz, wielu klientów skusi się na promocję.
Wskazówka 4: Wykorzystaj Social Media. Okres przedświąteczny to idealny czas, aby wykupić promocyjne kampanię na takich portalach, jak chociażby Facebook. Nie zaniedbuj także profili społecznościowych, na których warto przed świętami wrzucać ciekawe pomysły na świąteczne prezenty.
Jak widać, niewiele trzeba, aby jeszcze bardziej poruszyć i tak pędzącą już machinę przedświątecznego szaleństwa zakupowego. Najważniejsza jest przedświąteczna aktywność – jeżeli prowadzisz sklep lub oferujesz usługi, które śmiało możesz podpiąć pod przedświąteczną gorączkę – wykorzystaj to! Najgorsza jest bezczynność, która w świecie marketingu jeszcze nigdy nie wróżyła sukcesu.