Choć regulamin AdWords został zaktualizowany już w połowie października ubiegłego roku – wiążące się z tym zmiany dopiero powoli dochodzą do co niektórych użytkowników, z racji obszerności tego dokumentu.
Aby ułatwić naszym czytelnikom przebrnięcie przez te zmiany, jakie narzucił Google AdWords 2018 przygotowaliśmy krótkie streszczenie najistotniejszych, związanych z nim punktów.
Testowanie – nowy element regulaminu
To absolutna nowość, jaką niesie ze sobą regulamin Google AdWords 2018 – a wiąże się z nią fakt, iż w momencie jego akceptacji równocześnie pozwalamy Google na testowanie działania naszego konta, co może mieć wpływ na umieszczane przez nas reklamy, a w szczególności czynniki takie jak:
- ceny
- wyniki
- cele
- format
- jakość
Co więcej, o fakcie takowych testów nic nie wiemy i nie zostanie nam przyznane żadne odszkodowanie, jeśli w związku z nimi nasze konto reklamowe w jakikolwiek sposób ucierpi. Dość kontrowersyjny punkt dokumentu.
AdWords – informowanie o błędach
Są jednak i dobre wieści, w zaktualizowanym regulaminie możemy bowiem znaleźć informacje na temat tego, iż od tej pory Google będzie nas informowało o usterkach i błędach związanych z usługami i aplikacjami. To już potwierdzona, oficjalna informacja.
Kontakt Google z reklamodawcami
W tej kwestii Google również wprowadziło pewne swoiste obostrzenia – mówiąc dokładniej przyznaje sobie prawo do weryfikacji informacji mających związek z kampaniami reklamowymi. W takich sytuacjach regulamin określa możliwość kontaktowania się giganta z reklamodawcami zarówno za pośrednictwem poczty e-mail jak i telefonii komórkowej. Jeśli jednak martwi się ktoś, że w związku z tym jego dane kontaktowe zostaną wykorzystane także do przekazywania informacji marketingowych – spokojnie. Regulamin wyklucza taką opcję.
Zapis regulaminu – kilka kosmetycznych poprawek
Jeszcze na koniec warto nadmienić o kilku kosmetycznych poprawkach, jakie Google postanowiło wprowadzić do swojego regulaminu. Mówiąc dokładniej chodzi o dopracowanie poszczególnych postanowień, jak też modyfikacje względem stosowania nazewnictwa powiązanego z samymi kampaniami o charakterze reklamowym.
Oczywiście jest to spory skrót zaistniałych zmian i najrozsądniej jest rzecz jasna zapoznać się samodzielnie z całym regulaminem i wprowadzonymi zmianami. Choć w istocie – jego długość może przytłaczać – to jest to najpewniejszy sposób na bycie świadomym akceptowanych warunków. O to wszakże chodzi w regulaminach i takie podejście jest wysoce zalecane, bez względu na to z jakim regulaminem ma się do czynienia.