Możliwości, jakie dają bannery AdWords są spore – trzeba tylko wiedzieć jak je umiejętnie wykorzystać. W dzisiejszym wpisie uchylimy nieco rąbka tajemnicy, aby każdy użyty w kampanii banner AdWords przyniósł jak największą konwersję.
Jak przygotować banner AdWords? Po pierwsze: kompozycja.
Każdy element na takim bannerze ma znaczenie i warto to wykorzystać, choć trzeba też uważać, by nie poniosła nas wena twórcza. Jeśli brakuje pomysłów bądź tych pomysłów jest za dużo zdecydowanie lepiej jest postawić na klasyczne, symetryczne i wypośrodkowane ułożenie poszczególnych elementów reklamy. Oczywiście ostateczny układ jest też bezpośrednio związany z formatem, jaki mamy za zadanie przygotować.
Optymalne rozmiary bannerów AdWords są następujące:
- 728 x 90
- 468 x 60
- 320 x 100
- 300 x 250
- 336 x 280
- 160 x 600
Poza samym układem ogromne znaczenie mają kolory, na które jak wiadomo ludzie reagują bardziej lub mniej świadomie w różny sposób. Tutaj aby wybrać dobrze należy wziąć pod uwagę zarówno spójność z samą estetyką kampanii czy logo firmy, jak też końcowy efekt, jaki chcemy uzyskać. Jedna podstawowa zasada jest taka, że CTA musi się wyróżniać – jeśli zależy nam na tym najmocniej, nie bójmy się sięgnąć po kolor czerwony, pomarańczy czy tym podobne. Nie można zapominać też o tym, że nie wszystkie kolory dobrze wyglądają wspólnie na tym samym bannerze. Klasyczny przykład? Zieleń i czerwień. Unikajmy zatem takiego połączenia.
Klucz banneru AdWords: slogan
Hasło musi być krótkie, zwięzłe i trafione. Nie może być za długie, musi trafiać w sedno. Nie można zapominać też o jego czytelności i odpowiednim doborze czcionki. By była najbardziej właściwa spoglądajmy na te fonty, z którymi utożsamia się bądź mogłaby się utożsamiać marka. Nie jest głupio kontynuować tą z jakiej korzysta się już na stronie czy firmowym blogu.
Poza tym należy pamiętać aby:
- Na jednym bannerze nie było więcej niż max. 3 różne kroje pisma.
- Odpowiednio dobrać kolor hasła reklamowego.
Kropka nad i w bannerze AdWords: grafika i logotyp.
Logo – o tym się nie zapomina. Żadna grafika Google pod AdWords nie będzie kompletna bez tego istotnego szczegóły. Jakość i kolorystyka to dwa najważniejsze aspekty, na jakie trzeba zwrócić uwagę przy jego wplataniu w koncepcję reklamy.
Jeśli chodzi o zdjęcia czy grafiki, najważniejsze jest upewnienie się iż ma się pełne prawo do korzystania z tej wybranej. Google Grafika to kopalnia pięknych fotek – ale można się przez nie nabawić sporych problemów.
Zdecydowanie lepszym pomysłem jest poszukać czegoś na poniższych stronach (o ile nie ma się możliwości wykonania własnych prac):
- fotolia.com,
- depositphotos.com
- pixabay.com,
- pexels.com
Oczywiście przy tym wszystkim należy pamiętać, by grafika była dobra jakościowo i dobrze komponowała się z całą resztą banneru – od treści, przez cta po kolorystykę. Jeśli nie posiada się wiedzy i umiejętności pozwalających na przygotowanie takich grafik nie jest głupim pomysłem skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika – zwykle są to naprawdę dobrze zainwestowane pieniądze.