Strona główna » Publikacje » Jak pisać notatki prasowe (press release), aby zyskać linki ze źródeł?

Jak pisać notatki prasowe (press release), aby zyskać linki ze źródeł?

jak pisać Press release

Notatki prasowe to doskonały sposób na to, aby informacje związane z działalnością przedsiębiorstwa trafiły do szerszego grona osób. Jak pisać notatki prasowe wzbudzające zainteresowanie dziennikarzy? W jaki sposób powinny być sformułowane? Te pytania nieustannie zadają sobie osoby odpowiadające w firmie za public relations.

Notatki prasowe – publikuj informacje w wartościowych serwisach

Czołowi wydawcy są bardzo restrykcyjni, jeżeli chodzi o wybór materiałów do publikacji. Nie zdecydują się na umieszczenia w rozkładówce wzmianki o Twojej firmie, jeżeli będzie napisana w nudny sposób. Niejeden przedsiębiorca głowi się nad tym, jak tworzyć ciekawe notki, aby zyskać wartościowe linki z Press release. Warto postawić na prosty przekaz w atrakcyjnej formie i informować o ciekawych wydarzeniach. Takie treści zawsze znajdą odbiorców. Zawsze celuj najwyżej, jak tylko się da. Optymalizuj treści do publikacji, inwestuj w szkolenia pracowników, a prędzej czy później notatki tworzone przez zespół PR będą chętnie publikowane w najbardziej poczytnych magazynach branżowych.

Notatka prasowa a artykuł sponsorowany – nie myl pojęć

Osoby niewtajemniczone w świat marketingu i działań PR często są zdania, że każda wzmianka w prasie na temat przedsiębiorstwa, to artykuł sponsorowany. Rozmawiając o notatkach prasowych, warto na samym wstępie wskazać różnice pomiędzy nimi a artykułami sponsorowanymi.

  • notatki prasowe są publikowane za darmo, w przeciwieństwie do artykułów sponsorowanych, za które firma przeważnie musi zapłacić,

  • artykułu sponsorowane mają na celu rozreklamować konkretny produkt z oferty, natomiast w notatkach prasowych przedstawia się raczej informacje obiektywne, konkretne fakty,

  • celem artykułów sponsorowanych jest zdobycie nowych klientów, a w przypadku notatek tworzonych przez dział PR nacisk położony jest głównie na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jakie elementy powinny się znaleźć w notatce prasowej?

Każdy rodzaj komunikatu przekazywanego w formie pisemnej ma odpowiednią strukturę. Podobnie rzecz ma się w przypadku notatki prasowej. Poprawnie skonstruowana notatka, która następnie zostanie przekazana dziennikarzowi do publikacji, powinna zawierać:

  • Tytuł – ciekawy, wzbudzający zainteresowanie, lecz nienachalny. Coraz częściej można spotkać się z tym, że odbiorcy są przesyceni krzykliwymi tytułami i z daleka omijają takie treści.

  • Wstęp – kilka najważniejszych informacji dotyczących tego, o czym jest komunikat prasowy.

  • Rozwinięcie – czyli treść właściwa – tworząc komunikat do prasy postaraj się na pierwszym miejscu wyeksponować ważne treści, przechodź od ogółu do szczegółu.

W notatce prasowej nie może ponadto zabraknąć informacji na temat daty publikacji czy kontaktu do pracownika firmy, który na określony temat może udzielić szczegółowych informacji.

Jak pisać Press release?

Chcesz tworzyć fachowe notki publikowane w prasie? Trzymaj się kilku zasad. Po pierwsze, zadbaj o dobrą komunikację z dziennikarzami – pielęgnowanie relacji to ważna kwestia wizerunkowa. Po drugie, twórz wartościowe treści, które nie będą przesycone językiem sprzedażowym – taką formułę zostaw na artykuły sponsorowane. Po trzecie, pamiętaj o tym, aby zamieścić komplet informacji – wówczas notatka z pewnością zyska akceptację każdej redakcji!

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Jak pisać notatki prasowe (press release), aby zyskać linki ze źródeł?”

  1. Polecicie portale, które chętnie korzystają z notatek prasowych i nie mają problemów z ich publikacją (wraz z linkami?)

    Dzięki!

Komentarze zostały wyłączone.