jakoscZnacznik PR, czyli słynny Page Rank nie jest już rozwijany i aktualizowany. Google porzuciło wartość PR w grudniu 2014 roku. Nie da się ukryć, że wartość PR w skali od 0 do 10 w sposób wygodny informowała nas o tym, czy dana strona ma jakąkolwiek historię i czy jest wartościowa pod kątem pozycjonowania.

Jak aktualnie ocenić wartość pozycjonerską strony? Oto kilka wskaźników i sposobów na to, aby ocenić, czy dany portal jest godny uwagi i czy warto na nim pozyskać link:

– wyniki dla komendy site:adres sprawdzamy, czy strona w ogóle jest zaindeksowana i jak wyglądają wyniki wyszukiwania dla poszczególnych podstron

– wskaźniki MOZ -mowa o wskaźnikach PA i DA, czyli wewnętrznych wskaźnikach stworzonych przez MOZ, które w skali od 0 do 100 oceniają jakość strony (głównie profil linkowy).

– analiza profilu linkowego – za pośrednictwem takich platform, jak ahrefs.com, moz.com czy explorer.cognitiveseo.com możemy w szybki sposób sprawdzić ilość linków przychodzących danej domeny a także jakość zdobywanych linków i ich zróżnicowanie.

– ogólna analiza optymalizacji strony – wystarczy spojrzeć, czy dany portal jest zoptymalizowany. Taką wstępną analizę optymalizacji bardzo ułatwia platforma www.seoptimer.com.

Jak widać, PR to już historia, ale nie brakuje innych sposobów na to, aby sprawdzić, czy dana strona jest godna zaufania. Oczywiście nawet kiedyś PR był tylko wstępnym, poglądowym wskaźnikiem oceny strony – pełna analiza wymaga dokładnego sprawdzenia profilu linkowego a także optymalizacji on-site. Dlatego wielu pozycjonerów nie przeraziło się na wieść, że PR nie jest aktualizowany.

2 myśli o “Jak ocenić jakość witryny bez PR?

  1. Karina Kondraczuk pisze:

    PR już od kilku lat nie jest żadnym wyznacznikiem. Może to i dobrze, bo dobrze wiemy jak budowało się w tamtych czasach linki. Dzisiaj i tak jeszcze te sposoby mają się dobrze.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl