Kilka miesięcy temu publikowaliśmy wpis dotyczący dobierania fraz, które generują przychody i są opłacalne pod względem SEO. Dziś nastawimy się na dobór fraz niszowych, czyli takich, które łatwo wypromować i które będą generować wejścia na stronę.

Jeżeli prowadzimy firmę, wybór fraz kluczowych jest stosunkowo łatwy i sprowadza się do lokalizacji (w przypadku firmy lokalnej) oraz do fraz opisujących produkty, usługi lub daną dziedzinę. Celujemy w target klientów, którzy wiedzą, czego szukają. Wielu przedsiębiorców popełnia jednak błąd, starając się rozpoczynać kampanię SEO pod frazy ogólne. Znane w branży opony to obecnie mit. Fraza tego typu nie dość, że generuje ogromne koszty, to nie przynosi pożądanego dochodu. Dlaczego?

Ponieważ internauci dojrzeli, przejrzeli na oczy i zrozumieli, że tylko wpisując frazy dłuższe i bardziej precyzyjne znajdą to, czego faktycznie szukają. Tak rodzą się wspomniane wcześniej nisze.

Tak też zrodził się nowy trend – long tail. Dla wyjadaczy to żadna nowość, dla internautów może trochę większa, ale na pewno nie rewolucyjna.

Więc odpowiedzią na pytanie – jak dobierać frazy – będzie rzeczowe prześledzenie trendów (polecamy Google Trends), podejrzenie konkurencyjnych portali, użycie Google Planner’a (wprawdzie jest pod AdWords, ale możemy pominąć wskaźniki dotyczące stawek) i najważniejsze – znalezienie niszy pod long tail. Później pozostanie nam tylko optymalizacja strony i linkowanie.

Ciekawostką jest fakt, że dobrze zoptymalizowana strona i ciekawymi tekstami pod long tail sama wejdzie na wysokie pozycje. Zyskujemy tym samym ruch na stronie, omijamy krótkie, lakoniczne i drogie frazy – oszczędzamy i zarabiamy!

18 myśli o “Jak dobierać frazy?

  1. Łukasz mówi:

    Niestety trochę za mało konkretów w tym artykule, jak sam tytuł wskazuje powinno być o tym jak odpowiednio dobierać frazy typu long tail, niestety są jedynie wskazane jakie narzędzia mogą w tym pomóc.

  2. Marcin mówi:

    Zgodzę się całkowicie z autorem wcześniejszego komentarza odnośnie braku konkretów w artykule, niemniej jednak treść sama w sobie zawiera cenne wiadomości. Wiedzy nigdy za wiele, tym bardziej takiej, którą można wykorzystać w praktyce.

  3. przyklady mówi:

    Zgadzam się z poprzednikiem, brakuje tylko konkretnych przykładów dla zielonych, jak znaleźć ciekawe, niszowe frazy – na które można pozycjonować stronę, artykuł etc. Zbyt wiele ogólników.

  4. Adam mówi:

    Proszę nie dziwcie się autorowi. Pozycjonowanie to jedna wielka zagadka i jak ktoś by wiedział jak mają wyglądać linki to byłby miliarderem i z pewnością nie dzielił by się taką wiedzą. Każdy seo-wiec pisze w taki sposób aby dać się wykazać czytelnikom i dać im pomyśleć.

  5. bartek mówi:

    Tak to prawda.Ja bardzo często korzystam z tego bloga,polecam.Taka wiedza naprawdę się przydaje.Często nie zdajemy sobie sprawy z niektórych rzeczy..ale tutaj rozwiejecie swoje wątpliwości!

  6. igor mówi:

    Dokładnie pozycjonowanie to jest temat!To zagadka,która niełatwo rozwiązać.Ciesze się, że jestem na waszym blogu, jest bardzo pomocny!

  7. olek mówi:

    Cieszę się ,że jest tu wielu ludzi, którzy mają takie samo zdanie co Ja.Warto poczytać o zagadnieniach na tym blogu!Polecam!

  8. Leszek LJM mówi:

    Jeśli chodzi o frazy szczegółowe dla firm, to powiedziałbym, że nie tylko „miejscowość+nazwa usługi”. Klienci np. mogą nie wiedzieć, że quady nazywają się quady, a zamiast tego w google wpisują np. „małe autka terenowe bez kabiny+miejscowość”. Wiem, wydaje się to śmieszne, ale nawet klient nie znający wyrażeń fachowych może chcieć wydać swoje pieniądze właśnie u Nas.

  9. Proadax mówi:

    Troszkę krótko, bo mało o szukaniu samych fraz, a tylko przedstawienie koncepcji long tail. Szkoda tylko, że klienci nie są w stanie pojąć tego i uparcie trzymają się swoich „nazwa usługi” bo „generuje dużo ruchu”. Ehh… taka praca 🙂

  10. adam mówi:

    Tak jak koledzy i koleżanki napisali wpis fajny ale brak konkretów 😉 ale i tak dzięki za dobre chęci i za ten wpis

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl