Optymalizacja grafiki zdaje się od zawsze być w centrum zainteresowania Google, ale widać to jeszcze bardziej ostatnimi czasy, kiedy to pojawiło się sporo nowych wskazówek w tym temacie – szczególnie, jeśli chodzi o zdjęcia w Google w kontekście user experience.
Nie brakło w komunikatach googlowskich również wiadomości tyczących się innych zagadnień związanych z grafikami i zdjęciami, takimi jak:
- metatagi
- dane strukturalne
- prędkość ładowania strony
Strona poradnikowa Google dotycząca w/w tematów jest również dostępna w języku polskim, dlatego zachęcamy do zapoznania się z jej pełną treścią – w tym miejscu zwracając uwagę na jedne z bardziej istotnych wątków.
Zdjęcia i grafika w Google – UX przede wszystkim
Google nie pozostawia wątpliwości – większe szanse na obecność grafiki w wyszukiwarce będą mieć te strony, które skupiają się przede wszystkim na użytkowniku. Całe szczęście, możemy liczyć na konkretne porady ze strony tego internetowego giganta, które są w stanie nam pomóc to osiągnąć i jak się okazuje wcale nie tak trudno, jakby mogło się wydawać.
Przede wszystkim grafika ma wzbogacać stronę www, a nie ją zaśmiecać. Aby to osiągnąć Google zaleca umieszczać na niej wyłącznie oryginalne obrazy i to takie, które w istocie pasują do kontekstu strony. Równocześnie zaznacza, iż ważne jest aby podstrony z obrazem były tak samo wysokiej jakości jak wszelkie inne i do tego – dostosowane nade wszystko pod urządzenia mobilne. Nie można też zapominać o porządkowaniu struktury adresów Url obrazów.
Google wyszło naprzeciw również początkującym w temacie web masterom – bowiem oprócz wskazówek samych w sobie zawarło w poradniku wyjaśnienia i podpowiedzi, jak podjąć niektóre działania optymalizacyjne, by móc skorzystać z walorów zdjęć.
Aktualizacja wytycznych grafiki Google: metatagi
Google nie byłoby sobą, gdyby nie przypomniało o tym, jak ważne przy opisywaniu strony internetowej są metatagi, ale oczywiście tym razem swoje uwagi odnoszą do graficznego kontekstu strony. Chodzi o to, że zawsze przy materiałach graficznych przy wyszukiwarce występują też opisy – tytuły i fragmenty tekstu pochodzące z danej podstrony. To pozwala użytkownikowi na poznanie szczegółów dotyczących obrazów, a tym samym sprawia iż nie można tego ignorować. No chyba że chce się by treść została wygenerowana automatycznie.
Mikrodane i grafika
W poradniku można też sporo przeczytać na temat mikrodanych, dzięki którym wyświetlane wyniki przybierają tak różne rodzaje. Są bardzo użyteczne dla każdego internaury i dlatego Google wskazuje mocno na istotę tych elementów i to by zwrócić na nie uwagę kontekście zawartości danej podstrony, a nie skupiać się wyłącznie na samej grafice. Pomijając już nawet sam fakt użyteczności Rich Snippets (mikrodanych) dla usera, ma to przecież spore przełożenie na zwiększenie ruchu na stronie.
Poradnik został stworzony głównie po to, by zwrócić uwagę właścicieli stron internetowych na znaczenie materiałów graficznych w wyszukiwarce, zatem ignorancją byłoby z tych wskazówek nie skorzystać.
Dzięki za rozpiskę 😀
Nie można już nic namieszać za bardzo przy zwykłych wynikach to zabierają się za obrazki.
Ale fakt, z roku na rok ruch z wyszukiwarki obrazów jest coraz większy w wielu sklepach, a przez brak opcji “zobacz obraz” jest jeszcze wiedzy… tylko konwersja jest z tego ruchu znikoma w porywach do 0.2% lub 0.5% przy konwersji wspomaganej.
Możliwość komentowania została wyłączona.