Powszechnie znany w świecie marketingu internetowego system reklamowy Google Adwords wiele zmienił w reklamie internetowej. Istnieje już on od 18 lat i na podstawie wieloletnich obserwacji i analiz opracowano mechanizmy, które mają zwielokrotnić skuteczność reklamy w internecie. Adwords od początku związany był z wielkim światem reklamy i największa przeglądarką internetową. Czy teraz się coś zmieni? Produkt reklamowy Google staje się Google Ads – prostsza nazwa ma też oznaczać prostsze organizowanie kampanii reklamowych bezpośrednio przez reklamodawców.
Co się zmieni wraz z rebrandingiem?
Spodziewać się możemy przede wszystkim odejścia od klasycznej formuły linków sponsorowanych. Na początku gogle opierało się o między innymi tekstową formę kampanii reklamowych. Z czasem powstające banery, filmiki i interaktywne reklamy skutecznie wypierały klasyczne formy tekstowej reklamy. Właśnie te zmiany uwzględnić ma Google Ads.
Dostawca reklam podkreśla, iż pozwoli to skodyfikowanie i unifikację wszelkich rodzajów reklam realizowanych przez Google. Jest to odejście od wyłącznie tekstowej formuły Google Adwords. Firma szykuje także zmiany w organizacji kampanii – szczególnie dla specyficznych podmiotów gospodarczych lub mniejszych firm.
Dodatkowe narzędzia w ramach Google Ads
Firma Google wydzieliła kilka odrębnych usług przeznaczonych dla serwisów reklamowych. Jedną z formuł zawierających się w produkcie i uzupełniających Google Adwords będzie bez wątpienia tzw. Google Marketing Platform – czyli jedną platformę ze wszystkimi dostępnymi narzędziami reklamowymi od Google: takimi jak Analytics 360 Suite lub DoubleClick Digital Marketing.
Oprócz tego pojawią się dodatkowe narzędzia do obsługi kampanii wideo.
Google zakłada również, że w ramach Google Ads rozwijane będą narzędzia do efektywnego zarządzania kampaniami reklamowymi, z uwzględnieniem facylitacji monetyzacji kampanii reklamowych, szczególnie w ramach działań realizowanych przez tzw. influencerów.
Google Adwords pokochały miliony reklamodawców. Czy tak samo będzie z nowym produktem firmy? Przekonamy się w najbliższym czasie.
Źródło: https://searchengineland.com/google-is-retiring-the-adwords-doubleclick-brands-in-a-major-rebranding-aimed-at-simplification-301073