Jesteś coraz bliżej decyzji o wejściu w świat e-commerce? Chcesz założyć własny sklep internetowy, jednak wciąż zastanawiasz się nad tym, który CMS będzie najlepszy? Przeczytaj nasz poradnik – dowiesz się z niego wielu przydatnych informacji. Sprawdziliśmy, jakie PrestaShop ma zalety oraz jak przebiega pozycjonowanie sklepu na PrestaShop. Wybierając optymalną platformę sklepową, zwróć uwagę na jej możliwości. Postaw na takie rozwiązanie, które sprawi, że Twój sklep internetowy będzie łatwy w obsłudze zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów!
Oprogramowania do zarządzania sklepem internetowym
Chcąc prowadzić sklep stacjonarny, trzeba wynająć lokal, w którym będzie prowadzona sprzedaż. Warto zadbać także o dodatkową przestrzeń magazynową. Jeżeli planujesz sprzedaż towarów przez Internet, to nie musisz inwestować w wynajem lokalu. Jak zatem będzie przebiegała wirtualna sprzedaż? Musisz stworzyć miejsce w sieci, w którym klient będzie mógł zapoznać się z ofertą Twojego sklepu internetowego. Sklep internetowy oparty jest na systemie zarządzania treścią – CMS. To oczywiście tylko jedno z dostępnych rozwiązań. Jeżeli masz duży budżet, to możesz także stworzyć sklep internetowy zupełnie od podstaw.
Jednak, gdy zależy Ci na tym, aby Twój sklep internetowy powstał w krótkim czasie, a w dodatku Twój budżet inwestycyjny jest niewielki, wówczas CMS będzie dobrym rozwiązaniem. Możliwości jest jednak wiele. Wśród CMS-ów dostępnych na rynku, można wyróżnić m.in. WooCommerce (pod WordPressa), PrestaShop oraz Magento. Dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników cieszy się PrestaShop, a my postanowiliśmy sprawdzić dlaczego!
Na jakie aspekty zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie do zarządzania sklepem internetowym?
Platforma sklepowa powinna być przede wszystkim dostosowana do Twoich potrzeb. Nie masz pieniędzy na to, aby inwestować w autorski system? Wybierz sprawdzony CMS.
Podpowiadamy, co wziąć pod uwagę, typując najlepsze oprogramowanie przeznaczone do zarządzania sklepem internetowym.
-
Cena – od tego parametru warto zacząć. Dostępne są rozwiązania całkowicie darmowe, jak i takie, za które będziesz musiał zapłacić. Większość firm, które dopiero wchodzą na rynek e-commerce, wybiera rozwiązania darmowe. Dzięki nim mogą znacznie obniżyć próg wejścia. Takie działanie jest korzystne jedynie pod warunkiem, że nie pogarsza jakości. Z PrestaShop możesz być spokojny. To darmowy CMS o bardzo wielu funkcjonalnościach.
-
Bezpieczeństwo – wybierając CMS zastanów się nad tym, czy konkretne rozwiązanie spełnia podstawowe standardy bezpieczeństwa. Im częściej dany CMS jest aktualizowany, tym bardziej zgodny jest z najnowszymi standardami. Chcesz poprawić poziom bezpieczeństwa swoich klientów? Zainwestuj dodatkowo w certyfikat SSL – pozwala on na szyfrowanie połączenia z serwerem. Dzięki temu dane wrażliwe są bezpieczniejsze.
-
Możliwości, jakie daje CMS – to kolejny, niezwykle istotny aspekt, który musisz wziąć pod uwagę, wybierając system do zarządzania treścią w sklepie internetowym. Od tej decyzji może zależeć Twój późniejszy sukces w branży e-commerce. Spisz na kartce wszystkie funkcjonalności, które według Ciebie są ważne i sprawdź, który CMS będzie w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom.
-
Pozycjonowanie i Optymalizacja – o SEO wspominamy na samym końcu, jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotny jest to element. Co z tego, że pod względem graficznym idealnie dopieścisz swój sklep i internetowy lub postawisz go na autorskim rozwiązaniu, w które sporo zainwestujesz, jeżeli widoczność sklepu w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google będzie mizerna? Chcesz stworzyć sklep internetowy, który będzie dostosowany do zaleceń SEO? Wybierz taki CMS, który znacznie ułatwi Ci optymalizację sklepu internetowego.
PrestaShop – co to takiego?
PrestaShop jest zupełnie darmowym CMS-em, który możesz wykorzystać do stworzenia własnego sklepu internetowego. Jeżeli szukasz wygodnego i prostego w obsłudze narzędzia, które pozwoli Ci na wygodne zarządzanie asortymentem sklepu internetowego, to poznaj bliżej zalety, jakie ma PrestaShop. Jest to idealnie rozwiązanie dla każdego biznesu w sieci – nie ma znaczenia, czy w sklepie, który chcesz prowadzić, będzie kilkadziesiąt czy kilkaset produktów. Ten CMS sprawdzi się idealnie! Potrzebujesz wyłącznie podstawowych funkcji sklepu internetowego? PrestaShop da Ci wszystko, co będzie Ci potrzebne do efektywnego zarządzania platformą sprzedażową. Zależy Ci na tym, aby móc nieustannie rozwijać swój biznes? Z PrestaShop jest to prostsze, niż myślisz. Oczywiście, jak każdy CMS ma też swoje wady, ale o nich przeczytasz w jednym z kolejnych akapitów.
Jakie zalety ma PrestaShop?
PrestaShop to niezwykle popularny CMS. W sieci z łatwością znajdziesz sklepy, które wykorzystują właśnie to rozwiązanie. Dlaczego warto wybrać ten CMS? Powodów jest bardzo wiele. Dla niektórych najważniejsza będzie informacja, że PrestaShop to zupełnie darmowa propozycja. Innych, przekona z pewnością łatwość obsługi panelu zarządzania treścią. Ilu użytkowników, tyle powodów, a każdy z nich tak samo ważny. A Ty, dlaczego skusisz się na PrestaShop?
Korzystasz z tych funkcjonalności, które są Ci potrzebne
Open-Source to rozwiązanie dające nieograniczone możliwości. Pozwala Ci na dowolne modyfikacje, a wszystko dlatego, że masz stały i nieograniczony dostęp do kodu źródłowego. Jeżeli tylko masz pomysł na to, jak zwiększyć atrakcyjność CMS, możesz wcielić go w życie. Nie musisz pytać się nikogo o zgodę. Brakuje jakiejś funkcjonalności, którą uważasz za niezwykle istotną? Możesz stworzyć ją samodzielnie! Czy to oznacza, że PrestaShop jest CMS-em przeznaczonym wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników, którzy biegle poruszają się w tematyce kodowania? Ależ skąd! Każdy użytkownik znajdzie tu coś dla siebie.
Gotowe rozwiązania dla początkujących użytkowników
Chcesz zacząć przygodę z e-commerce, lecz kwestie techniczne to dla Ciebie czarna magia? Nie przejmuj się, PrestaShop to idealna propozycja dla osób początkujących. Interfejs jest niezwykle prosty w obsłudze. Poza tym, do dyspozycji masz wiele gotowych modułów. Nie musisz wymyślać koła na nowo. Możesz skorzystać z dostępnych rozwiązań, które spełnią Twoje oczekiwania.
Dodatkowe funkcjonalności
Jeżeli dopiero wchodzisz w branżę e-commerce, to prawdopodobnie jeszcze nie do końca wiesz, jakie funkcjonalności będą Ci potrzebne w sklepie internetowym. PrestaShop to niezwykle elastyczny CMS. Możesz zacząć od stworzenia sklepu w wersji zupełnie podstawowej. Z czasem, możesz rozwijać swój sklep o kolejne funkcje. W ten sposób stworzysz sklep internetowy, który będzie łatwy w zarządzaniu, a przy tym będzie miał wszystko to, czego klienci potrzebują do udanych zakupów.
Jak przebiega pozycjonowanie sklepu postawionego na platformie PrestaShop?
Co do zasady, pozycjonowanie sklepu postawionego na platformie PrestaShop wymaga takich samych działań, jak pozycjonowanie sklepów opartych o inne rozwiązania. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku optymalizacja serwisu internetowego. Jednak, aby móc wprowadzić niezbędne rozwiązania, trzeba wcześniej wykonać audyt SEO. To jednak nie koniec działań, jakie musisz podjąć, wdrażając pozycjonowanie sklepu na PrestaShop. Na szczęście, dzięki licznym dodatkom, jakie możesz zainstalować w swoim sklepie internetowym, pozycjonowanie PrestaShop oraz optymalizacja serwisu stają się dużo łatwiejsze.
Strategia pozycjonowania – jak wybrać właściwą drogę do zwiększenia widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania?
Jeżeli myślisz o pozycjonowaniu sklepu internetowego, to skorzystaj z dodatków, które umożliwiają optymalizację. Dlaczego dodatki to dobre rozwiązanie? Dzięki nim nie musisz wprowadzać żadnych zmian w kodzie źródłowym.
Co warto zrobić na początek? Zadbaj o to, aby każdy produkt, który będzie dostępny w Twoim sklepie internetowym posiadał szczegółowy opis. Wykorzystuj wyłącznie unikalne opisy. W przeciwnym razie ryzykujesz duplikacją treści.
Zaplanuj listę słów kluczowych – wykorzystasz je treściach zamieszczanych na konkretnych podstronach. Pamiętaj, że liczą się nie tylko opisy samych produktów. Wartościowe opisy, które będą optymalnie nasycone słowami kluczowymi, możesz umieścić także w opisach kategorii. Wykorzystaj do maksimum możliwości, jakie daje Ci sklep internetowy.
Weź pod uwagę również aspekty stricte techniczne. Włącz przyjazne URL-e. To jeden z tych elementów, na które zwracają uwagę roboty wyszukiwarki Google. Postaraj się także o to, aby do Twojego sklepu internetowego prowadziły linki z wartościowych stron zewnętrznych. Trzymaj się jasnej strony SEO. Nawet krótka przygoda z Black Hat SEO może zakończyć się znacznymi spadkami w rankingu naturalnych wyników wyszukiwania. Rozbudowując profil linków, zadbaj o to, aby anchory były zróżnicowane – nie koncentruj się wyłącznie na frazach kluczowych. Dla urozmaicenie profilu korzystaj także z kotwic neutralnych.
Nie wiesz, od czego zacząć? Skorzystaj z pomocy specjalisty!
Pozycjonowanie PrestaShop to wyzwanie, z którym nie każdy sobie poradzi. Owszem, dzięki dodatkom, które możesz zainstalować w swoim sklepie internetowym, będziesz mógł przeprowadzić (przynajmniej w pewnym zakresie) optymalizację techniczną. Jednak optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego to działania, które powinny być zakrojone na znacznie szerszą skalę.
Jeżeli Twoja strategia będzie miała luki, to pozycjonowanie nie przyniesie efektów, jakich oczekujesz. Musisz mieć optymalnie dobrane frazy kluczowe oraz plan na pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów. Dobrym posunięciem będzie także prowadzenie bloga, na którym będziesz publikować wpisy dotyczące asortymentu sprzedawanego w sklepie internetowym.
Pozycjonowanie sklepu na PrestaShop wydaje Ci się wyzwaniem, któremu nie sprostasz? Chcesz otrzymać fachowe wsparcie? Zdecyduj się na współpracę ze specjalistami! Taki krok pozwoli Ci na skoncentrowaniu się na sprzedaży i rozwijaniu działalności. Nie musisz myśleć o strategii – zajmą się tym specjaliści, którzy mają doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych.