Online marketing, szczególnie SEO stał się bardzo znaną forma marketingu, a to ze względu na świadomość, którą dzisiaj właściciele firm mają w odniesieniu do rosnącego wpływu technologii. Jednak istnieje jeszcze wielu właścicieli firm, którzy decydują się na profesjonalne usługi SEO, kiedy to nie ma sensu dla swojej działalności. Ważne jest, aby zrozumieć potencjał tej techniki marketingowej, dzięki czemu można dowiedzieć się, co jest najlepszym rozwiązaniem dla własnej firmy. Jeśli zrobi się to w rozsądny sposób – na pewno się to opłaci.

Od czego zacząć?

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to upewnić się, że ma się za sobą wystarczające badania prowadzone w ramach programu SEO. Google AdWords – narzędzie słów kluczowych jest najlepszym źródłem, aby tego najlepiej dokonać. Istnieją inne płatne i bezpłatne narzędzia, jednak narzędzie Google jest jednym z najbardziej zaufanych. Trzeba oszacować słowa kluczowe, które są cenne dla danego biznesu, a także starać się zanotować rodzaj widoczności ruchu, który można uzyskać przy maksymalnie dobrych osiągach. Trzeba jednak zawsze być nieco zdystansowanym i cierpliwym przy ostatecznych szacunkach.

Słowa kluczowe i ich potencjał

Teraz, w przypadku gdy ma się 5 słów kluczowych o potencjale 20000 wyszukiwań miesięcznie, a także w przypadku, gdy są w stanie być w rankingu top 5 można oszacować około 2.000 – 4.000 odwiedzających w miesiącu. Innym czynnikiem, który trzeba wziąć pod uwagę jest konkurencja dla danych słów kluczowych. W przypadku, gdy konkurencja jest zbyt duża, to czas, aby osiągnąć wyniki będzie większy i dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość aż do uzyskania pożądanych rezultatów.

Wreszcie, zanim ostatecznie szacuje się, czy konieczna będzie profesjonalna umowa na pozycjonowanie ważne jest, aby wyznaczać cele. Trzeba mieć jasne wyobrażenie co do ilości pieniędzy, jaką można w to zainwestować i co do tego ile czasu trzeba, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Przy tym wszystkim należy jednak pamiętać, że terminy nie zawsze działają w ten sposób, w jaki zostało to zaplanowane, ponieważ branża SEO jest bardzo dynamiczna – a więc trzeba w niej być nieco bardziej elastycznym.

Podsumowując: umowa z firmą pozycjonerską przyda się jeśli ma się do czynienia z projektem trudnym i bardzo konkurencyjnymi frazami, natomiast jeśli jest to mały projekt – samodzielne działania za pomocą optymalizacji we własnym zakresie czy też gotowych ofert na linki okażą się jak najbardziej wystarczające. Najważniejsze jest zdroworozsądkowe podejście, a nie ślepe dążenie za rynkiem i jego sugestiami.

2 myśli o “Czy każdy potrzebuje usług firm SEO?

  1. Katarzyna Baranowska pisze:

    „(…) natomiast jeśli jest to mały projekt – samodzielne działania za pomocą optymalizacji we własnym zakresie czy też gotowych ofert na linki okażą się jak najbardziej wystarczające” – byłabym tutaj dość ostrożna. Zdarzało mi się już widzieć zarówno optymalizacje robione „po omacku” jak i profil linków wypracowany „okazyjnie kupionymi” linkami. Czasem nawet w przypadku małego projektu warto skonsultować się z kimś, kto chociaż wskaże dobry kierunek.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl