Spełnia się najgorszy scenariusz – Google wciąż eksperymentuje z ilością reklam AdWords w wynikach wyszukiwania. W ostatnim tygodniu w kuluarach branży SEO zawrzało – gigant z Mountain View zaczął testować nowe rozwiązania – jeszcze większą ilość wyników AdWords dla popularnych zapytań.

Dawniej AdWords kończyły się na 1-3 wynikach (ilość zależała od konkurencyjności frazy, jaką szukaliśmy). Dziś 4 reklamy AdWords to już standard. Ponadto Google uruchomiło nowe usługi typu Google Merchant czy też dodatkowe snippety informacyjne (doskonale widoczne po wpisaniu tytułów filmów). Pogoda? Nie ma problemu – Google udostępni informację w wynikach wyszukiwania bez konieczności wchodzenia na prywatne strony. To samo tyczy się Google News czy też translatorów, kalkulatorów i innych dodatków. I nie można zapomnieć o Google Maps, które również zajmuje sporą część wyników wyszukiwania

Do czego zmierzamy? Wszystkie wyżej wymienione dodatki bardzo często przysłaniają naturalne wyniki wyszukiwania. Internauci najpierw otrzymują sponsorowane reklamy, a dopiero na kolejnych pozycjach strony, na których faktycznie znajdują to, czego szukają. Problem z reklamą AdWords jest poważny – bardzo często kampanie są błędnie ustawiane, a internauci zamiast precyzyjnych odpowiedzi na poszukiwane hasła, otrzymują nie do końca powiązane oferty. Efekt? Wielu Internautów nauczyło się, aby od razu ignorować reklamy AdWords i przechodzić na niższe pozycje, gdzie znajdują się naturalne wyniki wyszukiwania.

Google mimo niepomyślnych raportów, wciąż uparcie testuje nową politykę AdWords, próbując jeszcze bardziej „zaśmiecić” SERP’y reklamami sponsorowanymi.

W ostatnich tygodniach mogliśmy zobaczyć kolejne testy – dodatkowa kolumna w wynikach wyszukiwania:

12

Z ciekawością obserwujemy nowe testy AdWords. Jednak naszym zdaniem takie zasypywanie SERP’ów reklamami sprawi, że użytkownicy automatycznie zaczną omijać linki, przy których widnieje charakterystyczny żółty button z napisem reklama.

5 myśli o “Coraz więcej reklam AdWords

  1. Adrian Pakulski pisze:

    Na destopach użytkownicy chętnie omijają blogi AdWords, ale już w mobilkach nie wygląda to tak różowo. Na mniejszych urządzeniach dotarcie do wyników organicznych jest na tyle uciążliwe, że CTR’y są niestety na korzyść reklam.

  2. Wysokościowiec pisze:

    Największy problem jest chyba jednak na urządzeniach mobilnych, moja strona jest poza top5 i z mobilnego prawie nie ma kliknięć, a co dopiero jak dołożą na stałe kolejną reklamę. Jak Wy to widzicie?

  3. Marcin pisze:

    Mam stronę na 2 miejscu pod mapami. Bardzo małe zainteresowanie. Może dobrym pomysłem będzie stworzyć kampanie adwords tylko pod mobilne.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl