Każdy, kto zajmuje się promocją strony w sieci na pewno zadaje lub zadawał sobie tytułowe pytanie. Co więc wpływa na pozycje strony w wyszukiwarce Google? Większość z Was odpowie, że linki. Owszem, ale obecnie (a raczej od bardzo dawna) linki to nie jedyny czynnik, który rankinguje strony pod określonymi słowami kluczowymi.

Do całego algorytmu dodajmy także optymalizację, która jest szalenie ważna. Od pewnego czasu Google wprowadza aktualizacje, które skupiają się nie na linkach (aczkolwiek nasz kochany Pingwin nadal czuwa), ale na czynnikach onsite. Wydaje się jednak, że to nie koniec. Gigant z Mountain View idzie o krok do przodu, włączając coraz to nowsze czynniki rankingowe do algorytmu wyszukiwania. Jakie? Przyszedł czas na śledzenie zachowań użytkowników i na ich podstawie określania wyglądu SERPów.

Google w tym celu analizuje unikalność IP użytkowników, którzy śledzą strony internetowe, a także analizuje ścieżki, którymi wędrują użytkownicy. Na korzyść (lub niekorzyść) strony ma także wpływ to, jak wiele czasu userzy spędzają na stronie i jaki jest współczynnik odrzuceń. Ponadto Google coraz śmielej wykorzystuje informacje oparte na algorytmie Trends (aktualnie najbardziej popularne frazy, marki i tematy wyszukiwane przez userów).

Większość z Was zapyta, jak bardzo podane czynniki mają wpływ na serpy i czy warto się nimi przejmować? Zapewne wpływ nie jest tak duży, jak linków czy optymalizacji, ale warto pamiętać, że obecne pozycjonowanie to metoda małych kroczków – zadbanie o każdy detal przybliża stronę do czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. Metoda małych kroków przyda się zwłaszcza dla stron, które działają w bardzo konkurencyjnych branżach.

Podane przez nas dane oczywiście nie zostały potwierdzone przez Google. Wpis ten jednak został zainspirowany publikacją na blogu MOZ, gdzie tamtejsi spece przeprowadzili szereg testów związanych z behawiorystką, która ma wpływ na SERP’y.

Link do artykułu w oryginale: https://moz.com/blog/google-may-use-your-behavior-to-impact-search-rankings-whiteboard-Friday

9 myśli o “Co wpływa na pozycje w wyszukiwarce? Nie tylko linki!

  1. Adam pisze:

    A czemu nikt nie pisze o „dobrym sąsiedztwie” tzn domeny na jednym adresie IP. Google również to rewiduje.

  2. Seweryn pisze:

    Na pozycję w Google wpływa wiele czynników. Nie dało by się ich nawet wszystkich wymienić. Warto dodać że nie ma stron idealnych, przy prowadzeniu własnej strony zawsze trzeba co jakiś czas monitorować sytuację i podejmować odpowiedni kroki aby stopniowo poprawiać pozycję w Google. Jest to dość czasochłonne. Także wszyscy którzy myślą że „e tam dodam sobie metatagi, poprawię seo, wykupię kilka linków z wysokim PR i starczy” są w dużym błędzie 🙂

    • duchu pisze:

      Znasz te wszystkie czynniki ? Jeśli tak to musisz być bardzo bogatym człowiekiem, ale pracujesz w G skoro je znasz.

  3. bziku pisze:

    Współczynnik odrzuceń nie może być żadnym czynnikiem rankingowym bo każda strona musiałaby mieć zaimplementowany kod Google Analytics a tak nie jest i nigdy nie będzie.

    • insanebear pisze:

      Implementacja kodu Google Analytics, sama w sobie, też może mieć przecież wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania …

  4. Sebastian pisze:

    Mnie natomiast ciekawi jak się Google zachowa dla stron o mniejszej popularności, wąskich branż- wiadomo, że tam też konkurencja jest mniejsza, ale jest….

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl