Profil w Google Moja Firma wymaga tego, by uzupełnić w nim nie tylko najważniejsze dane o prowadzonej działalności, ale także dobrze jest dodać zdjęcia oraz pilnować tego, by wszystkie zawarte tam informacje były na bieżąco aktualizowane. Dzięki temu użytkownicy, którzy korzystają Google Maps oraz wyszukiwarki (a robią to niezwykle często – jak wszyscy wiedzą) mogli się z łatwością zapoznać z wizytówką firmy. Google chcąc, aby właściciele firm dbali o wprowadzenie zmian – zachęca ich do realizacji tego na różny sposób.

Panel szybkiej modyfikacji zmian w wynikach wyszukiwania

Jedną z wspomnianych zachęt jest właśnie nowo wprowadzony przez google panel szybkiej modyfikacji zmian w wynikach wyszukiwania. Pytanie, jakie może się nasunąć w tym kontekście jest takie, kto jest uprawniony do tego, by ujrzeć w wyszukiwarce tzw. business dashboard. Widzą go jedynie właściciele bądź administratorzy Google Moja Firma, natomiast wizytówkę mogą zobaczyć wszystkie osoby zalogowane na swoim koncie Google, które wpisują do wyszukiwarki frazy związane z wyświetlaniem się firmowych wizytówek.

Przykładowe frazy zawierają:

  • brand
  • lokalizację firmy
  • adres firmy

Google Business Dashboard – czym dokładnie jest?

To nic innego jako (w naszym kraju) polsko-angielski panel. Niepełne tłumaczenie daschboarda jest związane z tym, iż jeszcze znajduje się w fazie testów. Bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki możemy już natomiast korzystać z panelu wprowadzając zmiany w wizytówce firmowej z poziomu wyszukiwarki. Można przykładowo:

  • dodać nowe fotografie
  • przejrzeć opinie na temat firmy
  • przekierować się do panelu administracyjnego Google Moja Firma
  • modyfikować informacje zawarte w wizytówce firmy

Poza tym panel ten daje nam informacje o liczbie wyświetleń naszej firmowej wizytówki, jaka miała miejsce przez ostatnich 28 dni. Warto z tego korzystać – aktualizacja informacji o firmie w Google Maps jest ważna przede wszystkim dlatego, by klienci byli na bieżąco z aktualnościami. Poza tym warto publikować wpisy informujące o nowościach czy promocjach w firmie.

Jedna myśl o “Aktualizacja informacji o firmie – Google Business Dashboard

  1. Michał pisze:

    Moim zdaniem lepiej było by gdyby Google pozwoliłby na ustawienie jednego wybranego wpisu bez ograniczenia na wyświetlanie 28 dni. Na przykład mógłby to być wpis mówiący o zaletach wybrania usług/produktów naszej firmy.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl