5
Zasady i ograniczenia od GoogleKolumna z wynikami Google została poszerzona do 600 pikseli. Dzięki temu istnieje możliwość przygotowywania dłuższych opisów. W wyszukiwarce wyświetlane jest do 70 znaków tytułu oraz do 170 znaków opisu. Najczęściej występują opisy o długości dwóch linijek jednak zdarzają się także cztery linijki. Ma to miejsce w sytuacjach, gdy wyszukiwarka ukazuje, że w danym opisie znajdują się poszukiwane słowa kluczowe. Często takie słowa są także pogrubione by wskazać użytkownikom, iż są one zgodne z wynikami wyszukiwania. Analiza title jest niezbędna do prawidłowego tworzenia tytułów.W sieci dostępnych jest wiele programów, które służą do analizowania długości tytułów czy opisów danych stron w wyszukiwarce. Nie wszystkie są jednak godne polecenia, dlatego warto przyjrzeć się bliżej trzem narzędziom, które wydają się być najlepsze. Pierwszym z nich jest SERP Preview Tool od zeo.org – jego największe zalety to przede wszystkim:

  • estetyczny i ładny wygląd
  • możliwość podejrzenia wyglądu opisów zarówno w wyszukiwarce standardowej jak i mobilnej
  • możliwość wyboru danych strukturalnych oraz wpisania słów kluczowych, które później mogą być pogrubione przez wyszukiwarkę

Kolejnym narzędziem, które świetnie sprawdza się w zakresie analizowania Title i opisu meta strony jest Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool. Aplikacja ta analizuje długość znaków w pikselach, więc jest ona z pewnością bardzo dokładna. Dodatkowo pokazuje ona adres strony, tytuły stron, a także opis w standardowej wyszukiwarce. Jedynym minusem tej aplikacji jest fakt, iż nie można tutaj ustawić wyświetlania daty w Description. Ostatnim narzędziem jakie warto polecić jest SERP Preview Tool od portent.com. Narzędzie to jest może mało atrakcyjne pod względem wizualnym jednak jest bardzo solidne i precyzyjne. Oddają one pełen obraz tego jak znaczniki będą wyświetlone w wyszukiwarce. Istnieje tutaj bardzo przydatna funkcja jaką jest ustawienie daty, wyboru rozszerzonych ustawień, a także możliwość umieszczenia dokładnego opisu description. Warto pamiętać, że żadne narzędziem którego zadaniem jest analiza opisów meta nie wskaże nam w stu procentach ostatecznego wyglądu w wyszukiwarce. Jednak najlepsze aplikacje zapewnią:

  • analizę szerokości tekstu w pikselach
  • możliwość dodania daty w opisie strony
  • możliwość wpisania słów kluczowych

Zawsze należy po prostu pamiętać, że to wyszukiwarka Google odpowiada za ostateczny wygląd wyników. Jednak właściwa analiza może pomóc stworzyć ciekawe i zachęcające opisy czy tytuły.

Licznik słów to niezbędne narzędzie dla każdego copywritera, marketera i blogera. Jeżeli szukasz prostego sposobu na szybkie sprawdzenie liczby słów w tekście, skorzystaj z naszego licznika słów, który ułatwi Ci codzienną pracę.

5 myśli o “3 narzędzia do sprawnej analizy długości title i opisu meta strony w wynikach wyszukiwania

  1. Agnieszka Owczarzak pisze:

    Zaskakująca ilość stron nie zwraca uwagi na metatagi, a te nie dość, że pozwalają wybić się wyżej w wyszukiwarce, to jeszcze streszczają użytkownikom informacje zawarte na stronie. Niby szczegół, a ma znaczenie.

  2. Michał pisze:

    Ktoś musi zostać na dole. Pierwsze dziesięć wyników mieści, tak na oko 🙂 jedynie dziesięć stron, wszyscy się tam nie zmieszczą, niezależnie od metatagów.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl