W świecie content marketingu każda z witryn internetowych musi posiadać przyjazny wygląd strony oraz zadbać o jej strukturę. Tym samym zmiany na stronie to podstawa w wybiciu się wśród konkurencji. Zmiany na Twojej witrynie to nie tylko przyjazny interface dla użytkownika, ale również większa pula klientów. Co za tym idzie, musisz zwrócić uwagę na jedno – zmiany na stronie a pozycjonowanie, czyli inaczej mówiąc SEO!
Czy dokonując zmiany na stronie potrzebujesz pomocy SEOwca?
W pierwszej kolejności warto powiedzieć, co to jest SEO i czym zajmuje się SEOwiec. SEO to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – najczęściej dla Google. Natomiast SEOwiec to osoba, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Jego działania mają więc na celu działania, aby witryna internetowa była jak najwyżej w pozycjach wyszukiwarki internetowej.
Podczas wprowadzania zmian na Twojej stronie internetowej, która jest wysoko w pozycjach wyszukiwarki, Twoje działania powinny być przemyślane. Warto wziąć pod uwagę zmiany na stronie a pozycjonowanie. Jest to bardzo ważna rzecz podczas wprowadzania zmian, odświeżania witryny, czy zmianach szablonu na stronie. Jeśli nie masz doświadczenia w tym zakresie, warto, abyś zwrócił się do specjalistów – firmy od pozycjonowania lub doświadczonego SEOwca.
Planując zmiany w Twojej witrynie, z pewnością chcesz utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce i cieszyć się dużym ruchem na stronie. Dlatego jeszcze przed dokonaniem jakichkolwiek zmian, zgłoś się do specjalisty od SEO. Wczesna konsultacja uratuje przed spadkiem pozycji platformy w wyszukiwarce.
Zmiany na stronie bez SEOwca – jakie są najczęstsze niebezpieczeństwa?
Decydując się na zmiany Twojej witryny bez pomocy doświadczonego SEOwca, podejmujesz duże ryzyko. Zmiany na stronie a pozycje w wyszukiwarce to główny temat podczas wprowadzania nowego designu, czy zmiany struktury linków. Tak naprawdę, wprowadzając nową stronę do sieci, z nową mapą witryny, bez specjalistycznej wiedzy SEO ryzykujesz:
- spadkiem Twojej witryny w wyszukiwarce,
- spadek ruchu na dane frazy kluczowe,
- zmniejszeniem ruchu na Twojej stronie,
- zmniejszeniem zysku z Twojej działalności.
Wszystkie negatywne konsekwencje podczas zmiany na stronie są spowodowane brakiem specjalistycznej wiedzy o pozycjonowaniu. Dzieje się tak, ponieważ wprowadzając nową stronę, webmaster zmienia układu podstron, treść, nagłówki oraz wprowadza nowy kod. To wszystko powoduje, że robot Google gubi się, a tym samym na nowo musi indeksować całą witrynę. Co za tym idzie, algorytm ponownie sprawdza całą stronę, zgodność fraz kluczowych oraz podstron.
Kluczem do sprawnego wprowadzenia nowego wyglądu strony oraz struktury linków, jest wykonanie szczegółowego planu. Dlatego warto, abyś udał się do specjalisty od SEO, tak, aby zmiany na stronie a pozycjonowanie były wykonane spójnie. Poza tym musisz postarać się, aby algorytm rozumiał, na jakie frazy kluczowe powinna być pozycjonowana Twoja nowa strona.
Na co zwrócić uwagę wprowadzając zmiany na stronie?
Zmiany na stronie a pozycje w wyszukiwarce – czyli w jaki sposób wprowadzić nowy design strony bez uszczerbku na pozycji w wyszukiwarce? To pytanie pojawia się często u osób chcących zmienić wygląd i strukturę linków swojej strony. Aby zmiany na stronie były efektywne, musisz w pierwszej kolejności zrozumieć działanie Twojej strony. Dlatego też powinieneś przeanalizować:
- w jakiej branży działa Twoja strona,
- jakie podstrony zawiera,
- na jakie frazy kluczowe najlepiej się pozycjonuje w wyszukiwarce.
Zrozumienie działania Twojej witryny to sposób, aby uniknąć spadków w wyszukiwarce podczas wprowadzania zmiany na stronie. Optymalizacja SEO musi być oparta na zaplanowanym działaniu oraz sieci linków, które będą przejrzyste dla algorytmu. Poza tym jeszcze przed wprowadzeniem dogłębnych zmian na Twojej starej witrynie powinieneś:
- Skonsultować się z firmą zajmującą się pozycjonowaniem stron, czy Twój pomysł na nową stronę jest dopasowany pod SEO. Ważne jest, aby specjalista od SEO dogłębnie ocenił, czy nowy design będzie tak samo skuteczny, jak przy starej witrynie.
- Następnym krokiem jest sprawdzenie przez SEOwca podstawowej optymalizacji pod pozycjonowanie nowej strony, podczas jej kodowania.
- Ostatnim etapem jest dogłębne sprawdzenie nowej strony pod pozycjonowanie, jeszcze przed jej uruchomieniem w sieci. W tym przypadku specjalista od SEO sprawdza, jak Google będzie ją pozycjonować.
Warto dodać, że przed konsultacją z firmą od optymalizacji stron internetowych, powinieneś dogłębnie sprawdzić Twoją starą witrynę z użyciem Google Analytics. Dlatego przed rozmową ze specjalistą i wprowadzeniem zmiany na stronie sprawdź, jakie podstrony Twojej witryny są najczęściej oglądane, z jakimi frazami kluczowymi oraz jak wpływa to na Twoją pozycje w wyszukiwarce.
Czy można odratować pozycję w Google po zmianie wyglądu strony?
W większości przypadków do firm od pozycjonowania lub specjalistów od SEO trafiają ludzie, którzy już wprowadzili zmiany na stronie, po czym strona diametralnie spadła w pozycjach wyszukiwania. W tym momencie nasuwa się pytanie, czy jesteś w stanie naprawić błędy? Jest to możliwe, ale zależne od wielu czynników. Mianowicie, jeśli zmiany na stronie są wywołane przez złą optymalizację meta tagów, czy wyłączeniu podstron, to istnieje możliwość na szybkie przywrócenie wysokiego miejsca w wyszukiwarce. Ponadto cała praca nad stroną zależna jest od jej autorytetu, który może pomóc w szybkim pozycjonowaniu.
Sytuacja ma się inaczej, kiedy struktura strony jest zupełnie odmienna i musisz zaangażować do poprawy błędu projektanta strony. Wówczas w tym przypadku czas „regeneracji” pozycji w Google bardzo się wydłuża. Co więcej, musisz być świadomy, że spadek pozycji w wyszukiwarce jest najczęściej spowodowany:
- Zmniejszeniem ilości podstron, a tym samym usunięciem fraz kluczowych.
- Kiedy strona jest oparta o nowe technologie, tzn. wykorzystany został język Java Script, który może być źle czytany przez algorytmy Google.
Zmiany na stronie a pozycjonowanie – jak stworzyć plan na nowy wygląd witryny pod SEO?
Aby wprowadzenie zmiany na stronie było efektywne i nie wpłynęło źle na pozycję w wyszukiwarce, musisz zadbać o kilka kluczowych elementów.
Konsultacja z SEOwcem i projektantem strony
Jeszcze przed pracą nad nową stroną i wprowadzaniu zmian, warto, abyś zorganizował spotkanie ze specjalistą od pozycjonowania i projektantem strony. Wspólna rozmowa pomoże Wam zrozumieć siebie nawzajem, przyśpieszy cały proces wprowadzania zmiany na stronie, a w dodatku pozwoli na utrzymanie wysokiej pozycji witryny.
Podstrony, a zmiany na stronie
Po pierwsze zadbaj o odpowiednią ilość podstron oraz strukturę linków Twojej witryny. Prawidłowa architektura Twojej strony to podstawa. Dlatego im więcej podstron wprowadzisz na stronie, tym więcej fraz kluczowych będzie wyszukiwane przez klientów, a tym samym zwiększysz ruch na platformie.
Znaczniki meta oraz przekierowanie 301
Zoptymalizuj znaczniki meta, a zwłaszcza znaczniki title. Ponadto wykorzystaj przekierowanie 301, które pozwoli algorytmowi przejść ze starych adresów URL na nowe.
Zmiany na stronie a pozycje – optymalizacja techniczna
Kolejnym krokiem w tworzeniu planu Twojej nowej witryny jest zadbanie o poprawną optymalizację techniczną nowej strony. Inaczej mówiąc, jest to sprawdzenie, czy nowy kod będzie poprawnie odczytywany przez algorytmy.
Ściągnięcie znacznika no index
Duża część webmasterów zapomina o ściągnięciu znacznika noindex, który powoduje, że strona nie jest indeksowana, czyli widoczna w wyszukiwarce Google. Dlatego, kiedy nowa strona będzie gotowa, zapytaj projektanta strony, lub SEOwca, czy znacznik został ściągnięty.
Instalacja Google Analytics, a zmiany na stronie
Częstym błędem podczas wprowadzania zmiany na stronie jest zapominanie o instalacji Google Analytics z wykorzystaniem kodu ze starej strony. Instalując nowy kod Google Analytics, tracisz wszystkie statystyki ze starej strony. Dlatego zadbaj o poprawną instalację na nowej stronie.
Z doświadczenia wiem, że każda zmiana na stronie może nieś za sobą konsekwencje SEO. Staram się już na etapie pomysłu u właściciela serwisu zweryfikować przyszłe skutki SEO i zaproponować kierunek modyfikacji, aby nie wpływały negatywnie na widoczność, a jeśli mogą, to pozytywnie.
tak to prawda, po zmianie wyglądu są spadki