Strona główna » Publikacje » Reklama na TikToku – jak zacząć i ustawić kampanię?

Reklama na TikToku – jak zacząć i ustawić kampanię?

Skuteczna reklama w Internecie wymaga wykorzystywania odpowiednich kanałów reklamowych. Wybierając miejsca, w których prowadzone będą kampanie reklamowe nie można zapominać o możliwości dotarcia do konkretnych grup docelowych. Wymaga to sprawdzania trendów, które pojawiają wśród Internautów się w przestrzeni internetowej. Pozwala to wybierać między innymi odpowiednie platformy internetowe, w których można umieścić reklamę.

Jeśli chce się dotrzeć do młodszych Internautów, warto rozważyć wykorzystanie portalu TikTok. Jest to platforma video, która pozwala użytkownikom prezentować samodzielnie stworzone filmy. Jak wiele innych kanałów typu Social Media również TikTok dysponuje własną platformą reklamową. Reklama na Tiktoku staje się więc coraz bardziej popularna.

Reklama TikTok – jakie reklamy można umieszczać na portalu?

Podobnie jak w przypadku innych platform internetowych, TikTok pozwala wykorzystywać reklamy dostępne w trybie aukcyjnym. Jednak oprócz takich reklam możliwe jest przygotowanie większych kampanii reklamowych, które mogą być przygotowane w ramach współpracy z zespołem kreatywnym. Wybór konkretnego rozwiązania, jeśli w grę wchodzi reklama TikTok pozwala uzyskać oczekiwane efekty. Dodatkowo większa liczba opcji dostępnych przy kreowaniu kampanii reklamowych pozwala znacznie lepiej kontrolować budżet marketingowy.

Jednym z typów reklam, które można wybrać na TikToku, jest reklama video. Taka reklama pojawia się na profilu użytkownika portalu w miejscu, gdzie wyświetlane są informacje kierowane na portalu do konkretnego użytkownika. Taka przestrzeń na TikToku przypomina w pewnym stopniu tzw. ścianę na Facebook-u. Natomiast w odróżnieniu od innych, dużych portali social media, reklama TikTok odtwarzana jest w wersji audio-wideo. W ten sposób reklama zawsze prezentowana jest z dźwiękiem, co oczywiście zwiększa możliwości przygotowania multimedialnego przekazu reklamowego. W ramach reklam dostępnych w trybie aukcyjnym można decydować się na kampanie nastawione na różne cele.

Wyróżnić można kampanie:

  • nastawione na dotarcie do maksymalnej liczny odbiorców
  • nastawione na skierowanie użytkowników na konkretną stronę internetową
  • mające na celu uzyskanie konwersji w formie instalacji konkretnej aplikacji
  • mające zapewnić uzyskanie jak największej ilości wyświetleń
  • mające pozyskać dane kontaktowe od użytkowników portalu
  • pozwalające uzyskać konwersję w formie zakupu konkretnych produktów

Podobnie, jak na innych portalach, także na TikTok-u można decydować się na wybór różnych strategii reklamowe, co będzie przekładało się na ceny reklam. Postawić można na jedne z najbardziej popularnych modeli rozliczeń, czyli rozliczanie kampanii za każde tysiąc wyświetleń. Przy kampaniach wykorzystując taki sposób rozliczania się, można ustawić określony budżet. W ten sposób reklamy w ramach kampanii będą wyświetlane jak największej liczbie odbiorców, aż do wyczerpania się przeznaczonych na kampanię środków finansowych. Jeśli chce się docierać do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani zakupem konkretnego produktu, czy pozostawieniem w formularzu danych kontaktowych, można decydować się na model rozliczania kampanii oCPM. W odróżnieniu od CPM można wówczas liczyć na dotarcie do konkretnych grup docelowych, które mogą być zainteresowane wykonaniem konkretnej czynności. Reklamy rozliczane są za tysiąc wyświetleń, ale nie są wyświetlane dowolnym użytkowników. Za tysiąc wyświetleń rozliczane są również reklamy skierowane na wyświetlenia. Przy takiej formie rozliczeń z budżetu kampanii pobierane są środki, gdy użytkownik portalu wyświetli reklamą przez sześć lub dwie sekundy. Celem kampanii w ramach takiego modelu rozliczania się jest uzyskanie jak największej ilości wyświetleń. Natomiast, gdy chce się kontrolować płatności za każde kliknięcie reklamę, można zdecydować się na modele rozliczeń CPC, czyli opłata za każde kliknięcie.

Jak ustawić kampanię reklamową na TikToku?

Tworzenie kampanii na TikToku przypomina sposób przygotowywania kampanii reklamowych w programach reklamowych dostępnych na innych portalach. Gdy ma się wiedzę o tworzeniu kampanii reklamowych na innych portalach internetowych nauczenie się, jak ustawić kampanię reklamową na TikToku nie będzie stanowiło problemu. Pierwszy etap to między innymi określenie rodzaju kampanii, a także ustalenie budżetu, który zamierza się na kampanię przeznaczyć. Na tym etapie można ustalić całkowity budżet przeznaczony na całą kampanię, ale można postawić również na ustalenie budżetu na każdy dzień. Wybór zależy oczywiście od tego, w jaki sposób chce się kontrolować wydatki przeznaczone na kampanie reklamowe. Jeśli chce się samodzielnie kontrolować wydatki na kampanię reklamową, wówczas warto postawić na codzienne pobieranie środków finansowych znajdujących się w budżecie. Natomiast, jeśli chce się, aby środki finansowe były wydawane automatycznie, przez algorytm, wówczas można zdecydować się na ustawienie budżetu dla całej kampanii.

Gdy ustaliło się rodzaj kampanii oraz budżet przechodzi się do drugiego etapu, w którym konieczne jest ustalenie między innymi:

  • umiejscowienia reklam
  • ustalenie grupy odbiorców
  • ustawienie czasu trwania kampanii
  • rodzaju licytacji

Trzecim etapem tworzenia kampanii reklamowej jest przygotowanie konkretnych reklam. Na tym etapie reklama TikTok przygotowywana jest między innymi warstwa wizualna reklamy. Oczywiście niezbędne jest wybranie odpowiedniego formatu reklamy, a także ustalenie nazwy kampanii. Ustawić można, także śledzenie reklam, co następnie pozwala znacznie lepiej mierzyć wyniki, a także optymalizować trwające już, czy przyszłe kampanie.

Reklama na TikToku – co wpływa na skuteczność kreacji reklamowej?

Każdy portal internetowy ma swoją specyfiką. Podobnie jest w przypadku TikTok-a, gdzie reklamy wideo powinny być tworzony w sposób, które wizualnie nie kojarzą się z reklamą. Jest to związane z tym, jak powstał portal. Początkowo było to miejsce, w którym nie były prezentowane reklamy. Wielu użytkowników decydowało się na korzystanie z tej platformy wideo właśnie ze względu na brak reklam. Gdy przygotowuje się reklamy, trzeba to brać pod uwagę, czyli realizować takie kreacje wizualne, które mają zakamuflowaną treść sprzedażową.

Gdy tworzona jest reklama na TikToku, trzeba brać pod uwagę, że jest to miejsce, na którym przebywają przede wszystkim młode osoby. Warto z tego powodu tworzyć takie reklamy, które odpowiadają takim grupom docelowym. Pozwala to uzyskać znacznie lepsze efekty prowadzonych kampanii. Dobrym rozwiązaniem przed przygotowaniem reklamy jest zapoznanie się z treściami dostępnymi na TikToku. Pozwala to stworzyć takie wideo reklamowe, które będzie w stanie przynieść oczekiwane efekty w kontekście skutecznego docierania do odbiorców.

Przy tworzeniu reklam, które mają być umieszczane na TikToku, trzeba brać pod uwagę czas trwania reklamy. Reklama TikTok w formie wideo nie może trwać dłużej niż 60 sekund. Warto przy tworzeniu reklam brać pod uwagę również rekomendacje samego serwisu internetowego. Polecaną czasem trwania pojedynczej reklamy jest między 9, a 15 sekund. Nie można również zapominać, że plik z reklamą nie powinien przekraczać 500 MB.

Udostępnij wpis: