Dzięki temu, że Google dają możliwość korzystania z darmowych aplikacji, narzędzi, a także opcji każdy właściciel strony internetowej ma szansę poprawić jej pozycję czy też popularność. Jednym z narzędzi, które znacznie wpływają na funkcjonowanie strony jest Google Trends czyli skuteczne dostarczanie informacji na temat trendów panujących wśród tematów wyszukiwanych przez użytkowników z całego świata. Każdego dnia internauci wpisują przeróżne zapytania w wyszukiwarce Google, a to właśnie te dane są przydatne dla każdego właściciela strony internetowej. Dzięki narzędziu Google Trends dostarczenie informacji, które znajdują się wysoko na liście poszukiwań pozwala zapewnić wysoką pozycję strony i jej dużą popularność.
Główne zadania narzędzia Google Trends
W uproszczeniu narzędzie Google Trends służy do poznawania stopnia zainteresowania internautów danym tematem i treścią i to w różnym zakresie czasu oraz miejsc. Narzędzie dostarcza niezbędnych informacji, które jasno prezentują jak często dane słowo kluczowe jest wpisywane w wyszukiwarce Google przez użytkowników, a dodatkowo ukazuje w jakiej części świata takie zapytania padają. Ciekawą opcją jest również porównywanie popularności konkretnych zapytań, a to pozwala dowiedzieć się jak popularne są hasła prezentowane przez konkurencję.
Kiedy narzędzie Google Trends jest najbardziej przydatne?
Narzędzie Google Trends okazuje się być niezastąpione zwłaszcza w przypadku stron należących do firm, a także prezentujących dany biznes. Otóż jest to świetne narzędzie marketingowe, które przekłada się na funkcjonowanie biznesu. Wszelkie działania w zakresie marketingu online są znacznie prostsze, gdy korzysta się z informacji dostarczanych przez aplikację. Oczywiście podstawowym celem tego narzędzia jest umożliwianie osiągania najwyższej pozycji strony w wyszukiwarce jednak korzyści jakie daje analiza trendów w Google jest znacznie więcej. Oto najważniejsze z nich:
-
możliwość poznania zainteresowań danymi produktami lub usługami w konkretnych regionach kraju lub świata
-
możliwość rozpoznania produktów sezonowych i aktualnych trendów
-
wybór lepszych słów kluczowych na stronę
-
możliwość zaciągnięcia inspiracji na tematy artykułów blogowych
-
weryfikacja nowych pomysłów związanych z biznesem
-
wskazanie właściwej drogi reklamy online
Jak więc można zauważyć narzędzie Google Trends pozwala dokładnie przyjrzeć się zainteresowaniom użytkowników z konkretnych miejsc co daje szansę na stawianie odpowiednich kroków w przypadku tworzenia stron, artykułów czy też prowadzenia kampanii reklamowych i wdrażania pomysłów biznesowych.
Jak posługiwać się narzędziem Google Trends?
Bardzo ważne jest oczywiście zapoznanie się z obsługą tego narzędzia jeszcze przed rozpoczęciem jego obsługi. Polska wersja aplikacji jest dostępna na stronie internetowej, gdzie można od razu rozpocząć poszukiwania. Dzięki filtrom można określić interesującą lokalizację, czas, a także miejsce wyszukiwania fraz przez użytkowników. Dodatkowo można także porównać wyniki z podobnymi co daje jeszcze większe szanse na polepszenie funkcjonowania strony.