Sprzedawanie w internecie wbrew pozorom nie należy do łatwych zadań, a wiedzą o tym najlepiej właściciele raczkujących sklepów online, którzy zaczynają dopiero swoje starania w strefie e-commerce. Jeszcze gorszą jednak jest ta sytuacją, w której wydawać by się mogło, że sprzedaż w sklepie internetowym powinna iść znakomicie, bo zastosowało się niemalże wszystkie możliwe strategie i metody, by tak właśnie było np.

  • funkcjonuje atrakcyjna polityka cenowa
  • stopień zatowarowania i atrakcyjności asortymentu jest na wysokim poziomie

Co zatem jest nie tak?

Oto kilka powodów, które mogą wpływać na to, że sprzedać w internecie nadal nie idzie po naszej myśli.

Czy Twoja strona jest odpowiednio intuicyjna i przemyślana?

To ważne pytanie, bowiem błędne kierowanie użytkownika do poszczególnych stron jest jednym z najmocniejszych błędów przyczyniających się do słabej sprzedaży sklepu. Głównym tego powodem jest fakt, że podobnie jak osoba robiąca zakupy w sklepie stacjonarnym i w sklepie online klient szuka zwykle konkretów – marki, towaru czy określonego produktu. Nie ma czasu do stracenia – im bardziej ułatwimy mu znalezienie konkretnego towaru, tym mamy większe szanse na to, że w istocie zakupi go on właśnie u nas. Z drugiej strony – im bardziej zawiła jest ta ścieżka zakupów – analogicznie nasze szanse na zdobycie klienta spadają, a tym samym sprzedaż też nie wzrośnie.

O czym pamiętać?

  • Nie kieruj wyłącznie działań SEO na stronę główną sklepu, staraj się ściślej określić target kierując klientów do bardziej dopasowanych wyników, a jeśli już to robisz upewnij się, że na stronie docelowej nie brakuje oczekiwanych wyników, nie ma też stron generujących błąd 404.
  • Nie kieruj użytkowników do kart produktowych z niedostępnym bądź wycofanym z oferty produktem.

Czy Twoje produkty prezentują się poprawnie i wystarczająco atrakcyjnie dla klientów?

To kolejne pytanie, które należy sobie zadać szukając przyczyn niskiej sprzedaży w swoim sklepie online. Konkurencja na rynku e-commerce jest ostra dlatego nie można sobie w żadnej kwestii, nawet tej związanej z estetyką pozwolić na jakiekolwiek niedociągnięcia. Czasem to właśnie piękny i czytelny wygląd kart może być Twoją jedyną kartą przetargową, która to zdecyduje o tym, że potencjalny klient stanie się właśnie Twoim klientem, a nie konkurencji.

Czego możesz spróbować?

  • Publikowanie unikalnych wartości dodanych pod postacią poradników, materiałów video czy też infografik przy okazji podkreślających zalety proponowanych produktu na pewno jest mądrym pomysłem.
  • Nie zapomnij o publikowaniu opinii i recenzji klientów, a wręcz zachęcaj do ich zostawiania.
  • Absolutnie wystrzegaj się kopiowania opisów bądź korzystania z tych dostarczonych od producenta.
  • Jeśli już dajesz grafikę czy video – muszą być dobrej jakości.
  • Cena, dostępność, dostawa – wszystko to musi być zawsze przejrzyście przedstawione.
  • Nie zapominaj o wyrazistym CTA.

Czy w ramach karty produktu podsuwasz Klientom alternatywne rozwiązania bądź dodatkowy czy też komplementarny przedmiot?

Dzięki temu możesz zatrzymać Klienta w swojej ofercie w wielu sytuacjach. Przypadkowo wtedy, gdy trafi na kartę konkretnego produktu, ale akurat nie ma go w ofercie. Jeśli trafi na karcie na inne możliwe, zamienne rozwiązanie jest szansa, że je przemyśli i kto wie – zostanie Twoim klientem. Jeśli nie zadbasz o zapewnienie mu właśnie takiej alternatywnej opcji – no cóż jest to prawie pewne, że bez chwili namysłu zamknie kartę i pójdzie poszukać owej opcji gdzieś indziej.

Dlatego zaproponuj mu:

  • produkty podobne
  • produkty komplementarne
  • produkty dodatkowe.

Dzięki temu nie tylko uatrakcyjnisz sposób prezentowania swojej oferty, ale też zwiększysz szansę na zainteresowanie ofertą i tym samym – na zwiększenie wartości koszyka. Dzięki temu w mądry sposób wykorzystujesz swoją wiedzę na temat preferencji klienta, tego co go interesuje, na co zwrócił uwagę, jaki zakres cen mu odpowiada i tym podobne. Nic nie tracisz uatrakcyjniając w ten sposób ofertę, a wręcz przeciwnie możesz dużo zyskać – zwiększając konwersję strony i sprzedaż na swojej stronie.

2 myśli o “Problemy ze sprzedażą w internetowym sklepie? Sprawdź to!

  1. Adam Adamczyk pisze:

    Pamiętajmy również o jakości towaru i czy przesyłka dotarła do nas bezpiecznie i ładnie zapakowana. Nie raz można się spotkać ze sprzedawcami, którzy nie przykładają uwagi do opakowań i niestety paczka dociera do nas uszkodzona.

  2. Sławek pisze:

    Swego czasu testowałem poziom cen w sklepie internetowym.
    Jedno co muszę powiedzieć cena ma duże znaczenie czasem lepiej wyrównać się cenowo z konkurencją niż wydawać kasę na pozyskanie nowego klienta.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl