fbpx
Przejdź do treści
Strona główna » Publikacje » Jak powinien wyglądać dobry post reklamowy na Facebooku?

Jak powinien wyglądać dobry post reklamowy na Facebooku?

Biznes nastawiony jest na zysk, a prowadzenie firmy na jej nieustanny rozwój. Posty reklamowe na Facebooku to nowoczesny kanał komunikacji z klientami i szansa na dotarcie ze swoją ofertą to ogromnej rzeszy osób. Rezygnacja z firmowego konta w mediach społecznościowych to nie wyraz podążania pod prąd, lecz strzał w kolano, który może przyczynić się do powolnej agonii działalności gospodarczej, niezależnie od branży. Dlaczego warto inwestować w rozwój firmowych mediów społecznościowych i jak pisać angażujące posty? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym tekście.

Dlaczego istotna jest dywersyfikacja kanałów reklamowych?

Strategia marketingowa powinna być maksymalnie szeroka. Ograniczenie się do jednego typu reklam zamyka drogę do nowych odbiorców. Planując działania marketingowe, należy oczywiście uwzględnić specyfikę grupy docelowej. Chcesz rozwinąć firmę i dotrzeć z ofertą do jeszcze większej liczby osób? Zastanów się przez chwilę nad tym, jakie są przyzwyczajenia Twoich odbiorców. Jeżeli wśród Twoich klientów przeważają osoby młode, to przy planowaniu strategii marketingowej duży nacisk warto położyć na media społecznościowe, które w dzisiejszym świecie stanowią jeden z głównych sposobów komunikacji międzyludzkiej.

Media społecznościowe – w czym tkwi ich fenomen?

Dla wielu osób korzystanie z mediów społecznościowych to codzienność, przyzwyczajenie, z którego ciężko byłoby obecnie zrezygnować. Trudno jest sobie przypomnieć, że jeszcze nie tak dawno, świat społeczności internetowej nie istniał. Ich rola już jakiś czas temu przestała ograniczać się wyłącznie do prywatnej komunikacji pomiędzy indywidualnymi użytkownikami. Firmy, nie tylko te największe, dostrzegły ogromny potencjał drzemiący w nowoczesnej technologii. Promowanie swoich usług i docieranie do nowych klientów za pomocą firmowych kont w social mediach pozwala na dynamiczny rozwój przedsiębiorstw i zwiększenie zysków ze sprzedaży produktów oraz usług.

Nowoczesne kanały komunikacji przyciągają ogromne ilości osób. Jest to dynamicznie rozwijające się środowisko, w którym doskonale może odnaleźć się każda firma. Założenia profilu w social mediach nie wymaga wielkich umiejętności, nieco więcej problemów może sprawić budowanie społeczności wokół marki, publikowanie angażujących postów czy odpowiadanie na reakcje użytkowników.

Marketing internetowy, w tym korzystanie z mediów społecznościowych, które znacznie ułatwiają kontakt z klientami, to strategia stosunkowo tania, a przy tym odznaczająca się dużą skutecznością. Posty reklamowe na Facebooku nakierowane są na konkretną grupę osób, dzięki czemu można w tym przypadku mówić o wysokiej stopie zwrotu. Reklama trafia do użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani konkretną ofertą, przez co szansa na to, że zdecydują się na zakup, jest znacznie większa.

Co można osiągnąć, korzystając z mediów społecznościowych?

W tym miejscu warto skupić się na dwóch korzyściach, jakie wynikają z regularnego korzystania z firmowych kont w mediach społecznościowych. Taka aktywność przełoży się na budowanie więzi z użytkownikami, a także będzie szansą na rozwinięcie kolejnego (niezwykle skutecznego) kanału reklamowego, za którego pośrednictwem można (stosunkowo niskim kosztem) dotrzeć do szerokiego grona nowych klientów.

O czym pamiętać tworząc posty na Facebooka?

Nie sztuką jest posiadać profil w mediach społecznościowych. Założenie konta to żadne wyzwanie, nawet dla ucznia szkoły podstawowej. Jednak tworzenie treści, które w pełni angażują użytkownika i stworzą więź, to niełatwe zadanie. W mediach społecznościowych można wyróżnić posty publikowane na profilu firmowym oraz posty reklamowe na Facebooku. Wśród internetowych kanałów reklamowych Facebook Ads plasuje się w ścisłej czołówce skutecznych sposobów dotarcia do nowych klientów.

Jeżeli chcesz tworzyć angażujące posty na Facebooku, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach. W pierwszej kolejności musisz dokładnie określić grupę odbiorców i poznać jej specyfikę. Aby Twoje posty skutecznie oddziaływały na klientów (zarówno na tych, których chcesz dopiero pozyskać, jak i na tych, z którymi pragniesz utrzymywać bieżące relacje), to musisz do nich mówić ich językiem. W inny sposób będziesz tworzyć treści w mediach społecznościowych skierowane do grupy młodych graczy, kobiet szukających sposobu poprawy urody, czy sportowców skupionych na rozwoju swojego ciała.

Skup się przede wszystkim na tym, aby:

  • określić grupę docelową – do kogo będziesz mówić?, jakim językiem?,

  • poznać oczekiwania odbiorców – w jaki sposób możesz spełnić te oczekiwania?,

  • stworzyć priorytety – musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć prowadząc firmowy profil w mediach społecznościowych – czy przede wszystkim zależy Ci na tym, by przyciągnąć nowych klientów, czy chcesz budować relację z obecnymi klientami.

To absolutne podstawy. Jeżeli nie zbudujesz marketingu internetowego na silnych i solidnych podstawach, wówczas jest spora szansa na to, że cała strategia załamie się szybciej niż domek z kart. Pamiętaj o konsekwencji w działaniu – ogromne znaczenie ma zarówno jakość publikowanych treści, jak i regularność podejmowanych działań. Profil firmowy, na którym będziesz treści publikować z częstotliwością raz na kilka tygodni, nie ma szans na to, aby zgromadzić wokół siebie grono oddanych, wiernych i zaangażowanych odbiorców.

Jak pisać posty reklamowe na Facebook?

Użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej są ze wszystkich stron atakowani przeróżnymi reklamami. Gdy jedziesz w góry po raz pierwszy (niech to będą przykładowo Bieszczady) z pewnością zachwyci Cię widok roztaczający się z połonin. Trafiasz następnie w Tatry i nie możesz napatrzeć się na strzeliste szczyty, które są znacznie atrakcyjniejsze pod względem formy, niż Bieszczady. Jednak z czasem, im częściej będziesz wędrować górskimi szlakami, tym widoki rozpościerające się ze szczytów będą mniejszy efekt zaskoczenia u Ciebie wywoływać. Dokładnie tak samo jest z przekazem reklamowym. Użytkownik, w którego otoczeniu roi się od reklam, z czasem się na nie uodparnia, a Ty, jeżeli chcesz przebić się przez gąszcz konkurencji, będziesz musiał wykazać się nie lada kreatywnością.

Zanim jednak zaczniesz szukać nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, skup się na podstawowych zasadach i zadbaj o to, aby treści postów w mediach społecznościowych czy kreowany przez Ciebie przekaz reklamowy, cechowały się fundamentalną poprawnością – bez tego nie zajdziesz daleko. Jak pisać posty reklamowe na Facebook?

Jasność przekazu to absolutna podstawa. Jeden rzut oka na post reklamowy powinien dać użytkownikowi odpowiedź na pytanie, o co w nim właściwie chodzi. Tempo życia jest obecnie niezwykle szybkie i każdy ceni własny czas, dlatego też zadbaj o to, aby reklamy czy posty były zwięzłe. Jeżeli potencjalny klient będzie musiał poświęcić zbyt dużo czasu na to, aby zapoznać się z przekazem reklamowym, to prawdopodobnie odrzuci go automatycznie. Co zrobić, by tak się nie stało? Dołóż wszelkich starań, by kreować oryginalne i atrakcyjne treści. Liczy się w tym przypadku zarówno przekaz słowny, jak i szata graficzna przyciągająca wzrok. Weź pod uwagę jeszcze jedną kwestię, a mianowicie wiarygodność – powinieneś o nią dbać na każdym etapie tworzenia firmowego wizerunku w sieci.

Skuteczna reklama Facebook – jak ją stworzyć?

W mediach społecznościowych podobnie jak w przypadku innych kanałów komunikacji z klientami liczy się przede wszystkim innowacyjny pomysł ubrany w atrakcyjną szatę graficzną. Tylko takie działania mogą na dłużej przyciągnąć uwagę osób spędzających czas w sieci. Nie powielaj sztampowych działań, bo tylko stracisz pieniądze. Pomysły jednak z czasem się kończą. Zastanawiasz się zapewne, skąd czerpać inspirację?

Konkurencja – warto być na bieżąco z działaniami konkurencji, jednak niech Cię nie kusi kopiowanie działań jota w jotę. Taka droga nie przyniesie sukcesu, a może osłabić Twoją wiarygodność. Podpatruj, inspiruj się, ale nie kopiuj. Staraj się zawsze o kilka kroków wyprzedzać konkurencję, a wówczas masz szansę na to, że posty reklamowe na Facebooku poszerzą grono odbiorców Twoich produktów i usług, a Tobie przyniosą wymarzony zysk.

Trendy w mediach społecznościowych – warto śledzić na bieżąco nie tylko działania konkurencji z branży, lecz także sposoby kreowania wizerunku i zdobywania klientów będące częścią strategii promocyjnej największych marek – jeżeli uczyć się, to tylko od najlepszych!

Analityka internetowa – pamiętaj o tym, aby sprawdzać skuteczność wdrożonej kampanii marketingowej. Rozbudowana analityka umożliwi Ci sprawdzenie, które reklamy przynoszą największy zysk. Jeżeli jakiś pomysł na przyciągnięcie klientów się sprawdza – trzymaj się go. W przypadku, gdy niektóre reklamy okażą się nietrafione – zrezygnuj z nich i skup się na tym, co przynosi Ci realne korzyści.

Co powinno się znaleźć w poście reklamowym na Facebooku?

Na skuteczny post reklamowy, który przyciągnie uwagę potencjalnych odbiorców i skłoni ich do określonego działania, składać się powinien:

  • atrakcyjny przekaz reklamowy – odbiorca musi szybko się dowiedzieć, jaką odniesie korzyść,

  • ciekawa kreacja graficzna – szczególny nacisk położyć trzeba na odpowiednią kolorystykę oraz przejrzysty układ graficzny,

  • wezwanie do działania – call to action to niezwykle istotny element reklamy, o którym sporo osób wciąż zapomina, a to właśnie dzięki niemu, potencjalny klient orientuje się, co ma zrobić, np. “kliknij”, “wejdź”.

Tworząc dobre posty reklamowe na Facebooku, musisz zaintrygować potencjalnego odbiorcę. Nakreśl problem, z którym się spotyka i podaj na tacy rozwiązanie. Możesz ten problem ująć w formie pytania, np. “szukasz skutecznego sposobu na odchudzanie?”, “chcesz zapomnieć o odciskach podczas biegania?”. Nakreślenie problemu sprawi, że osoba zacznie utożsamiać się z nim – wówczas łatwiej będzie pozyskać klienta.

Pamiętaj, jeżeli chcesz, aby reklama w mediach społecznościowych była skuteczna, musisz poznać oczekiwania odbiorców, zmierzyć się z problemami, na które użytkownicy szukają rozwiązania. Jeżeli dołożyć do tego atrakcyjną formę graficzną i nie zapomnisz o zwięzłości treści i jasności przekazu, wówczas masz szansę odnieść sukces.

Udostępnij wpis: