Strona główna » Publikacje » Jak będzie wyglądać pozycjonowanie w 2021 roku?

Jak będzie wyglądać pozycjonowanie w 2021 roku?

Rok 2020 okazał się bardziej nieprzewidywalny, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. Szczególnym wyzwaniem była sytuacja związana z pandemią – wielu przedsiębiorców musiało nieco zmienić profil działalności. Strzałem w dziesiątkę okazała się promocja w Internecie. W głowach wielu osób kotłuje się pytanie – jak będzie wyglądać rok 2021? Z jakimi wyzwaniami przyjdzie nam się zmierzyć? Jasnowidzami nie jesteśmy, jednak możemy przedstawić garść porad dotyczących tego, jak zaplanować pozycjonowanie w 2021 roku i na co zwrócić uwagę, aby SEO w 2021 roku przyniosło oczekiwane efekty.

Strona firmowa i sklep internetowy – zacznij od podstaw

Miejsce w sieci – od tego trzeba zacząć. Jeżeli nie masz jeszcze firmowej strony internetowej, to najwyższy czas, aby nadrobić zaległości. W przeciwnym razie dystans dzielący Cię od konkurencji wzrośnie tak bardzo, że nadrobienie go, będzie ogromnym wyzwaniem. Rok 2020 doskonale pokazał, że o wiele lepiej w trudnej pandemicznej rzeczywistości radzili sobie przedsiębiorcy, którzy maksymalnie wykorzystywali potencjał drzemiący w nowoczesnych kanałach komunikacji z klientami. Podobnie – jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny, pomyśl o tym, aby zainwestować w branżę e-commerce. Gdy sklepy stacjonarne zostaną zamknięte, będziesz bez przeszkód prowadził działalność w sieci!

Strona internetowa – stwórz miejsce w sieci, w którym zaprezentujesz ofertę firmy

Korzyści wynikające z posiadania firmowej strony internetowej można wyliczać praktycznie bez końca. Już na samym wstępie warto zauważyć, że jest to doskonały sposób reklamy. Ponadto, dzięki firmowej stronie internetowej, klienci będą mogli o wiele łatwiej znaleźć Twoją firmę! Nie zapominaj też o tym, że na takich działaniach zbudujesz renomę i zwiększysz zaufanie do swojej marki.

Oto zaledwie garść powodów, dla których warto postarać się o profesjonalną stronę internetową:

  • Reklama w sieci – strona internetowa jest doskonałym pomysłem niezależnie od tego czy zarządzasz niewielką rodzinną firmą, czy też przedsiębiorstwo, które masz pod swoją opieką, posiada filie w całym kraju (lub poza jego granicami). Dzięki niej zaprezentujesz ofertę firmy, która będzie miała szansę trafić do nieskończonych rzesz odbiorców!

  • Renoma firmy – w dzisiejszych czasach, jeżeli jakaś firma nie ma swojej strony internetowej, to nie wzbudza zaufania wśród potencjalnych klientów. Stwórz miejsce w sieci, w którym każdy będzie mógł zapoznać się z tym, co masz do zaoferowania!

  • Prosty kontakt – kto w dzisiejszych czasach korzysta z książki telefonicznej? Chyba nikt! Jeżeli klient chce się skontaktować z siedzibą firmy, to namiarów szuka właśnie w sieci! Zadbaj o to, aby w zakładce kontakt były zawsze aktualne informacje.

  • Odpowiedzi na najczęstsze pytania – do której godziny otwarta jest siedziba firmy? Jak dojechać do biura? Jaka jest oferta? Z pewnością każdego dnia odbierasz sporo telefonów tego typu. Jeżeli umieścisz najważniejsze informacje na firmowej stronie internetowej, potencjalny klient sam znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania, a Ty dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu!

  • Sposób na pozyskiwanie klientów – i tu dochodzimy do sedna sprawy! Coraz więcej osób, gdy jest zainteresowanych konkretną usługą lub produktem, pierwsze co robi, to rozpoczyna wyszukiwanie w sieci! Strona internetowa Twojej firmy może okazać się podstawowym źródłem nowych kontaktów biznesowych – sam przyznasz, że obok takiej szansy nie można przejść obojętnie!

Jak widzisz, korzyści z posiadania firmowej strony internetowej jest wiele. Powyżej wymieniliśmy tylko niektóre. Co ważne – koszty stworzenia wizytówki w sieci wcale nie muszą być ogromne! Skontaktuj się ze specjalistami, przedstaw swoje oczekiwania (jeżeli chcesz zredukować koszty, to zainteresuj się stronami stawianymi na szablonach popularnych CMS’ów), a z pewnością otrzymasz kosztorys dopasowany do Twoich możliwości.

Sklep internetowy – branża e-commerce jest coraz popularniejsza!

Nie da się ukryć, że stworzenie sklepu internetowego to nieco większe wyzwanie niż strona firmowa prezentująca ofertę. To też większe koszty, jednak miej na uwadze, że zyski z takiego przedsięwzięcia mogą być znacznie większe! W wielu przypadkach kluczem do sukcesu okazuje się wybór odpowiedniego silnika sklepowego oraz rejestracja chwytliwej domeny. Przy wyborze silnika, zwróć uwagę na to, aby sklep posiadał komplet interesujących Cię funkcjonalności. Istotne jest to, aby ścieżka zakupowa była maksymalnie przejrzysta, tak by nie nastręczała problemów nawet osobom, które w sklepie internetowym będą dokonywały zakupów po raz pierwszy.

Pozycjonowanie w 2021 roku – zadbaj o ruch organiczny

Masz już stronę firmową lub sklep internetowy? To świetnie! Pierwszy krok do sukcesu w sieci już jest za Tobą. Teraz pora skupić się na działaniach, które pozwolą Ci w pełni rozwinąć skrzydła. Zapewne zadajesz sobie pytanie, czy inwestować w pozycjonowanie, czy skupić się na pozyskiwaniu klientów z reklam w sieci. Nie musisz wybierać! Pamiętaj o tym, że sukces możesz osiągnąć dzięki kompleksowej strategii marketingowej uwzględniającej szereg zdywersyfikowanych działań.

Pozycjonowanie 2021 rok – czym się charakteryzuje?

Ruch organiczny jest niezwykle istotny. Pozwala zdobywać nowych klientów pochodzących z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jednak jak zapewne wiesz, walka o pozycje na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania jest niezwykle zacięta. Miejsc jest tylko 10 – a konkurencja coraz większa. Szansą na sukces jest pozycjonowanie – czyli takie działania, których wynikiem ma być wzrost pozycji strony w rankingu na frazy kluczowe przynoszące konkretny zysk.

Pozycjonowanie w 2021 roku niewiele będzie miało wspólnego z działaniami podejmowanymi na szeroką skalę jeszcze kilka lat temu. Wówczas królowało przekonanie, że wysokie pozycje można osiągnąć, zdobywając dużą ilość linków prowadzących do strony. Ich jakość miała drugorzędne znaczenie. Obecnie sytuacja ta diametralnie się zmieniła. Systemy wymiany linków nie tylko nie dają już gwarancji sukcesu – lecz wręcz przeciwnie – mogą okazać się przysłowiowym gwoździem do biznesowej trumny. Google jest coraz bardziej wyczulone na nienaturalne profile linków i obficie sypie karami w postaci filtrów. Postaw na White Hat SEO. Inwestuj w marketing treści, pozyskuj wyłącznie wartościowe linki i zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była maksymalnie zoptymalizowana zarówno pod kątem użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki (wszak to one ustalają ranking).

Dlaczego wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania są tak istotne?

Im wyższe pozycje strony w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania, tym większa szansa na to, że Twoja firma odniesie sukces w Internecie! Wykorzystaj pozycjonowanie w 2021 roku do tego, aby zdobyć jak największą liczbę klientów. Pamiętaj, że to właśnie w sieci użytkownicy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. To właśnie w wyszukiwarkę (w naszych realiach jest to najczęściej Google) wpisują zapytania o konkretne produkty lub usługi. Przy tym są dosyć leniwi – rzadko kiedy internauta pokusi się, aby weryfikować informacje na kolejnych podstronach z wynikami wyszukiwania. Liczą się zatem tylko te witryny, które znajdą się w magicznym TOP 10.

Korzyści z wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, to m.in:

  • zwiększenie zasięgów serwisu,

  • większy ruch na stronie,

  • zdobycie przewagi nad konkurencją,

  • wzmocnienie świadomości marki.

W zależności od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności możesz planując działania SEO w 2021 roku, skupić się na pozycjonowaniu szerokim, lub wybrać listę fraz z tak zwanego długiego ogona.

Pozycjonowanie na własną rękę czy ze specjalistą?

To temat rzeka – nie brakuje śmiałków, którzy decydują się na to, aby pozycjonowanie firmowej strony internetowej wziąć na własne barki, choć sporo jest też osób, które od razu decydują się na współpracę z profesjonalistami. Która droga jest lepsza? Samodzielne pozycjonowanie może z pozoru wydawać się tańsze – jednak tylko do czasu, gdy nie złapiesz kary od Google – wówczas trzeba będzie wyciągnąć z kieszeni dodatkowe środki finansowe na to, aby wykaraskać z problemów domenę obarczoną filtrem.

Zanim podejmiesz decyzję, odpowiedz sobie na pytanie – jak chcesz zjeść pyszny chleb, to zabierasz się samodzielnie za jego pieczenie, czy udajesz się do sprawdzonej piekarni cieszącej się dobrą sławą? A co z fryzurą na rodzinną imprezę – czeszesz się samodzielnie czy oddajesz swój wizerunek w ręce doświadczonego fryzjera? Skoro w tak błahych sprawach nadzieję pokładasz w specjalistach, to czy zaryzykujesz przyszłość swojej firmy? Miej na uwadze to, aby pozycjonowanie w 2021 roku było nie tylko bezpieczne, lecz też w pełni nastawione na sukces!

SEO w 2021 roku – audyt i optymalizacja serwisu internetowego

Nowy rok to nowe wyzwania – również te pod względem rozwoju firmy. Masz już stronę internetową? Inwestujesz w jej pozycjonowanie, a część środków przeznaczasz także na pozyskiwanie klientów z kanałów reklamowych w Internecie? Teoretycznie możesz być zadowolony z tego, że robisz wszystko, aby Twoja firma się rozwijała. Czy jednak faktycznie tak jest? Odpowiedz sobie na pytanie, czy osiągasz zakładane cele biznesowe? A może chciałbyś, aby tempo rozwoju firmy było nieco szybsze?

Może okazać się, że nie wszystko gra tak jak powinno. Jak sprawdzić, czy strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana pod wymagania robotów wyszukiwarki i pod oczekiwania klientów? Działania SEO w 2021 roku rozpocznij od wykonania profesjonalnego audytu SEO. Ze szczegółowego raportu dowiesz się, czy nie trzeba przeprowadzić prac optymalizacyjnych. Jeżeli audyt wykaże jakieś niedociągnięcia – czym prędzej je napraw, a wówczas jest spora szansa na to, że pozycje w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania wzrosną.

Co jeszcze możesz zrobić, aby nowy rok okazał się pomyślny dla Twojego biznesu? Postaw przede wszystkim na marketing treści. Stwórz firmowego bloga, na którym będziesz dzielić się z odbiorcami ciekawymi pomysłami zastosowania produktów czy usług oferowanych przez Twoją firmę – wykorzystaj formę poradnikową – a z pewnością przykujesz uwagę klientów.

Nie zapomnij także o tym, jak duży potencjał drzemie w mediach społecznościowych. Prowadzenie aktywnych profili na Facebooku czy Instagramie to doskonałe uzupełnienie działań SEO w 2021 roku!

Udostępnij wpis:

5 myśli na “Jak będzie wyglądać pozycjonowanie w 2021 roku?”

  1. Prawda jest taka, że dla właściciela strony internetowej lub sklepu online, nic się nie zmienia w 2021. To agencje interaktywne mają nadążać. Absolutny standard to od lat strona/sklep -> optymalizacja na bieżąco -> linki (niekoniecznie sponsorowane) -> Google Ads z całą swą ofertą (Google Zakupy, remarketing, w miarę możliwości video) -> potem social media i copywriting. Dopiero później inne działania. Marketing na miarę czasów.

  2. Branża e-commerce stałą sie bardzo popularna dzięki pandemii. Wiadomo że ten trend cały czas rósł, bo na zachodzie to już nawyk dla wielu ludzi, jednak w Polsce ludzie woleli widzieć produkt na oczy. Pandemia tylko przyspieszyła proces adaptacji społeczeństwa w kierunku digitalizacji.

  3. Wg mnie ruch jest ważniejszy niż linki. Dużo wejść i mało odrzuceń oraz optymalizacja pod słowa na stronie zrobią swoje, ale dzięki za wszystko w jednym miejscu.

Komentarze zostały wyłączone.