Google oficjalnie zaprezentowało nowy algorytm kompresji danych o nazwie Brotli. Nowy twór firmy z Mountain View ma zastąpić poprzedni algorytm o nazwie Zopfli i gwarantować lepszą kompresję na poziomie 20%-60%. Google zmienia algorytm po zaledwie dwóch latach od wdrożenia poprzednika.
Google postanowiło wdrożyć nowy algorytm w jednym celu – aby internet działał szybciej! Dokładnie algorytm ma dbać o to, aby odwiedzane strony internetowe otwierały się jeszcze szybciej, działały płynniej, szybciej transferowały dane i zużywały mniej pamięci oraz zasobów procesorów.
Specjaliści z Mountain View zakomunikowali, że Brotli t zupełnie nowy algorytm. Kompresja danych ma odbywać się w zupełnie nowy sposób. W oficjalnym wpisie Google wyjaśnia także nazwy – Brotli oraz Zopfli. Pochodzą one od… szwajcarskich nazw pieczywa.
Więcej na temat nowego algorytmu możecie dowiedzieć się z oficjalnego wpisu Google:
http://google-opensource.blogspot.co.uk/2015/09/introducing-brotli-new-compression.html
Serio? Od nazw pieczywa? Nie mają już skąd czerpać i wymyślać nazw dla algorytmów 🙂
Haha pomyślałem dokładnie o tym samym 🙂
Swoją drogą dwa lata w przypadku internetu to nie tak mało.