Google jako miejsce, gdzie na szeroką skalę pojawiają się reklamy wyborcze związane z różnymi kampaniami zapowiedziało niedawno, że wdroży pewne zmiany, które będą miały na celu zapewnienie większego stopnia bezpieczeństwa. Ma to nastąpić przed wyborami, które odbywać się będą w 2019 roku. Nowe zasady dotyczyć mają całej Unii Europejskiej, a polegać mają między innymi na wprowadzeniu:
-
dokładnej weryfikacji reklamodawców
-
mechanizmów umożliwiających użytkownikom sieci sprawdzanie danych o wyborcach i reklamach
-
ograniczeń w zakresie manipulowania wyborcami
Zmiany te spowodują, że reklamodawcy chcący umieścić reklamę wyborczą w internecie będą musieli dostarczyć do Googli odpowiednie dokumenty. Przykładem może być potwierdzenie zarejestrowania danej partii. Działanie ma na cale usprawnienie funkcjonowania praw politycznych w całej Unii Europejskiej. Dzięki temu ma zostać zmniejszony stopień manipulacji opinią publiczną w gorącym okresie jakim jest okres przedwyborczy czy same wybory.