Google będący największym i najbardziej znanym dostawcą wyników w wyszukiwarce udostępnił jakiś czas temu aktualizację Search Quality Evaluator Guidelines. Czym jest właściwie ten dokument? Jest on dostępny dla wszystkich, a skierowany jest dokładnie do pracowników Google, którzy zajmują się ocenianiem jakości stron www oraz wyników wyszukiwania.
Aktualizacja „Whitepaper” – pierwsza od ubiegłego roku- odnosi się do problematycznych reklam, które pojawiają się w oddzielnym oknie. Dodatkowo aktualizacja zawiera uzupełnienia w zakresie sprawdzania treści, które są zamieszczane na stronach oraz E-A-T.
Reklamy, które wyskakują w osobnych oknach są nielubiane przez większość użytkowników internetu. A aktualizacji odniesiono się zatem do tego, że takie działania utrudniają życie. Wymieniono tu takie reklamy i popu-a. Informacja na temat tego, że tego typu strony należy oceniać nisko znajduje się na 32 stronie dokumentu.
W dokumencie można znaleźć także wzmiankę o Page Quality czyli ocenianiu stron pod względem jakości. Dopisano dwa zdania na temat tego, że recenzenci jakości stron powinni więcej uwagi poświęcać osobom, które w sieci ukazują swoje prace DYI, a także dzielą się swoimi umiejętnościami – stylizacja fryzur, malowanie czy rysunki i inne.
Expertise Authority Trustworthiness, a w skrócie E-A-T to polityka Google, która ukazuje między innymi, że wiarygodność ma wielkie znaczenie dla Google. Cała polityka odnosi się głównie do stron finansowych czy też przechowujących poufne dane klientów. Wzmianka o E-A-T została umieszczona w opisie odnoszącym się do Page Quality.
Cała aktualizacja wytycznych Google dla pracowników zajmujących się ocenianiem jakości stron ma na celu poprawę funkcjonowania całego systemu. Poza wyżej wymienionymi zmianami pewien użytkownik Twittera zauważył także, że strony z kodem 410, który dotyczy stron usuniętych ukazują się w narzędziu Search Console jako 404. Z udzielonej mu odpowiedzi wynika, że jest to uproszczenie wdrożone w takiej konkretnej sytuacji.