Przyjęło się, że jeśli chce się pozycjonować na wysokim poziomie, należy wyposażyć się w komercyjne, nierzadko drogie narzędzia. Okazuje się jednak, że Google ma do zaproponowania sporo pomocnych rozwiązań. Co więcej, są to narzędzia Google do pozycjonowania, za które nie trzeba płacić „złamanego grosza”. Oto zestawienie 10 najbardziej godnych uwagi.

#1 Google Docs

Odkąd pojawiło się Google Docs, wiele osób zrezygnowało z MS Word. Nietrudno się dziwić, skoro, jeśli chodzi o darmowe narzędzie Google dla pozycjonera – akurat to daje pozycjonerom (i nie tylko), naprawdę wiele, choć uproszczonych w stosunku do MS Word możliwości. Wszystkie najważniejsze zadania związane z edycją tekstu można tutaj wykonać bez problemu, a jedną z najlepszych funkcji jest to, że na jednym i tym samym pliku może pracować wiele osób równocześnie. Istnieje również możliwość wzbogacenia tego narzędzia o dodatki.

#2 Google Trends

Jeśli chodzi o rozbudowane i przydatne usługi Google dla pozycjonera – Google Trends niewątpliwie jest jednym z ulubionych. Odpowiada bowiem na pytanie o to, czego szukają Internauci, a to jak wiadomo jest nieocenionym źródłem wiedzy dla każdego pozycjonera, pozwalając na przykład zorientować się, jaka fraza, czy temat cieszą się popularnością. Tworzenie oferty, budowanie strategii marketingowej, rozwijanie bloga i planowanie treści – wszystko to i wiele więcej jest dużo łatwiejsze do wykonania, gdy korzysta się z tego darmowego narzędzia.

#3 Google Prezentacje

PowerPoint – wszyscy go znają i nieraz korzystali. Warto jednak wiedzieć, że Google również udostępnia narzędzie do tworzenia prezentacji. Google Prezentacje pomoże zwłaszcza wtedy, gdy chcemy mieć dostępu do prezentacji z poziomu online, co usunie z życiorysu każdego pozycjonera, czy innego specjalisty sporo stresujących sytuacji.

To narzędzie do tworzenia prezentacji niesie wiele korzyści jak np.:

  • szybkie działanie,
  • łatwość wprowadzania poprawek,
  • duża dostępność (również mobile),
  • prosta obsługa,
  • mnogość funkcji.

Zdecydowanie warto też korzystać z ciekawych szablonów. Warto dodać, iż Google Prezentacje to nie tylko możliwości online, ale też offline – gdyż nie ma problemu z zapisaniem stworzonej prezentacji z pomocą jednego z wybranych formatów.

#4 Google Analytics

Google Analytics – perła wśród darmowych narzędzi, którego poziom znajomości niejednokrotnie określa również poziom wiedzy pozycjonera. Nie sposób wymienić wszystkich przydatnych funkcji, jakie zapewnia – to po prostu trzeba zobaczyć i zacząć korzystać. Jeśli do tej pory nie miałeś jeszcze do czynienia z tym narzędziem – no cóż, czas najwyższym to zmienić, bo według specjalistów nie ma lepszego narzędzia do analityki internetowej – tym bardziej, jeśli mowa o narzędziu bezpłatnym.

#5 Google Search Console

W gronie mocno rekomendowanych, darmowych narzędzi – swoją mocno ulokowaną pozycję ma również Google Search Console. Dzięki niemu pozycjoner ma możliwość analizy danych mających związek zarówno z widocznością strony w Google, jak i pozycjonowaniem. Pozwala określić, na bazie jakich konkretnych fraz jest wyświetlana strona, czy też, na której pozycji były jej podstrony. Jest też dostęp do Mapy Strony i innych niezwykle przydatnych dla każdego specjalisty narzędzi.

#6 Google Sheets

Kolejnym bezpłatnym narzędziem jest Google Sheets. To niejako Excel, choć w dość mocno okrojonej wersji. Niemniej jednak do podstawowych narzędzi związanych z arkuszami wystarczający. Tworzenie wykresów, gromadzenie danych w tabelach i ich analiza – wszystko to możliwe jest właśnie do wykorzystania w ramach tego przydatnego narzędzia.

#7 Keyword Planner

Keyword Planner, czyli planer słów kluczowych to niejako koronne wśród narzędzi pozycjonera narzędzia. Tutaj udostępnione przez Google całkowicie darmowo. Szczególnie przydaje się wszystkim osobom chcącym przygotować możliwie jak najlepszą kampanię Google Ads, jest tutaj nieocenioną pomocą. Wyszukiwanie popularnych słów kluczowych i ich odmian z jego pomocą jest naprawdę szybkie i proste.

#8 Google moja firma

Google moja firma to wielkie możliwości (darmowe!), jeśli chodzi o zaprezentowanie swojej firmy w tej najsłynniejszej wyszukiwarce. Umieszczenie danych swojego biznesu tamże ma również spore znaczenie względem pozycjonowania danej strony z nim powiązanej. Utworzenie profilu w Google moja firma oraz uzupełnienie go jak największą ilością danych może przynieść dla SEO i świadomości marki naprawdę spore korzyści.

#9 Google Formularze

Należy też wspomnieć o narzędziu, jakim jest Google Formularze, czyli nic innego jak darmowy sposób ankiet. Pytania wielokrotnego wyboru, ocenianie na skali, pytania otwarte i wiele więcej możliwości można znaleźć w ramach jego możliwości.

#10 Google Data Studio

Kończymy nasze zestawienie narzędziem Google Data Studio, nieocenione, jeśli chodzi o chęć stworzenia dla klienta przejrzystego raportu. Oczywiście jest to tak samo narzędzie darmowe, które pozwala nam zebrać dane z innych narzędzi Google, bądź zewnętrznych, komercyjnych. Możliwe jest skorzystanie z cyklicznego przygotowania raportów, co także jest dodatkowym atutem tego rozwiązania.

3 myśli o “10 darmowych narzędzi Google dla pozycjonera

  1. Greg pisze:

    Szybko, krótko, zwięźle, treściwie. Dlaczego tak każdy nie może pisać? 🙂
    Pozdrowienia!

  2. Paweł Cengiel pisze:

    Darmowe narzędzia w powyższej listy jak najbardziej sprawdzą się przy prowadzeniu naszych działań. Wystarczy dobrze się zapoznać z ich funkcjami, co zdecydowanie usprawni naszą pracę.

Komentarze są zamknięte.

LinkBuilding, pozycjonowanie lokalne, linki seo i wiele więcej - SEOsklep24.pl